HAVUÇLU KEK

1.12.08

Bu hafta bizde de Havuçlu Kek var. Issız Adam'ı izlememiş olabilirim ama havuçlu kekin ününü çok duydum. Gerçi benim havuçlu kek sevgim eskiye dayanıyor. Annemin en çok yaptığı keklerden biri. Yapmayanlar yapsın, yapanlar bir daha yapsın.
Çünkü havuç tarçınla birleşince
çok leziz bir kek ve mis kokulu bir ev ortaya çıkıyor!

Malzemeler:
4 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı rendelenmiş havuç
2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı ceviz
1/2 su bardağı kuru üzüm (sıcak suda bir süre bekletilmiş)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un
Yapılışı :
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz,
un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri ekleyiyoruz, çırpıyoruz,
sonra unu ve kabartma tozunu ekleyip, çırpmaya devam ediyoruz,
karışımı yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına döküyoruz,
önceden 180 derece ısıtılmış fırınımızda 40-45 dakika pişiriyoruz,
sonra da afiyetle yiyoruz ama ben fazla yemiyorum. Çünkü 1 kilo aldım :)
!! Alevcim gördüğün üzere parçalamadan kalıptan çıkardım.
Bir dahaki sefere senden de aynı sabrı bekliyorum :))


29 yorum:

serrose dedi ki...

Ellerine saglik kiz sen git gide uzman oluyorsun

uyuz cadı dedi ki...

eline sağlık, pek güzel olmuş..
ıssız adam'da da zaten sırrını anlatmadılar :)
ben de evcini'nin tarifi var, ufak muffin yapıyorum, havuçlu..
o da pek güzel oluyo, tavsiye ederim...

Flame dedi ki...

Nazoooo; okurken aklımdan geçiyordu bak ne güzel çıkmış kalıptan diye ama sende yüzüme vurmuşsun zaten :)

Benim tariften yarım bardak un,yarım bardak şeker ve 1 yumurta fazlası var. gerisi aynı. Bir dahaki sefere bunuda denerim. Sabah kahvaltıda 1.5 dilim havuçlu kek yediğim için hiçç canım çekmedi :) Hıhhhhh

n@zo dedi ki...

** Serrose, uzman demeyelim de boğazına düşkün biri diyelim :p

** Uyuz Cadıcım, bulayım dur o tarifi. Denerim, teşekkürker..

** Alevvv, hiç affetmem :)) Sen ye ye sonra kilo aldım de, hıh!

icimden geldigi gibi dedi ki...

kilomu aldın? hehehehe..verirsin :))

şeker pasta dedi ki...

Nazocum kek çok başarılı görünüyor. Ellerine sağlık. Ya şu filme bu gün gideceğim allah kısmet ederse... çok merak ettim. Bakarsın dönüşte bende bi havuçlu kek yaparım...

a. gizem dedi ki...

eline sağlık şeker... ben de ielerde yapacagım:)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Birde ceviz olunca bende bayılırımmm, elma, ceviz, tarçın üçlüsü de hoştur bak, ımmm canım istedi.

nzlgl dedi ki...

Sakıııın kilooo allmaaaa nazom
lütfeeeen:((((

sonra vermesi çok zor oluyor. :)))
Kilo aldığında hemen tarifteki şeker miktarını indir. Mesela ben çarşamba günü kursa giderken bu keki yapacağım ama yarım bardaktan biraz fazla şeker koyacağım çünkü havuçta şekerli
ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor evet bencede ustalaşıyorsun artık:))))
çarşamba kulaklarını çınlatacağım
çok öptüm sevgiler

sihirli eller dedi ki...

hakikaten kalıbı süper çıkartmışsın.ellerine sağlık bende tarçın kokusuna bayılırım.ve bende ıssız adamı seyretmedim.ama ben bilerek seyretmek istemiyorum.modası geçince herkez unutunca izlicem.

Tanya's dedi ki...

Hahahayt..kilo almışmış...sen beni görsen...herşeye rağmen eve gidip yapsam mı diy orum..tarcına da bayılırım..hhıyyyy..ne kötüsün yahu..

cool cookie dedi ki...

Harika görünüyor.. Hemmen tarifini uygulayacagım canım...

ayci dedi ki...

benim annecimde bugün elmali kek yapmis - ama ici olmamis - nazar degmis canim kekime!

Ayse dedi ki...

ben de bayiliyorum havuclu keke. Yalniz ben Portakal agacindaki tarifi yapiyorum, onda hic yag konulmuyor, o sebepten tercih ediyorum. ve bence de havuc ve tarcin super bir ikili ve ceviz de tabii. :) afiyet olsun!

n@zo dedi ki...

** İçimden Geldiği Gibi,
neden öyle imalı verirsin dedin? Veririm tabii, hem 1 kilocuk :p

** Banucum,
seninkilerin yanında pek lafı edilmez ama kendi çapımda yapıyorum işte ben de. Git bakalım filme, ben de dönüşte izleyeceğim.

** Gizoş,
sen de ben gibi ileriye bırakma. Öğren annenin yanında :)

n@zo dedi ki...

