Havuçlu Patates Salatası

31.1.08

Bugün annemin günü vardı. Ben de minik bir katkıda bulundum. Bu işlere yeni yeni başladığım için pek bir mutluyum. Üstelik teyzeler çok beğenmişler, nasıl yaptın diye sormuşlar. Annem de kızım yaptı demiş :)) Öğretmenler Günü nedeniyle bir öğrenci velimiz ikram etmişti. Çok beğenmiştim. Bu basit, lezzetli ve büyüttüğüm olayın adı:

"Havuçlu Patates Salatası"



Nasıl yapıldığına gelince; önce haşladığım 6 patetesi rendeledim. İçine biraz maydonoz, tuz, karabiber, kırmızı pul biber, 1 limon suyu, zeytinyağı ekleyerek karıştırdım. Böylece patetesler iyice ezildi. Tabağa yaydım, 1. şekilde görüldüğü gibi. Ardından rendelediğim 4 havucu birazcık zeytinyağı ile soteledim ve patetesin üzerine yaydım (2. şekil). Son olarak da yoğurtla biraz mayonezi karıştırarak havuçun üzerine döktüm. Yoğurtta sarımsakta var. Üzerini birçok şeyle süsleyebilirsiniz aslında ama ben sadece bezelye tercih ettim.
Bunu yapıp dışarı attım kendimi, ev kızlığım da bu kadar oluyor maalesef :)
Akşam da arkadaşımın kına gecesine gittim. Tam 6 ay sonra da benim ki var. Eskiden hiç sarmazdı beni böyle geceler. Başıma geleceği için yakından takip ediyorum son zamanlarda. Oldukça da eğlenceli aslında. Yöresel kıyafet falan giydi kız kına yakılırken. Çok duygusal oluyor ortam. Bana bile koymaya başladı, daha ayrılmadan çok özledim annemi :(
Neyse artık.
Hem ağlarım hem giderim..


9 yorum:

sihirli eller dedi ki...

ellerine sağlık ben bayılırım buna.ayrı yapardım patatesle havucu
ama ikisi bir arada rengide çok olur.
hımm geri sayım başladı demek.ben 3 yıllık evliyim o özlem hiç bitmiyor.sanırım gün geçtikçe artıyor.
sıkı sıkı sarıl evdekilere.6 ay kısa bir süre.çok keyifli geçir 6 ayı.
ayyy bende felaket tellalı gibiyim.ailenden koparmıyorlarya gidip görürsün sık sık..

Esra :) dedi ki...

nazocum evliliğe yakın insan böyle yemek tarfiydi falan daha çok öğrenmek istiyor evlendikten sonrada nerde güzel bir tarif görsen hemen tatmak istiyorsun :)

nazo dedi ki...

**sihirlieller, blogundan aynı yaş da olduğumuzu öğrendim. ben de 83 lüyüm:)
evet az kaldı, acısı içime çökmeye başladı ama bi yandan da nasıl istediğimi tahmin edersin. güzel bir ikilem:) sık sık görüşemeyeceğim ben ailemle. normal de aynı şehirde olamayacağız zaten ama ilk sene aynı ülkede bile olamayacağız:( napalım, herkes sağlıklı olsun da gerisi önemli değil.
havuç-patates ayrı ayrı da güzel olur ama bak bunu dene. güzel oluyor.
**esracım durumun acılnası yanına baksana. ben koca adayımı patetesle mi besleyeceğim. sabah akşam bunu yaparım artık:) şaka bi yana iş başa düşünce herşey yapılır. zaten biliyorum ama pratik yok işte.

sihirli eller dedi ki...

yaa aynı ülkede olmucakmısınız çok üzüldüm.hangi ülkeye gidiyorsun?

nazo dedi ki...

10 aylık bir süre ama koyuyor tabii. Amerika da olacağız inşallah. nişanlım orada şimdi. 2 yıllık eğitimi var. ilk yılı ayrı geçiriyoruz. 2. yıl da birlikte olacağız orada. gitmek istiyorum; çünkü güzel günleri ayrı tüketmek içimize sinmiyor. bu kez de buradakilerle ayrılık başlayacak ama napalım. öyle yani..

www.edasuner.com dedi ki...

Nazom canım çekti bak dün görmemişim bunları denesem bende acep hıım yarına misafir var not alındı yapaılacak. Sağol canım. Evliler kervanın da seni de aramızda görücez beni bile heyecan bastı,herşey süper olsun :)

nazo dedi ki...

edişş yap valla. çok basit. aynısını küçük toplar halinde de yapabilirsin. yemek kitabında gördüm bugün. köfte gibi top yapıyosun. parmağınla çukur açıp birazcık haşladığın havuçtan, onun üzerine de yoğurttan koyuyorsun. anlatım özürlüyüm ama umarım anlarsın.
6 ay var ve ben de çok heyecanlıyım :))

klasik tatlar dedi ki...

Blogunuz ve içeriği, Havuçlu Patates Salata tarifiniz, tariften sonra ki hikayeniz, tamamen kişiye özel bir tarz çalışma. Kimi ilginç konuları da çalışmalarınız arasına serpiştirmeniz blogunuza ayrıca bir renk katmış. Örneğin, ilginç ürünler çok hoştu. Hoşça blogunuzdan ayrılıyorum, öğretmenim. Saygılar..

nazo dedi ki...

Yorumunuz inanın çok mutlu etti beni. Çok teşekkür ederim, klasik tatlar..