BİR KÜÇÜK MUTLULUK VE ADSIZLAR

4.4.09

Bir süre önce Gündüz68 adresimi istemişti, bir de büyük birşey bekleme, küçük bir sürprizim var demişti. Daha o gün küçük dediği şeyin beni çok mutlu edeceğini biliyordum. Çünkü ben gerçekten böyle şeylerde boyutla ya da maddi açıdan pahalı-ucuz olma durumuyla ilgilenmiyorum.

Bugün ismimin yazılı olduğu sarı zarfı aldığımda heyecanım, açtıktan sonra da mutluluğum en üst noktalardaydı. Ben burada o çok sevdiğim çöp adam ve sevgilisi gibi aparatları bulamıyorum demiştim, dediğimi de daha yeni hatırlıyorum. Gündüz sırf o yüzden benim için o bileklikten yapmış, bileğime göre ayarlamam için mazlemelerini bile koymuş. Gerçekten çok mutlu oldum ve blogum iyi ki var ki bana böyle düşünceli, ince arkadaşları kazandırdı. Tekrar tekrar teşekkür ederim..
***
Şimdi gelelim Adsız yorum bırakanlara.. Bunlardan benim de var artık..
Son zamanlarda çoğu blogda yazılan düşüncelere, karşıt görüş belirtmek için saldırıya geçildiğini görüyorum. Bunu yaparken de tabii ki isim ya da blog ismi belirtmemeyi tercih ediyorlar. Sadece politik konularda değil, her türlü konuda eleştiriler olması gerektiği gibi değil. Ben isterim ki, bana katılmayan düzgünce açıklasın, ben de ona aynı şekilde cevabımı vereyim. Aynı düşüncelerde olmayabiliriz ama anlaşabiliriz.
Adsız yorumları onaylamamayı düşünüyorum ama blogu olmayıp da yazan kişiler var bana. Gerçi onları biliyorum. Zaten içlerinde mailleştiklerimde var. Neyse bakalım bir süre daha bu şekilde devam etsin..
Bir de blogların genel olarak eleştirilmesi saçma geliyor bana. İsteyen istediğini yazar blogunda. Yapılacak şey basittir. Sevdiğin blogu okursun, sevmediğine bir daha girmezsin.. Çünkü her insan birbirinden farklı. Zevkleri, hayata bakışları, yaşam şartları, ilgileri kesişenler birbirlerini okur, kimseyi ilgilendirmez ki ne hakkında yazdığı..
Bu arada sanılmasın ki tadım kaçıyor benim.. Gayet memnunum burada olmaktan.. Bana bir sürü güzel şey kazandırdı blogum..
Hafta sonunuz çok güzel geçsin..
Bol bol gezin, eğlenin, dinlenin..


26 yorum:

Gulsum dedi ki...

Nazo merhaba

butun bunlara soylece cevap vermek en guzeli sanirim

"Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz." M.K.ATATURK

kisaca ozetlemis olmak istedim...

n@zo dedi ki...

Gülsüm merhaba,
Böyle bir konuya verilebilecek en güzel cevap budur. Gerçekten ne kadar teşekkür etsem azdır.
Nur içinde yatsın Atamız..

zeynep dedi ki...

sevgılı nazan bence adsız yazanları ve boyle sacma konusanları hıc yayınlama kendı moralınıde bosuna bozma bu ulke onlar gıbı dını ıstısmar olarak kullananların yuzunden bu duruma geldı ..

benım buyuklerımdede basortu kullananlar var anneannnem babaannem vb.
onlar dınımız geregı kullanıolar bır partının gostergesı ıcın dıgıl belkı bılıosundur cemıyetlerın ısaretlerını basortu takıslardan bıle anlayabılıoruz kımı basortuyu yukardan dolastırıo kımı arkadan doluo vb bızım bıldıgımız basortu buyuklerımızın taktıgı cene altından baglanan dır yanlısmıyım ?

n@zo dedi ki...

