BİR UMUT..

30.3.09

Seçime ilişkin diyebileceğim tek şey; Hiç görmediğim İzmir ile gurur duyuyorum!!
Ve tabii ki tek başına, sadece dürüst davranarak aldığı elde ettiği başarı gün gibi ortada olan 'Sakin Güç' Kılıçdaroğlu ile gurur duyuyorum. Dürüst olmak yetmiyormuş, ayrı konu..
Memleketimin yeni başkanının soyadı ÇOBAN! Bu küçük tesadüf durumu özetlemeye yetiyor. İyi gütmeler.. iyi güdülmeler!
Bunu buraya niye yazdığıma gelince.. 5 yıl sonra okuyacağım ve "hey gidi günler.." diyeceğim.
Herşeye rağmen umudumu korumaya devam ediyorum !?!
Dönüşe 42 gün kaldı.
Geçen zaman zordu; ama şimdi hiç yaşanmamış gibi geliyor bana..
Çabucak geçmiş gibi..
Hep böyle olur zaten, nedense?


39 yorum:

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

n@zo'm, en iyi özetten dolayı seni kutluyorum :) Eş kontenjanından yarı İzmir'li biri olarak gavur (!) İzmir'le hafiften haset ben de gurur duyuyorum.Ankara Yenimahalle bir beş yılın sonunda uyandı ve yeniden Akp demeyerek takdirimi kazandı :)
Harita ilginç, kıyı kesimler kurtarmışlar kendilerini.Savaşı kaybedip 'geri'ye iç bölgelere çekilen askerler gibi kalmış bunlar da..(bunlar diyorum uzun zamandan beri)
Çoban soyadlı birinin yönetiminden ne olurki; ironik bir durum..
Önümüzdeki maçlara bakaceyiz artık.
Durmak yok, şafak saymaya devam :)
Sayılı gün çabuk geçer, şimdiden hoşgeldiniz..

babegazelle dedi ki...

ahh canım ah ne denebilir ki başka ben zaten izmire taşınma planları yapıorum şuanda :)

Dolunay dedi ki...

merhaba,sayfanızla yenı tanıstım.bır cok yazılarınızı okudum sabah sabah :) cok guzel.begendım.hoşçakal

herşeyden azıcık dedi ki...

Yarı sülalesi Yunanistan göçmeni olaraktan ben gavur denilen o insanların kurtuluş şavaşında şehit düşerek vatanını kurtarmış insanlar olduğunu ne kadar bağırsamda kimseye anlatamadım.Edremitimde kurtuldu akp den ama mhp ye geçti dahamı iyi olur dahamı kötü bilemem.

Merve dedi ki...

Anne tarafından bende İzmirliyim ve gurur duyuyorum..İzmir'e taşınmak isterim hemde çook :)

Medeniyet medeniyet!

eliflehayat dedi ki...

Gülen hn. demiş kıyı kesimler kurtarmış kendini harita ilginç diye ama, aslında gayet normal bence.Ben Denizli'deyim kıyı kesimde yaşamıyorum maalesef.Kıyı kesimlerde yaşayanlar daha çok balık yediği için balığın zekaya olan faydasını görmüşler bence...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Nazocum hepimiz İzmir ile,İzmirliler ile gurur duyuyoruz! Sonuçları izlerken bir an düşündüm: Kendi seçtiğin bir başkanla yönetilmek kim bilir ne güzel bir duygudur diye...İstanbul için bir ara çok umutlandım, heyecanlandım. Sakin güç görünürde kazanamamış gibi gözükse de aslında büyük başarı elde etti. İstanbul gibi bir yerde bu kadar oy!!!Dediğin gibi gün gelecek ve biz diyeceğiz ki: Neler gördük, neler yaşadık ama bugünlere geldik!...Bu arada keçe anahtarlıkların çok güzel ve şirin olmuşlar! Bizim şafak da 46 bugün:) Bahar da geldi:) Daha ne olsun???

n@zo dedi ki...

* Gülen Ablacığım, kıyı kendini kurtardı, darısı başımıza.. ;) Yenimahhalle'de sevindirdi beni.. Durmak yok, şafak saymaya devam ;) Öpüyorum..

* Gazelcim, öyleyse hep beraber İzmir'e gidelim ;) Denizi de var, ohh mis gibi..

* Dolunaycım teşekkür ederim, her zaman beklerim..

* Herşeyden Azıcık, "denize düşen yılana sarılır" lık bir durum maalesef :( ve de tüm illerimiz İzmir kadar gavur olabilseydi keşke..

* Mervecim ben de İzmir'de yaşamayı isterdim gerçekten ;)

n@zo dedi ki...

