SOBE / HAYATIMA YÖN VEREN ŞAİRLER VE DİZELERİ

1.3.09

Nazlı Ablacığım, güzel bir konuda mimlemiş beni. Lise yıllarıma geri döndüm bu mimle. Konumuz hayatımıza yön veren şair ve örnek dizeleri.. Hayatının bir döneminde herkesin olduğu gibi, benim de bir şiir defterim vardı. Tek şairle sınırlı kalamayacak kadar da çok severim. Hatta bir ara şiir yazmaya çalışıyordum ama olmadı. Bu isteğim malesef ilkokulda yazdığım 'Kitap' adlı şiirle sınırlı kaldı :)
Şimdi, sevdiğim ilk 3 şairi ve dizelerini yazayım ben en iyisi..

Yaşamaya Dair
...
Yaşamayı ciddiye alacaksın,
yani, o derecede, öylesine ki,
meselâ, kolların bağlı arkadan,
sırtın duvarda,yahut, kocaman gözlüklerin,
beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
insanlar için ölebileceksin,
hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için,
hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken,
hem de en güzel, en gerçek şeyin
yaşamak olduğunu bildiğin halde.
Nazım HİKMET

Herşey Sende Gizli
...
Ne kadar yaşarsan yaşa,
Sevdiğin kadardır ömrün..
Gülebildiğin kadar mutlusun
Üzülme bil ki ağladığın kadar güleceksin
Sakın bitti sanma her şeyi,
Sevdiğin kadar sevileceksin.
Güneşin doğuşundadır doğanın sana verdiği değer
Ve karşındakine değer verdiğin kadar insansın
Bir gün yalan söyleyeceksen eğer
Bırak karşındaki sana güvendiği kadar inansın.
Can YÜCEL

Yalnız Bir Opera
...
Yaz başıydı gittiğinde.
Sersemletici bir rüzgar gibi geçmişti Mayıs.
Seni bir şiire düşündükçe
Kanat gibi, tüy gibi, dokunmak gibi
Ucucu ve yumuşak şeyler geliyordu aklıma.
Önceki şiirlerimde hiç kullanmadığım bu sözcük
Usulca düşüyordu bir kağıt aklığına,
Belkide ilk kez giriyordu yazdıklarıma, hayatıma.
Yaz başıydı gittiğinde.
Bir aşkın ilk günleriydi daha.
Aşk mıydı, değil miydi?
Bunu o günler kim bilebilirdi?
'Eylül'de aynı yerde ve aynı insan olmamı isteyen' notunu buldum kapımda.
Altına saat: 16.00 diye yazmıştın, ve 16.04'tü onu bulduğumda.
Daha o gün anlamalıydım bu ilişkinin yazgısını
Takvim tutmazlığını
Aramızda bir düşman gibi duran zamanı
Daha o gün anlamalıydım
Benim sana erken
Senin bana geç kaldığını.
Murathan MUNGAN
Nazlı Ablacığım, teşekkürler!


11 yorum:

AskinAy dedi ki...

cok güzel siirler canim sende dilersen anilarinda birakmayip ilerletebilirsin hicbirseye gec kalmis sayilmayiz öpüyorum seni hayirli pazarlar

ayci dedi ki...

i love murathan mungan!

zehra dedi ki...

ne güzel siirler bunlar
bence herkezin bir şiiri vardır içine dokunan murathan mungan can yucel nazım hıkmet bu sisin ustadları bu sıırlerıde ustelık cok hos guzel bır mım konusuymus bu :)

muzooo dedi ki...

SENİN OLMADIĞIN YERDE


Adına aşk koyduğun o büyük boşluğa
ben koca bir hayat sığdırdım...
Beni sevmemene isyan edip kaçmak,
sende aradıklarımı hayatla doldurmaya çalışmak,
ruhumun en büyük yanılgısıydı...
Hayat bana en acımasız yüzünü
sevgini inkar ettiğim zamanlarda gösterdi...
Ve şimdi asıl olmam gereken yerde,
hayata başladığım yerde,
kalbindeyim...
Vazgeçilmez oluşunun sırrı bu işte:
Senin olmadığın yerde ne olduğunu biliyorum...

muzooo

SMİLENA dedi ki...

nazım hikmeti bende çok severim .özellikle bu şiir benim için çok başka bir anlamı var...

serrose dedi ki...

Valla sectigin siirler tam 12denvurur herkesi

Posta kutusundan haber yok demi :(
yaw bu ABDnin sana mi garezi :(

n@zo dedi ki...

* Aşkınaycım sanırım şimdi okumak daha zevkli geliyor :)

* Ayci, me too..

* Zehracım, öyleyse sen de katıl bu mime. Ben kimseyi mimlememiştim.

* Muzocum çok dokunaklı olmuş bu yorum. Benim melankolik arkadaşım :))

* Smilena hoşgeldin.. Ben de çok severim, tüm şiirlerini.. Seçim yapmak zor oldu..

* Serrosecum kesinlikle bana garezi. 2 postam ulaşmadı sahiplerine. Senin postandan da haber yok. Hergün bir umut bakıyorum :(

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

3 şairin de büyüklüğü tartışılmaz! Yalnız bir opera'yı çok severim ben de. Son cümleler harika...

Flame dedi ki...

Bende yazacağım birazdan bu mimi. Konuyu çok sevdim. Seçimlerin çok güzel canım.

NzlGl dedi ki...

Nazocuğum
Şair seçimlerin harika, şiirler enfes....
Çok teşekkürler canım
sevgilerimle,

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Şiirler süper Nazo'cum.
Benim favorim Yalnız bir opera:)
İyi haftalar cicim.