Zeynepcim,
Bundan sonra yayınlamamayı düşünebilirim ama istiyorum ki herkes düşüncesini güzelce dile getirsin.
Söylediklerinde çok haklısın. Benim anneannem, kayınvalidem, babannem de başörtülü ve olması gerektiği gibi örtüyorlar.
Başları sıkışınca açtıkları tek konu başörtüsü.. Oysa çoktan anlaşılması gerekirdi..
Bu arada ismim Nazan değil. Kullanmadım blogda adımı-soyadımı ;)

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Nazo'm; Yazdığım yorumlara yeniden dönmeyi, benden sonra bırakılan yorumlarda gelişen durumları kontrol etmeyi seviyorum; doğrusunun bu olduğunu kesinlikle iddia etmemekle birlikte bunun bana ait bir tarz olduğunun özellikle altını çizmek istiyorum ama senin de bildiğin üzere bazı sağlık sorunlarımın değişmesinden dolayı bu geriye dönüşü seçim sonuçlarıyla ilgili yazdığın yazıda üzgünümki gerçekleştiremedim.
Bugünkü yazını okuyunca da ufaktan bir gezintiye çıktım.Gördümki bazı kişiler hala sap ile samanı karıştırmakta.Evet kıyı kesimlerine olan yorumlarımız bu kadar kötü bir yönetim nedeniyle ancak kurtarılmış bölge olarak kalacak hafızalarımızda.
Neden iş bulamadığı konusuna sadece 'başörtülü olduğu için' etiketini yapıştırıyor hala bazıları.Çalışacak kurumun mu kaldıki senin??Hem de iş gereği gittiğim bir devlet kurumunda gayet güzel çalışıyor bu başörtülü arkadaşlar, hem de mühendis kadrosunda.Bu basit bir örnek.Daha çok örneğim var, kurum ismi verebilirim ama yapmayacağım.Başörtüsünü sorun olarak önümüze koyan başbakanın oy almak için iyi bir silahıydı başörtüsü ama maalesef geri tepti.O adsız arkadaş umarım hersheyler'in yorumunu okumuştur.İşte bu,din üzerinden siyaset yapmanın en küçük örneklerinden.O arkadaş da başörtülüyüm diye işe alınmadım diye kandini kandırıp dursun.Soyadı meselesine gelince, bence çok güzel bir ironiydi.Başbakan demedi mi; bunlar koyun bile güdemez?
SSK'daki yolsuzluklardan söz ediliyor.Kılıçdaroğlu çıktı anlattı; -emin değilim sayıda yanılıyor olabilirim ama sanırım 30un üzerinde müfettiş gelmiş görevi sırasındayken.Hiçbir şey bulamamışlar.Eee?Ne oldu??Artık SSK bile kalmadı.İnsanlar sağlık sistemi düzeldi diyor ama artık SSK'lının kendine ait bir kurumu bile yok.
Kılıçdaroğlu torununun sigortalanması için çok üzgün olduğunu söyledi, özeleştiri yaptı.Kimse düşünmüyor ama emeklilikle ilgili sözüm ona yeni düzenlemeler yüzünden insanlar bunu yapmaya mecbur bırakıldı.Ölmeye yakın bir zamana kadar çalışmaya mecbur bırakılan, üç kuruş emekli aylığı bağlandıktan sonra da yaşlılıktan sadece ev-hastane arası turizm yapabilecek bu insanlar, başbakanın çocuklarının Amerika'da başkaları tarafından okutulduğunu, gemicikler alıp girdikleri pırlanta,altın işi sonrasında hükümetin altında vergiyi kaldırdıklarını neden görmezden geliyor anlamıyorum.Bu güne kadar başbakanın geçirdiği evrim sürecine bakılmasında yarar görüyorum ben bu durumda.
Ülke satılıyor, kurumlar bir bir elden çıkarılıyor; hem de yok pahasına; biri de çıkıp diyorki ben başörtümden dolayı işsizim.Bu kadar bencil düşünmemeli insan.Unutmamalıki Türkiye'den başka gidecek yerimiz yok.
Benim fikrimdir ve sadece ben sorumluyum; evet bu bir ideolojidir, idealdir; ülke birliğinin ve hala eğer elde kalan bir şeyimiz varsa korunmasıdır benim talebim.
Tehditle olmuyormuş demekki bazı şeyler; bir bakanın seçim bölgesinde dediği gibi, hükümet belediyesine oy verirseniz ben Ankara'ya daha kolay iletirim taleplerinizi.Ne demek bu??
Ananı da al git, o bakanları kapı önüne koyarım.Bu cümleler Türkiye Cumhuriyeti başbakanının ağzından çıkan cümleler.
Eğer burada savunmasını yaptığım şey ideoloji savunmaksa, İdeolojimi savunmak için çaba harcamak duygusu ne güzel bir duygu.Bunu yapabiliyorsam kendimle gurur duyuyorum.