* Elifle Hayat haklısın.. Fosfor zeka geliştirir ;)

* Seblacım, %39 kendi seçtiği başkanla yönetilecek ama o %39'un % kaçı bilinçli bir şekilde seçti, tartışılır..
Kılıçdaroğlu çok büyük bir başarı elde etti. Belgelerle konuştu, dürüst ve alçakgönüllü oldu, sadece hizmet sözü verdi.. Üstelik tüm bunları Baykal'a rağmen yaptı.. Keşke Ankara'dan aday olsaydı.. Bu arada şafağa az kaldı :))

beetlejuice dedi ki...

12 sene İzmir'in arsenikli sularını içmiş biri olarak gurur duydum şehrimle. Çağdaş yüzünü bir kez daha gösterdi, bir kez daha burnumun direğini sızlatıp geri dönme planları yaptırdı bana. İzmir'e taşınmak isteyenlere her konuda bilgi desteği verebilirim:)Hadi kızlar İzmir'e gidelim, Kordon'da buluşup körfeze karşı püfür püfür sohbetimizi edelim:)

Flame dedi ki...

Bizim de denizimiz var ama 3 dönemlik chp iktidarından sonra 2. kez akp'yi seçtiler :( Ben İzmir'e yerleşmeyi bile düşündüm biran biliyor musun :( Dünden beri suratım asık.. Bugünler geçecek, güzel günler gelecek..

serrose dedi ki...

:(((
Baba tarafindan Izmir`li olarak gururluyum ama daha uyanmasi gereken cok yer var.
Bir daha ki sefer umalim
sevgiler canim
az kalmis gecer gider hemen optum cok cok

Haydins dedi ki...

:) Ankara'ya lazımmış o çoban ,kuzu gibi gittiler melih gökçeğe evet dediler ya!!

muzooo dedi ki...

canım haklısın her konuda ama ne yapalım bu memleketin her zamanki hali bu....bu arada çok az kalmış bitanem yaaaa çok sevindim buna gerçekten seni çok özlemiştim bu arada yaptığın anahtarlıklar çok güzel olmuş bize de yaparsın artık buraya gelince:) seni kocaman öpüyorum bitanem ve dört gözle bekliyorum.....yorumların halen daha gelmedsi ;)

Ozge Sipahioğlu dedi ki...

antalyalı olarak ben de gururluyum:)

n@zo dedi ki...

* Beetle Juice, bence harika bir fikir ;))

* Alevcim, umarım geçecek ve güzel günler gelecek..

* Serrosecum maalesef uykuda pek çok kişi ve şehir.. Umdumuzu yitirmeyelim yine de.. Az kalmış değil mi? ;)

* Haydinscim, ben de her yerden geçtim de Ankara'yı beynim almıyor :((

* Muzoo ben sana mail yazdım sanıyordum :( Şimdi hemen yazıyorum.. Ben de çooook özledimmm ama çok az kaldı artık.. Sana da iyi şafak saymalar :p Öptümmm..

* Antalya'da uyandı Özgecim, unutur muyum? Darısı tüm illere ;)

ayça dedi ki...

ben yaklaşık 2 yıldır izmirliyim.ve anladım ki bu seçimlerlede ait olduğum yerdeyim)))

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Nazo'cum,İzmir ne güzel yaptı.Bende takdir ediyorum.Keşke İstanbul'dada aynı şey olsaydı yeni yüzler gelseydi.Onlarada bir şans verilseydi...

n@zo dedi ki...

* Ayça, şanslısın desene!

* Zarifecim, keşke.. O zaman görürdük belki eğriyi, doğruyu..

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

ne kadar güzel anlatmışsın...yürekten katılıyorum yazdıklarına.

n@zo dedi ki...

* Çok farklı şeyler yazmayı isterdim canım.. Teşekkür ederim..

Bilun ŞEN dedi ki...

Neler yazmak istiyor insan.. Ama en iyisi bu özet olmuş, kafamda toparladığım gibi.. Umutsuz yaşanmıyor.. 5 yıla kalmadan 'ne günlerdi be' diyebiliriz umarım..
Sevgiler Nazo'cum..

Adsız dedi ki...

Bir insanın soy ismine bakıp yorum yapmak kadar çirkin birşey yok bence...Soy isim bu...Dikkatinizi çekerim.İzmir'le bende gurur duyuyorum ama yazının rengi yanlış.Ayrıca soyisminizi de baya merak ettim şimdi.Buarada Kılıçdaroğlu ile gurur duyuyorum demişsiniz.SSk'nın başındayken ssk nın düştüğü durumu bilmiyorsunuz heralde hee bir de 10 aylık bebeğini sigortalı gösterdiğini...

