Bu aralar ben..

19.6.08

Günler nasıl geçiyor hiç anlamıyor. 1 ay öncesinde zamanın hızlı akmadığından yakınıyordum oysa. Akşamları evde olmuyorum. Anneannem evini değiştirdi ve biz torunları, çocukları olarak onu yeni evine alıştırma etkinlikleri kapsamında iş bölümü yaptık. Benim görevim akşamları onunla kalmak. Haliyle internet yok orada. Öğleden sonraları düğün hazırlığı koşturması var. Vakit bulup eve geldiğimde ise bloglarınızı ziyaret etmeye çalışıyorum ama genel olarak herkes de bir rehavet görmekteyim. Bu durumda da en büyük bahanemiz sıcaklar tabii ki :) Düğün için orkestrayı ve fotoğrafı ayarladık. Kartlarımız basıldı. Fotoğraf makinem olmadığı için resim yok maalesef. Düğün ve kına gecesi için iki ayrı kart seçtik. İkisi de çok sade. Davetli listesi yapmaya çalışıyoruz. Daha sonra kartlar yazılacak. Çarşamba günü çeyiz asma var. Çeyiz asma eskiden beri süre gelen bir gelenek. Kız evinde kızın çeyizleri seriliyor. Akraba, eş dost 15-20 gün süreyle çeyize bakmaya geliyor. Bu arada kızın eksiği varsa onları tamamlıyorlar. Ardından çeyiz toplanıp, yeni eve götürülüyor. Biz o kısmı seneye yapacağımız için eşyalar tekrar kolilere girecek ve beni bekleyecek. Çeyiz asıldıktan sonra damadı o odaya kilitleyeceklermiş. Evdekilere harçlık vermezse çıkarılmayacakmış odadan ama bizim ki gayet rahat. Çıkmam ben odadan diyor. Bakalım artık.. Belki evdekiler acır :) Çarşamba günü fotoğraf çekerim bol bol. Adını çok duydum ama ilk kez göreceğim çeyiz asma neymiş. O yüzden merak ediyorum ben de. Şimdilik haberler bu kadar. Herkese sevgilerimi gönderiyorum. Esen kalın :p


19 yorum:

ela dedi ki...

canım ya annanesı ıcın ıkı arada bır derede ona da koşuyo..Allah yardımcın olsun.
Çeyiz asma bıraz meşakkatlı gıbı duruyo ama dedıgıne gore getirisi var:)
evet haklısın canım ya herkeste bır rehavet var ama olmıcak gıbı de değil, dediğin gıbı sıcaklar...
kolay gelsın çok.

Flame dedi ki...

Canımcım, o rehavet bende yok farkındaysan ha babam geziyorum ne olduysa yazıyorum. Bir koşturma ki sorma, akşamları fırsat olursa çanta yapıyorum :) taktım ya bir kere, bir aralar takı yapıyordum ona ara verdim şimdi favorim çanta :)

Sana kolay gelsin, öptüm...

Davetiyeleri ayyınla, meraklandırma ok !

sihirli eller dedi ki...

tatlı hazırlıklar bunlar.anneaneye hayırlı olsun yeni evi.evet nazocuk resim istiyoruz resimsiz olmaz

Haydins dedi ki...

Duymustum sanirim daha once ceyiz asma olayini ama hic gormedim bende..Tabi benim ceyizim bile olmadigindan boyle bir girisimimiz olmadi : )
Eksikleri varsa tamamliyorlar yazmissin ya ,ben cumlenin tamamini okumadan kafamda eksikleri varsa dedikodusu yapilir seklinde tamamlamistim ehu ehuu cok fenayim galiba..

Sinem YAMAN dedi ki...

nazo'cum. Çeyiz serma adeti bizde de vardır. Ben yapmamıştım. Çok ilginç bir adet. Bitince izlenimlerini yazarsın. Merak ediyorum. Anneanneye selamlar. Öptüm seni. Eniştemize söyle öyle çıkmam odadan demekle olmaz. Adetlere saygı. :)

n@zo dedi ki...

Ela, ben anneannem için herşeyi yaparım. Canımdır o benim, canımm :)) Çeyiz asma kolay değil ama bu işi yapan biri var. Aylar öncesinden randevu falan aldık :)
Teşekkür ederim canım.

Oooo Alev hanım madem çanta yapıyorsunuz neredeler. Siz de onları yayınlayın lütfen ;))
Teşekkür ederim canımcım.

Sihirli ellerim teşekkür ederim ananem adına. Resim yayınlarım tabii.

n@zo dedi ki...

