Çeyiz :)

15.3.08

Bir çeyiz alışverişi de benden. Evlencem diyorum sürekli ama kolye küpeyle çeyiz olmaz tabii :) Ev kurmayacağımız için lay lay lom geçiyor benim evlilik öncesi dönemim. 1 yıl sonra aynı telaşı ben de yaşayacağım. O zamana kadar küçük ev aletleri, nevresim takımları, yatak örtüsü, havlular ve mutfakta kullanılacak envai çeşit zımbırtıyla avunuyorum. Geçen yaz annemin zorlamasıyla Hisar'ın çeyiz setini almıştık. 1500 ytl idi (hala ödüyorum taksitini) İyi ki de almışız, bi anda hepsinin alınması baya zor olacakmış. Çeyiz setinin için de tencere takımı, cezve takımı, özel günler için kullanılacak yemek takımı, çay seti (bardak, tepsi, çay kaşığı), çatal-kaşık-bıçak seti, çay-nescafe takımı (en çok bunları sevdim, çok modern tabağı falan) var. Aldığımız tüm eşyalar anneannemin evinde. Evi uygun olduğu için orada depoluyoruz. Zira bizim eve biz bile sığamıyoruz. O yüzden fotoğraflarını çekemiyorum. Net.ten bulduklarımı koydum.

Küçük ev aletlerinden kettle, tost makinesi, ekmek kızartma makinesi, mikseri Arçelik'ten aldım. Renkleri tost makinesinde olduğu gibi sedef.


Ütümü tavsiyeler sonucu Tefal'den aldım.
Havluları ve bornoz takımlarını Özdilek'ten aldık.
Yatak örtüsünü Yataş'tan aldım. Resimdeki gibi değil aslında ama çok benziyor. Nevresim takımlarını annem önceden almıştı. Aldığım yatak örtüsü takımı en sade olanı gördüklerimin içinde ve içime sindi diyebilirim. Boncuklu, allı güllü yatak örtüleri görünce sinirlerim zıplıyor. Bir dükkanda o kadar incik boncuklu modeller vardı ki kadına sade istiyorum dedikçe onlardan çıkardı. Sonra münasebetsiz dedi ki: "İlk geceni böylesine zarif bir yatakta geçirmek istemez misin?" Töbe töbe evim yok benim evim, otele mi götüreyim yatak örtüsünü dedim ben de :) Hem ben Days in Colours'un nevresim takımlarını ve pikelerini kullanacağım. Onları daha çok seviyorum.
Artık alışveriş merkezlerinde gözüm tabak çanağa kayıyor :) Beğendiğim pasta tabaklarını, bardakları, hatta spatulaları bile alıyorum. Tabii pasta, börek, yemek nasıl yapılacak onu bilemiyorum :p Herkes herşey iyi güzel de bunların içleri nasıl dolacak diyor :)) Hatta annem abarttı iyi tencereleri sonra kullan, yakarsın dedi :(
Sonuç olarak bunlar benim aldıklarım. Annem alınacak herşeyi alıyor. Hayırlı olsuna gelenler de getiriyor:) İçlerinden beğendiklerimi seçiyorum, beğenmediklerimi anneme veriyorum. Bir de işin örtü boyutu var. Annem nakış ve dikiş derslerine girdiği için çok eskiden yapmış, yaptırmış. Dantel, işleme vs. o kadar çok ki. Dantelleri kullanmayacağıma eminim ama otantik görünümlü, işemeli olanlar var. Onları kullanırım. Ayrıca bir yazı da mutlaka göstereceğim. Bu arada seneye yatak odasını, oturma gruplarını alırken Tepe Home'a mutlaka uğrayacağım. Çok beğeniyorum takımlarını.
Şimdilik bu kadar. Önerileriniz olursa itinayla değerlendirilir :)


22 yorum:

Salincakta Iki Kisi dedi ki...

Bir once ki mavi-kirmizi bileklik yazina iki kere yorum biraktim(ikinci yorum birincisinin gozukmemesiyle ilgiliydi:) Cok ilginc, ilk defa basima geliyor yorumlarimin gozukmemesi durumu..

Ceyiz telaslari cok guzeldir-ben deli gibi nevresim-yorgan takimi getirmistim buraya vakumlatip :) Turkiye'den cok begenip alinca geride birakmaya icim elvermedi:) Cicilerinin hepsi cok guzel, guzel, mutlu gunlerinizde kullanmanizi diliyorum.

nazo dedi ki...