Adsız dedi ki...

hee unutmadan Sakin Güç kılıçdaroğlu için yazılmış bir slogan değil çalıntıdır.(Eski ingiltere cumhurbaşkanının seçim reklamlarından)Sloganını bile başkasından çalan adam istanbul için ne yapacaktı acaba?Siz anladığım kadarıyla tarihinizi de bilmiyorsunuz.Tarihini bilmeyen yok olmaya mahkumdur demiş Mustafa Kemal ATATÜRK...

n@zo dedi ki...

* Pek değerli Adsız!
Adın mı yok, özgüvenin mi?

Hemen konumuza dönelim. Karşıt görüşler her zaman olmalıdır, iyidir, güzeldir ama adam gibi yapılmalıdır. Sen vur kaç taktiğini kullanmışsın, öyleyse ben de senin anladığın dilden konuşacağım.

Öncelikle o çok bilmiş tavrın seni yanıltmış. Sanırım Fransa demek istedin. Bu bir. İkincisi benim tarihim değil, Fransa'nın tarihi. Ben Türk'üm! Bu iki.
Bu konuda yapıla açıklamalara kulak vermemişsin anlaşılan..

Soyadı ile ilgili ortada en ufak bir dalga geçme durumu yok. Anladığım kadarıyla Türkçe konusunda da eksiğin var.

Şimdi gelelim vurucu sandığın darbelere. Ben bu yorumları başka bloglarda da görmüştüm. Çaldın mı, yoksa oralarda da aynı şeyleri yazan sen misin? Neyse, ülke elden gidiyor Adsız, lütfen gözünü dört aç.. Savunduğun kişilerin pislikleri, hırsızlıkları, kayırmaları vs. bini aştı. Söyleyeceğim çok şey var aslında ama seni muhattap alarak bir yere varamayacağımı biliyorum.

Benimle aynı düşünmeyen kişilere tavrım bu değildir! Lütfen kimliğinizi saklamayınız!

n@zo dedi ki...

Biluncum ben de umuyorum, er geç gelecek aydınlık günler..

adsız değil (!)İrem dedi ki...

Adsız yazanaların güven ile bağdaştırılması kadar düz bir mantık yok:) O arkadaş adını Ali-Veli vs. mahlas olarak yazsaydı çok mu doğru bir davranış olurdu.Bu kısaca '' Cevap veremiyorum,zorlanıcam'' demek bence sizin tarafınızdan ve bunu yapan diğer bloggerlar tarafından.
Fikirleriniz tabiki olacak sonuçta her birimiz ayrı bireyiz ama bir yanlışlık var:) İzmir ile geçen seçimde de gurur duyabilirdiniz çünkü zaten orası CHP nin yani kazanılmış bir şey yok.AKP izmir de oy kaybetmediki..
AYrıca yaşamadığınız bir kent için sırf ideolojiler uğruna gurur duymak sanırım pek etik değil.Problemlerinden ve ya güzelliklerinden ne kadar haberdarsınız?
NE demiş KILIÇDAROĞLU : '' Biliyorum yaptığım davranış etik değil ama torunumu çok seviyorum ne yapayım:) ''

n@zo dedi ki...

Adsız yorum yazanları sevmiyorum. Bu sizi hiç ilgilendirmez. Burası bana ait, kimi sevip, kimi sevmeyeceğime ben karar veririm. Özellikle 'eleştirilerini' adsız dile getirenler özgüven eksikliği olan, korkak insanlardır BANA GÖRE!
İzmir ile gurur duyuyorum. Bu bugüne kadar hep böyleydi.. İzmir ülkemin aydınlık yüzlerinden biri oldu hep.. Seçimlerde gurur duyma sebebime gelince, tek bir fire verişi..
Ayrıca İzmir'i gidip görmedim ama herşeyinden haberdarım. Okuyorum, izliyorumi konuşuyorum.. Bunlar yeterlidir sanırım..
Bu arada Kılıçdaroğlu yalana başvurmamış ne güzel, inkar etmemiş. Diğerleri belgelerle ispat edilen şeyleri bile inkar ediyor. Bu arada 10 aylık bebeğini sigortalatmış evet.. Cumhurbaşkanı da oğlunu holding patronu yapmıştı değil mi? Bunları geçiniz Adsız Değil İrem! hanım..

Adsız dedi ki...