Öldüm gülmekten Haydins. Bu ne fenalıktır böyle :))) Gerçi yalan değil, kesin oluyor dedikodu. Açıkcası annem dedikodulardan çekindiği için yapıyor daha çok. Çünkü burası küçük bir şehir ve adetlere bağlılık devam ediyor. Yapılmazsa bir evin bir kızı, yapmadılar diye laf ederler.

Sorma ya Sinem ben de diyorum adetlere saygı diye ama o işin dalgasında. Yok post makineniz varsa taksit bari yapın. Yok içerden çıkmazmış, yatarmış o odada vs. Göreceğiz bakalım ;))

AssoRTieK dedi ki...

Herşeyin yolunda gitmesi çok güzel,çeyiz serme bizim burda hep yapılır ; kız ewinden ilk önce sandık çıkar tabi çıkmadan önce o sandığın üstüne kız tarafından ki genelde kardeşi warsa o oturur ve damat bey onu kaldıracak şeyi bilir :)umarım seninde herşey yolunda gitmeye dewam eder nazocum,sewgiler ..

n@zo dedi ki...

Assortiek teşekkür ederim canım, sorunsuz ilerlemek beni de sevindiriyor. Sandık çıkarma adetini biliyorum ama benim eşyalar evde kalacağı için uygulanmayacak :)

Flame dedi ki...

Nazoooo, çantalar çok yakında burada :))))

bekle azıcık canımmmm,
sürpriz sürpriz sürprizzzz :))))

Bizim burada da çeyiz serme oluyor, isteyen gelip bakıyor. Ben dolaplara yerleştirip kapaklarını açık bıraktım. Hoş bırakmasam kendileri açacaklardı ya :))

Sinem haklı, enişteeeee pamuk eller cebe :) kolay mı böyle güzel kız almak...

n@zo dedi ki...

Hadi bakalım, çok emin gördüm çanta konusunda :)
Benimde evim olsaydı aynısını yapardım ama olmayınca anne evinde serilecek.
Pamuk eller cebe bencede, iltifatını ileteceğim Alevcimmmm :))

begumgum dedi ki...

Nazo evleniyomusuuun!Ne guzel :)Ceyiz serme bizde yapilmadi neyseki;ben utanirdim yahu :) Ama her gelene evi bi gezdirdim tabii,cok da keyifli.Davetiyeleri yayinla merak ederim.Kolay gelsin,yardimci olucak bi konu olursa burdayim :)

içimden geldiği gibi dedi ki...

düğün telaşı eziyete dönüşmeden tüm çiftler birbirine kavuşsunn.hep böyle dua ederim evleneceklere...malesef bizim adetlerimiz insanı çok yoruyor..neyse o da bir mürvett önemli olan anlaşabilmek...inşallah çok mutlu olursun nazo..sevgiler..

ela dedi ki...

İlk defa duyuyorum ve ağzım açık kaldı:) çeyiz sericilik diye ileride üniversitelerde bölüm açılırsa şaşırmamak lazım:)
hehe Böyle bir iş varmış demek :)
Kaç ytl kazanıyorlar:? :) hanı dıyorsan iyi para bırakayım bölümümü:P

n@zo dedi ki...

Begümcüm ne utancam yahuu. Baksınlar, görsünler neyim var neyim yok :)) Teşekkür ederim yakınlığın için.

İnşallah içimden geldiği gibi. Bunlar olsa da olmasa da önemli olan sonrası. İnşallah umut ettiğim gibi bir evliliğim olur. Duan için de sağol..

Ela valla iyi para. Biz 80 ytl.ye anlaştık. Annemin arkadaşı ayarladı ama 100-120 ytl.de alıyormuş kiminden. Bi el at derim bu işe :))) Hazır evlilik sezonuda başladı.

nergisce dedi ki...

oyyy nazocum, ne güzel telaslardasin, insallah hersey güzel olur, bol bol fotograf bekliyorum böyle kuru kuruya olmuyor, kocaman sevgiler:)

ela dedi ki...

:)))) güldürdün benı burda baya.
bakalım boş durmak yok:P

izsurucu dedi ki...

cnm kolay gelsin.bizde de vardır o adet ceyiz serme denir.. yorucudur ama olsun kaç kez oluo..sevgiler

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

fotoğrafları sabırsızlıkla bekliyorum nazocum çok merak ettim doğrusu çeyiz serme işini. Biz de öyle bir şey olmadı bütün eşyaları annem ben kardeşim eşim ve kayınvalidem bizim eve götürüp dizmiştik