Mutlu Bayramlar

29.9.08

Herkes dilediği gibi bir bayram geçirir umarım.
Sağlıkla, huzurla, neşeyle, birlikle ve tabii ki bol şekerle..

Yukarıdaki fotoğrafları birleştirdim az önce. Sonra da, keşke çocukluk günlerime birkaç günlükte olsa dönme şansım olsaydı diye düşündüm. Ben sanırım aranan eski bayramları tadan şanslı çocuklardandım. Bizim dönemimizden sonra bayram sevinci yerini tatil sevincine bırakmaya başladı yavaş yavaş..
Bir hafta önceden genelde rugan, kırmızı veya beyaz ayakkabı yatağın başucundaki yerini alırdı. Hatta benim ayakkabıyla yatmak istemeyi tutturmuşluğum bile vardır. Sonra beyaz dantelli külotlu çorap ya da resimdeki kısa dantelli çoraptan olurdu elbiseye göre. Elbise de çoktan alınmış, heyecanla giyilmeyi beklerdi. Bir sürü şeker/çikolata, büyüklerin verdiği mendiller ve arasına sıkıştırılmış harçlıklar en çok beklenendi. Biz bayram sabahı ailece bayramlaşıp, kahvaltı yaptıktan sonra babanneme giderdik. Öğle yemeğini amcamlarla yiyip, akşama anneannemde dayımlarla toplanırdık. Tüm bayramlarda anneannem en çok harçlığı bana verirdi. Çünkü ben onun ilk gözağrısıyım. Tabii ki bir şartla, kardeşime ve kuzenlerime söylemem bunu. Bu yıla kadar da harçlık aldım. Birlikte olsaydık bu yılda hiç utanmadan alırdım :p
Yarın bayram ve ben ailemden çok uzağım, ilk defa. İçim buruk o yüzden günlerdir. Herkesi çok özledim. Neyse ki yalnız değilim ve eşim var.
Sonuç olarak; yabancı bir ülkede bayramı karşılamak zor.
Hele ki bayramı bayram gibi yaşayan ailenizden uzaktaysanız..


15 yorum:

ELÇİN dedi ki...

canım çok duygulandım yazdıklarını okuyunca ...

insan belli bir yaştan sonra anlıyor bayramın ne demek olduğunu .küçükken anlamıyorsun pek fazla önemini

ama kırmızı ayakkabılarımı yatağımın baş ucuna koymam(utanmasam yastığımın yanına koyacaktım :)beyaz çoraplarım , ailece yenen yemekler ve en güzeli harçlıklar :)

babam sıpa hala harçlık derdindesin diye takılır bana bazen :)

seneye tüm ailenle güzel gönlüne göre bir bayram geçireceğine inanıyorum

eşinle güzel sağlıklı iyi bayramlar diliyorum canım

sevgiler kocaman öpüyorum :)

Flame dedi ki...

Nazocummm aynen öyle. Bende eski bayramları tadan şanslılardanım. Öyle ki tüm aile ananemlerde toplanır yer içer keyif yapardık. Harçlıklar da cabası. Benim giysilerimi bazen annem dikerdi. Dantelli gömleğimi ve çoraplarımı unutamam. Ahhh Nazocum ahhh

Sevdiklerinden uzak olsanda bayramı kutla sen eşinle. Öpüyorum, iyi bayramlar...

cool cookie dedi ki...

Nazo :(

Çok tuhaf oldum yazını okuyunca Sanki seninle yaşadım o burukluğu okurken..Büyükler der ya hep 'yerinizde iyi olun o yeter bize ' diye...Sen evinde mutlu olduğun sürece onların içi rahat ve huzurlu olacak..Elbette ki özlemleri, paylaşımları doldurulamaz..Maalesef hayatta hiçbir şey dört dörtlük olmuyor..Sahip olduklarımızla mutluluğu yakalamaya çalışalım..Bayramını en içten dileklerimle kutlarım..

a. gizem dedi ki...

bayramın kutlu olsun nazocummm

Salincakta Iki Kisi dedi ki...

bayramin kutlu olsun Nazo'cum.

ben yaklasik 4 yildir buradayim ve 4 yil boyunca her bayrami ailemden uzakta gecirmek zorunda kaldim.
hala alisamadim, hala her bayramda icim buruklasir.

biz arife gecesi 3'te hemen turkiye'yi arariz- bayramin ilk gunu de msnde kamerali herkesle gorusuruz. Bir nebzede olsa hasreti dindiriyor ama onlarin yaninda olmayi hicbirseye degismem! kokulu-dokunmali-sarilmali msn hizmeti istiyorum :)

n@zo dedi ki...

** Elçincim güzel yorumun ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Seneye herşey çok daha güzel olacak umarım. İyi bayramlar canım..

** Bizim dönemimizden sonra bitmeye başladı bayram coşkusu. Gerçekten çok şanslıydık. Eşimle elimizden geldiğince kutlarız artık. Size mutlu bayramlar..

n@zo dedi ki...

** Cool cookie; zaten en güzeli onların uzakta da olsa sağlıklı olduklarını bilmek. Ben de burada iyiyim. Onlar da bunu biliyor. Buna şükrediyorum. Dilediğin gibi bir bayram geçirirsin umarım.
Sevgiler..

** Gizemcim senin de bayramın kutlu olsun..

n@zo dedi ki...

Ben de onu düşünürüm hep. Ekrandan kollarımızı çıkarabilsek keşke. Hiç olmazsa dokunurduk :) Bu gece, orada sabah olduğunda arayacağız bizde ama ağlamaktan korkuyorum :( Neyse bakalım, sana olabildiğince güzel bir bayram diliyorum Banucum.

nergisce dedi ki...

nazocum iyi bayramlar..kucak dolusu sevgiler yolluyorum sana.icini ferah tutmaya bak

elfeyp dedi ki...

Sevdiğin insanlar anılarında böyle hoş yer aldıkça yalnız değilsin aslında...
Senin de hayallerini gerçekleştireceğin meleklerin olsun :)

n@zo dedi ki...

** Teşekkür ederim Nergiscim. Ben de sana kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.. ;)

** Elfeyp, haklısın. Bir de hayallerimi gerçekleştirecek meleklerim olur umarım birgün :)

babegazelle dedi ki...

nazo,iyi bayramlar ayrıca ziyaretin yorumun yaşayan bilir paylaştığın amerika bilgileri için çok sağol:)amerikayı ileri bi tarihe atmış biri olarak,artık bol bol senin maceranı gözlemlerim burdan;)sevgiler

sihirli eller dedi ki...

uzakta yaşadığın ilk bayram birde aileden uzak .ama olsun sağlıklı ve mutlusun daha güzeli ne olabilirki şu anda.iyi bayramlar.

Ömer dedi ki...

iyi bayramlar...

ASLI KILIÇ dedi ki...

nazocum okuyunca çok duygulandım.İnsanın ailesinden ayrı bayrm geçirecek olması iç burkuyor.Neyseki ben onlarla birlikte geçirebildim.Bayram sabahına kendi evimde uyanmak bile yeteri kadar içimi acıttı.Bir gece öncesinde uzunca bir yazı yazdım kndime..Sabah uyandığımda babamın şen kahkahasını duymayacak ve onun olmadığı,annemin çayı kokmayan harçlıksız :) bir bayrama uyanmak bayramı ne kadar bayram yapardı diye düşündüm hep..Ama bizi seven eşlerimiz var nazocum neyseki onların varlığı ile atlatıyoruz umarım herşeye ragmen tatlı bir bayram geçirmişsindir sevgiyle öpüyorum canım..:D