** Banucum,
ben elmalı kurabiyeyi de çook severim. Tarçın ve ceviz oluyor onda da. Bu hafta annemden alayım, becerebilirsem koyarım buraya :)

** Nazlı Ablacığım almamaya çalışıyorum. Yediklerime dikkat ediyorum ama hareketsiz kalmaktan oluyor galiba. Şeker miktarı düşürülebilir haklısın, bir de benimkinde üzüm var. Tam bir enerji deposu :) sizin yaptıklarınızın yanında lafı edilmez bir de ;)

** Sihirli Ellercim senin gibi ustadan da tam not aldığına göre sırtım yere gelmez. Filme git bence fırsatın varken.

n@zo dedi ki...

** Tanyaaa,
sen kilo aldım deme bence. O kadar spor yapıyorsun, bence çok fitsin. Senin gibi olsam aklıma getirmem :) Yap, sen de yap! Hem sana enerji lazım :p !! :)

** Cool Cookie kolay gelsin öyleyse.. ;)

** Ayçi,
üzüldüm bak. Ben fırının başında heyecanla bekliyorum her seferinde :)

** Ayse,
yağsız nasıl oluyor. Bana olmazmış gibi geliyor hep. Klasik Türk kadını :p Bir daha ki sefere deneyeceğim.

ZencefilliÇörek dedi ki...

ellerine saglik, kokusu buraya kadar geldi. :) bir su bardagi siviyag yerine yarim hatta ceyrek su bardagi yag kullanabilirsin bence. zaten icinde yag orani yuksek ceviz var:) ben cogunlukla keklerimi boyle yapiyorum ve basarili oluyor. hatta ben saglikli olmasi adina tum hamurislerinde zeytinyagi kullaniyorum artik.

capankizimutfakta dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
01.ARALIK 2008 (PAZARTESİ)- 21,ARALIK.2008 TARİHLERİ ARASINDA

“PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 31” EV SAHİBESİ OLARAK http://capankizimutfakta.blogspot.com / GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 31.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE

enhar koç dedi ki...

şahane gözüküyor ;) ellerine sağlık

Pilli Cadı dedi ki...

nazo senin üzümler dibe batmadiysa ne önerirsin bunun icin? ben de gecen üzümlü kek yaptim kekin dibine cöktüler cok üzüldüm:(
o kadar aradim tarafim bir püf noktasi bulamadim.

n@zo dedi ki...

** Zencefilli Çörek,
bundan sonra azaltacağım bende!! teşekkür ederim ;)

** Çapan Kızı,
merhaba, katılmayı isterim elbette ama ben bu işlerde yeniyim ve öyle şimdilik başka bir tarifim yok ama olursa söz katılacağım. Çok teşekkür ederim.

** Enharcım,
teşekkür ederim ;)

** Pilli Cadı,
bunun için ne yapılır inan bilmiyorum. Ben daha öncede üzüm kullandım ama hiç öyle bir sorun olmadı. İlgisi var mı hiç bilmiyorum ama üzümü önce sıcak suda bekletip, yumuşamasını sağlıyorum. Malzemeleri karıştırırken üzümü falan en son koymayıp, undan önce diğer malzemelerle ekliyorum, çırpıyorum. Sen farklı yapıyorsan, bir de böyle dene bakalım.

fulya dedi ki...

Ellerine sağlık Nazo abla :) valla Issız Adam ciddi bir biçimde havuçlu kek yapma isteğini artırdı bende,filmi izlerken uzun zamandır havuçlu kek yapmadığım aklıma geldi,geçen gün gazetede Issız adam ile ilgili yorumdan sonra bir köşe yazarı havuçlu kek tarifi vermiş,üstelik her ay takip ettiğim Lezzet dergisinin bu ayki sayısında da bu tarif :D ee her yerde bunu görür oldum bana da yapmak farz oldu :P

Pilli Cadı dedi ki...

benim tariflerimde üzüm en son konuyor su da bekletilmiyor. bir de böyle deniyim insallah olur tesekkür ederim.

Pilli Cadı dedi ki...

keki yaptim cok güzel oldu:)
üzümlerde dibe cökmedi cok sevindim:)

n@zo dedi ki...

ooo çok sevindim.. Püf noktası buymuş demek, ben de öğrenmiş oldum sayende; çünkü bilinçli olarak üzümlerin çökmemesi için böyle yapmıyordum ben :)
Hadi bakalım afiyet olsun Pilli Cadı..

Flame dedi ki...

Nazoooo;
Laz vegaslara gittin diye burnun büyüdü! bakıyorummmmm. Bu nasıl cevap yahuuuu. Tamda Kahve dünyasından aldığım havuçlu keki yerkennnn :))))

Ben bir daha mı Issız Adam'e gitsem acaba? Yada AROG' geliyoooo ona mı gitsem bilemedim. Hıhhhh, sen daha çook beklersin:P

n@zo dedi ki...

Demek intikam alıyorsunuz Alev Hanım :p
Sen git arkadaşım, sen gidince, ben de gitmiş kadar olurum. Afiyet olsun bu arada
-hemen yön değiştiririm böyle- :))

Flame dedi ki...

Peki :)