** daha önce öyle bişey olmamıştı, üzüldüm :(
vakuplatıp götürmek iyi fikir, hiç düşünmemiştim böyle bişey. nevresimlerimi ben de çok seviyorum. güzel dileğin için teşekkürler banu, sağol..

yass dedi ki...

oleeyeyyyy bayılıyorum boyle bloglara:)
nazocumm cogu seyımız aynı:P hısar, tefal, ozdılek euhuah yabancılık cekmeyız.. bu arada yatak odası takımınada yatastan bak derım. daha uygun fıyat ve yatak dolapları daha hosuma gıttı benım hem alttan hem ustten surguluydu. tepedekıler oyle degıl. bır de bı tanıdıgım asansor sıstemını soylemıstı bana. hanı dolapta ust raflara yetısemıyoruz ya. ıste oralara boyle bı sıstem yapıyorlarmıs tek dugmelık..

cok komık dı mı bende mutfak fırcası aldım sılıkon.. ehuha artık boyle seyler daha keyıf verıyor:P

nazo dedi ki...

** yass aynı şeyleri seçtik; çünkü kaliteden anlıyoruz :p hehe :) yataşa gittiğimizde bi yatak odası beğendim aslında, deri kaplama gibiydi. çok dikkatli bakmadım ama görünüşü hoştu. bir de yataşın köşe takımlarına bayılıyorum. kırmızı favorim. yalnız köşe takımı risk işi. her odaya uygun olmayabiliyor. neyse bakalım onları alırken düşnürüz. asansör sistemi kulağa komik gelse de çok kullanışlı olsa gerek. valla yaşasın teknolji :) bu arada mutfak fırçası almakla çok iyi etmişsin. her kızın çeyizinde olmalı :)) annem de bana bugün çöp kovası almış:p

MoonSun dedi ki...

Ahhh Nazom ne zevklidir o alis veris telasi bilirim :))

O aldiklarini buraya getirme gibi bir planin yok degil mi :))

Cunki hic biri uymuyor, o kadar yatak ortusu, nevresim takimi getirdim de, geitirdigim gibi geri goturdum Tukiye'ye :(:(:( Standartlar ve olculer farkli :(( zaten elektirikli esyalar hic uymuyor :((

ama TR icin cok cici seyler almissin onu soyleyebilirim :)) ben de TR'ye donunce yeniden evleniyormusum gibi ev duzecegim :)) Ayyy cok heyecanli :))

Opuyorum kocaman seni :))

nazo dedi ki...

** moonsunn çok heyecanlı, çok zevkli ama hemen kullanamayacağım için, ev düzenleyemediğim için içim buruk :( oraya sadece havlu ve nevresim takımı getirmeyi düşünüyorum. zaten süre çok çok uzun değil. ikimiz için de zaman çabucak geçer umarım da evlerimizi doya doya düzeriz, mutlu mutlu yaşarız :))

yass dedi ki...

nazoo gulme ama benım ıcım hep cop kovalarına , sepetlere gıdıyor essede:P ama annem guler babamda yuh artık der dıye alamıyorum:P ne ıyı bı annen var be kıymetını bıl:P

nazo dedi ki...

** anneme bunlara ne gerek var diyorum. çünkü biz amerika dönüşü nevşehire yerleşeceğiz. oraya çöp kovası götürmek abest olacak. annem 'nasılsa eşya gidecek, bunlarda gider. orada çöp kovası mı arayalım' diyor. daha ütü masası, çamaşır askısı alacak. hatta geçen gün evde iğne,ipliğin olduğu bi dikiş seti gördüm. bu ne falan derken 'sana çıkardım, çeyiz' demesin mi? ben o yüzden hiiiç karışmıyorum artık. bi yerimiz sökülse iğne, iplik aramaya komşuya gidecek halimiz yokmuş. :))))

iz dedi ki...

cnm çeyizin çok hoşmuş sadelikten yana olduğun belli..annenin yaptıkları el işlerini de çek koy ya el emeği bölümüne kesin çok güzel şeyler vardır..

nazo dedi ki...

** pınarcım hepsi aklımda, çekip koycam ama önce annemin çıkarması lazım onları. çıkınca ütülenecekler. içlerinden benim olmasını istediklerimi seçeceğim.

Gözde dedi ki...

Nazocum şekercimm, ne güzelmiş çeyiz setin öyle, her şey var içinde...Ayrıca sedef rengi küçük ev aletleride eminim çok şıktır. Bu arada geçen yaz evlenen kuzenime de biz burdan ufak bi dikiş seti götürmüştük :) Gözden kaçabilecek minicik detaycıklar bunlar :)) Anneler kaçırmaz, anneler düşünür, e iyiki varlar :))

nazo dedi ki...