Ben ismimi yazmadım evet;Yazmak zorunda da değilim ayrıca;İsmimi sizin bilmenizi istememem korkak olduğum anlamına gelmez.İstanbul'da yaşıyorum ve sizin gurur duyuyorum dediğiniz insanlar yüzünden yıllarca işsiz kaldım ben.Ve tıpkı sizin gibi yıllarımı eğitimle geçirmiş bir öğretmen olduğum halde...Şuan Türkiye'deyim Devletimin kanatları altında görevimi yapamıyorum.Neden biliyor musunuz?Sadece inancımın gereğini yaptığım için;Sadece başörtülü olduğum için yani...İnsanın meslek aşkıyla inancı arasında kalıp mesleğinden mahrum bırakılmanın ne demek olduğunu biliyormusunuz?Şuan öğretmenlik yapıyorum.Belediyenin kuruluşunda...Sizin gurur duyduğunuz insan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olsa işsiz kalıcaktım...Çıkıp milyonların önünde kendi söyledi "sadece temizlik yapanlar çalışabilir " diye... Söyleyin bana bu mudur dürüstlük? Bu nasıl dürüstlüktür ki laikliğin arkasına sığınarak insanları sömürmeye çalışıyor...Şunu da söyleyeyim iktidar yanlısı değilim...Yaptıklarını desteklemiyorum da...Fakat şöyle bir gerçek var sizin gibi uzaktan ahkam kesmiyorum.Daha çok kazanmak için yurtdışında yaşayıp farklı insanlara hizmet ederek olmuyor yurttaşlık hanımefendi.Bizzat yaşıyorum ben bunları...Sonuç olarak özgüvenim de var;ülkemin sorunlarına göğüs gerecek azmim de...

Adsız Değil(!) İrem:) dedi ki...

Hİç tatmin edici bir cevap değil nazan hanım:) nutella yemeye devam ;)

duru alkan dedi ki...

ideolojinizi savunmak icin cok fazla caba harciyorsunuz nazo hanım..
cevaplarınızdan belli..
kilicdaroglu dogru söylemiş torununu seviyomuş..
herkes yaptuğı her yanlışı böyle temize çeksin, ne güzel..
izmirli olarak izmirle gurur duymak sizin gibi ideolojik bakış demekse ben gurur duymuyorum..
alaya aldığınız soyisim konusundaki açıklamanız da samimi değil..
hepimiz okuduğumuzu gayet iyi anlıyoruz..

n@zo dedi ki...

* Adı olmayan özgüveni tam insan, Kılıçdaroğlu mu öğretmen olmana izin vermedi. Milli eğitim Bakanı falan mı bu adam, ben mi bilmiyorum?.. Türbansa sorunun takma kardeşim. Senin taktığın türban dinin gereği değil. Beyninin rengi belli. Normal öğretmenler gibi olursan işin olurdu. Kılık kıyafet Yasası'na uyarsın, KPSS den yeterli puan alırsın vs. budur!
Lailkliğin arkasına sığınarak sömürmeye çalışmak buysa, savunduğun adamlar dinin arkasına sığınarak her haltı yiyor. Başörtüsü sorunu mu çözüldü, hayır.. bir maşaydı sadece..
Ben ve eşim yurtdışında çalışmıyoruz bu arada.. Ayrıca buna laf edecek olursan duvara toslarsın. Çünkü bu konuda çok açığı var savunduklarının.. Yurttaşım diyenlerden on kat yurttaşım bu arada..Bir de lütfen beni rahatsız etmeyin. Gidin başka bir yerlerde, başka kişilerle uğraşın. Ben Kılıçdaroğlu ve İzmir ile gurur duymaya devam edeceğim çünkü..

* Adsız değil İrem.. tatmin olup olmamak seninle alakalı, bence sende ye de zihnin açılsın, mutluluk hormonun pek çalışmıyor galiba.. Yazma bana, git senin gibi olanlarla sevinç gösterisi falan yap, ne bileyim bi kermese falan katıl..vaktini boşa harcama..

* Duru Alkan bence anlamıyorsun, anlamazsın da.. Zaten amacım sana ve senin gibilere anlatmak değil.. Sağlıcakla kal..

hersheyler dedi ki...

özür dilerim yazmadan edemeyeceğim seçim öncesine kadar bizden sizden tartışmasını başlatanlar şu anda ayrım yapıyorsunuz diyince dayanamıyorum ama
arkadaş başörtülüyüz diye işsiz kaldık diyo
ben hiç bir sorunum olmadığı halde 6 sene okuduğum halde şu anda işsizim
okulu bitirdim işsizdim
benim arkasına sığınıcak başörtümde yok beni başörtüm var diye işe almadılar diyemiyorum!! benim gibi binlercesi var ben mühendisim ve maalesef bizim işimizi ilkokul mezunlarının bile yapması yüzünden sadece bir imzadan ibaretiz herkesin gözünde imza atınca işimiz bitiyor yapacak birşeyimiz olmuyor hele ki savundukları herkesi beraber yapan başörtülülere haklarını veren kesim maalesef ki benim gibi kadınların elinin hamuruyla mühendislik yapmaması gerektiğine inanacak kadar ..... ben devamını getirmiyim bu cümleye ne istenirse eklenebilir çünkü
özür dilerim nazo senin adının altında bunları yazmak istemezdim ama seninle aynı düşüncedeyim ve maalesef bu iş konularına kadar girilince kendimi tutamıyorum çünkü benim her gün akan gözyaşlarımın sebepleri bunlar

n@zo dedi ki...

Hersheyler,
Özür dilemeni gerektirecek hiçbir şey yok. Ancak böyle örneklerle gerçekleri görebilirler sanırım. Senin adına çok üzgünüm. Yıllarca aldığınız eğitim görmezden geliniyor. Ülke şartları malum, işten çıkarmalar varken, özel sektörde iş bulmak zor. Dediğin gibi ardına sığınabileceğin hiçbir şey de yok. Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum. Din çok başka. Başörtülü öğretmen arkadaşlarım var. Okulda çıkarırlar, işten ayrılırken takarlar. Kimse de onlara başları açıkken ne bu halin demez, başları kapalıyken demedikleri gibi.. Hem çalışanın gönlü rahattır. Hem ortamın huzur bozulmaz.
İş konusunda umudunu kaybetme.. Biliyorum zor ama ruhen de bedenen de sağlığın daha önemli..
Sevgiler..

Flame dedi ki...

Neler olmuş burda Nazocum!!

Sanki işsiz olanlar sadece türbanlılarmış gibi bir hava yaratılıyor ama bunun asılsız olduğunu hepimiz biliyoruz!

Laik bir ülkede yaşıyorsan, kılık kıyafet kanunana da uyacaksın değil mi! kaç yıldır iktidardalar yapsalardı o zaman demezler mi adama!!

Neden herkez birilerine kendi düşüncesini kabul ettirmeye çalışıyor anlamıyorum. Sen kendi düşünceni yazıyorsun ben kendi düşüncemi... Eeee, sorun ne o zaman!

İçim daralıyor...

hersheyler dedi ki...

sağol nazo çok doğru diyorsun iş konusuda artık hayırlısı diyorum çalışırkende üzülüceksem boşuna yorulmıyım bari:)

beetlejuice dedi ki...

Nazocum, yazmayayım dedim ama tutamayacağım kendimi. 2 sene kadar ben de Adsız olarak blogları takip ettim. Hiç mi hoşuma gitmeyen yazıyla karşılaşmadım, o kadar çok oldu ki. Fikirlerime tamamen zıt fikirlere sahip blog sahipleriyle de karşılaştım. Ama birine de saldırma gereği duymadım. Sağ üst köşede duran "x"'e basmak yetti bana. Bu iş bu kadar basit, hakarete varan yorumlara gerek yok. Sen tadım kaçmıyor benim demişsin ama benim böyle yorumları okumak tadımı kaçırıyor. Senden ricam bu tarz "adsız", saldırı içeren yorumları yayınlamaman.Sevgiler canım

Deniz MERCAN dedi ki...

Şu son yorumunuzdan da anlıyorum ki dinden de bi habersiniz ülkemin sorunlarından da; size yazmak zaman kaybı...
Sizinle aynı düşünmeyenlere karşı tavrınızı da böylece öğrenmiş olduk...Sizin sıkı takipçinizdim fakat sizi eleştirenlere cevabınız çok çirkin...Şeffaf değilsiniz ve bundan böyle benim için nette boşa yer kaplayan gereksiz bloglardan birisiniz...

n@zo dedi ki...

Alevcin bu söylediğin kadar basit bir konu değilmiş demek ki.. Anlamıyorlar çünkü..

* Hersheyler, elbet bir gün hakettiğin işi bulursun canım..

* Beetle Juice, işte bizim bu kadar basit algıladığımız şeyi, bazıları iş haline getirmiş. Kendilerini bu yolla tatmin ediyorlar. Bu konu kapansın, onaylamayı düşünmüyorum canım. Teşekkür ederim..

* Şimdi de Deniz Mercan mı oldunuz? Bu ne kimlik karmaşasıdır böyle..
Ben de bunu diyorum işte, zaman kaybı olmasın, yazmayın.. Ben haberdar olduğum kadarıyla yetineyim. Bu arada beni siz var etmediniz. Olsanız da olmasanız da ben buradayım..