** evet ya iyi ki varlar anneler. hakları ödenmez. ben annemi bırakıp nasıl gitcem :((( çaktırmıyorum ama sızısı çöktü içime. neyse dikiş seti olayı demek ki olmazsa olmaz. anneler ne derse o :)
günden güne artan çeyizime bugünde rende ekledik. üstü tokmak gibi, tutmayı kolaylaştırmak için sanırım.

Sinem YAMAN dedi ki...

Ben işlerimin yoğunluğu sebebiyle herşeyimi internetten beğenip , gidip, görüp aynı beğenim devam ederse almıştım. Senin gibi sade yatak örtüsü bulma konusunda çok sıkıntı çektim. Sonunda Tepe Home'dan bulmuştum. Merak etme evlenince o tencerelerin hepsini dolduracaksın. Aynı laflar bana da söylenmişti ama şimdi neredeyse hamarat bir aşçı oldum çıktım. Üstelik daha önce mutfaktan nefret eden bir bireydim. Düşün yaniii. :)

nazo dedi ki...

** haklısın sinemcim, iş başa düşünce yaparım. şimdi annemin yanında olmanın rahatlığı var. o da hiç alıştırmadı. aç oturacak ya da hergün dışarda yiyecek değiliz. ben neler neler yaparım kocacığıma :p :)))

lacheen dedi ki...

Nazocum,
seçtiklerinin hepsi çok güzeller, inşallah iyi günlerde mutlulukla kullanırsın hepsini. Yalnız ben dükkandaki kadına çok güldüm ya. Bana da devamlı "e sonra fikrin değişir böyle şeyler beğenirsin" diyorlar, "nerden biliyorsun" demek geliyor içimden. Dememek için direk çıkıyorum o dükkanlardan

nazo dedi ki...

** Laçincim, teşekkür ederim. senin için de geçerli bu güzel dilek. o kadın gibi o kadar fazla ki münabesetsiz. ilerde o tarz bi örtü istersem gider alırım. neden ısrar ediyorlar anlamıyorum. neyse kızdıramaz bizi hiçbir şey :))

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

nazocum çeyizlerinle ilgili bir yorum yazdım ama ulaşmadı sanırım. yeniden yazıyorum. Eğer sen 2 tane almış olursan birini yayınlarsın :)

hepsi çok güzellermiş nazocum. Çok zevkli seçimler yapmışsın. Evinde huzurla mutlulukla kullanacağın günlerin gelmesi dileğiyle.

bir de 10 ay usa'de kalacağım demişsin ya bence ne kadar 10 ay kullanmayacak bile olsan şimdiden beğendiğin ve uygun fiyatlı gördüğün şeyleri almanda fayda var taşınma ve yerleşme telaşın için de ne kadar çok eksiğini tamamlamış olursan işin o kadar hafiflemiş oluyor.

nazo dedi ki...

** esracım bu bana ulaşan ilk yorum. bir başka arkadaşta da oldu sorun, neden bilmiyorum. neyse dileğin için teşekkür ederim. umarım bir an önce gelir o günler :) sadece büyük eşyaları almıyoruz (beyaz eşya, oturma grupları gibi) onun dışındakileri alıyorum yavaş yavaş. özellikle de mutfağın eksikleri bitmiyor. ne çok şey kullanılıyormuş :) ev taşırken maddi yönden de katkısı olacak şimdi almamın.

•°o İbrahim ve Ecem o°• dedi ki...

Nazo'cum cok guzel seyler secmissin... Hepsini iyi gunlerde, gule gule, sevdigin ile birlikte, saglikli gunlerde kulanmani diliyorum... Benimde baslamam gerek ama keyifli geldigi kadarda gozum korkuyor:)) Ne karsamba olur, ne olmaz diye cok bilincli tuketici olmak gerek - onuda sen ve Lacin super yapiorsunuz gordugum kadariyla... Aksi takdirde evin icine esya koyacagimiza, onca esyayi alacak ev bulmak gerekebilir:))

nazo dedi ki...

** Ecemcim ben gerekli olan, temel şeyleri alıyorum. yoksa dükkanlara girince o da güzel bu da güzel, onu da alalım, bunu da alalım dersek önünü alamayız. herşey çok çeşitli ve fazla. bi yerden başla sen de. mesela ben ilk ütü aldım, sonrası geliyor ;)
güzel dileğin için teşekkür ederim..

canimcim dedi ki...

yatakodası için dolapları asansör olanları tercih edin derim çok kullanışlı özellikle takım elbiler için filan çok ideal oluyo :)

nazo dedi ki...

** Yass'tan sonra 2. asansör tavsiyesi olduğuna göre mutlaka değerlendirilecektir :)) teşekkürler ve hoşgeldiniz..