N@zo'm yazdım ama polemiğe girer diyorsan yayımlamayabilirsin.
Sevgiyle öptüm..

n@zo dedi ki...

Gülen Ablacığım, ne demeli sana bilmem ki.. Yorumunu alıp, yazı olarak koyasım var. Öpüyorum seni ve herşeyin senin için iyi olmasını diliyorum canı gönülden..
Yazdıkların gizli kapaklı şeyler değil. Gayet açık, sürekli gözümüzün önündeki şeyler.. Neden anlamak bu kadar zor.. Ve bunun ideolojiyle alakası yok. Durumun farkında olanlar sadece ülkesini düşünenler, kendilerini değil..
Böyle bir konu için yorulmanı istemezdim. Desteğin ve varlığın için teşekkür ederim..

uyuz cadı dedi ki...

hadi bakalıııım sıra Nazo'da demek ki...
adsız demek kişiliksiz demek bana göre, çok biliyolarsa kendileri bi blog açsın ondan sonra yazsın savunduklarını biz de görelim kim neymiş ne değilmiş? öyle cak cak cak konuşmayla olmuyo.
diğer yazına gelen yorumları okumamıştım ben, keşke de okusaymışım. neyse geç değil buradan yazıyorum, iş mi bulamıyorsunuz?
ee ben neden gittiğim bütün devlet dairelerinde kapalı kadınlar görüyorum? bu nasıl iş bulamamak acaba? sanki hiç bişeyden haberimiz yok.
bak ben iş bulamıyorum, güzel sanatlar sınavını dereceyle kazandım, 4 sene okudum, okulumu dereceyle bitirdim, iş hayatında yaptıklarımla aldığım birsürü ödülüm var.. ne oldu? nutella kaşıklayayım değil mi? herhalde benim bloğuma yorum bırakan cibiliyetsiz de sensin, yazık sana...
Nazo'cum benden sana tavsiye adsızlara kapat yorumları, tartışma fikir alışverişi dediğin tebiyeli bir şekilde olur. vurup kaçayım, adımı sanımı yazmayayım ondan sonra cevabı bana kapak olursa kimse ben olduğumu bilmesin tarzında değil.
kiminle tartıştığını bilmiyosun ki neyi tartışıcaksın?
benim görüşüm bu yani, canını sıkmadığını biliyorum öpüyorum seni...

L@L dedi ki...

Canım kimsenin moralini bozmasına izin verme. Bloglarımız bizim mutluluk alanlarımız, istemeyen okumasın.
Bu arada çöp adamlı bilekliğine bayıldım, iyi günlerde kullan arkadaşım öpüyorum çok *)

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

N@zo'm; yorumu alıp yazı olarak koyasın varsa yap, gurur duyarım çünkü isimlerimiz farklı sadece.
Yadıklarım buz dağının görünen bir kısmı ama gözleri kapalı olanlara 'kurulan komplo teorileri' ya da 'kurmaca' olarak görünüyor; aynı yerden bakmayı sürdürdükleri için öyle görünmeye devam da edecek.
Senin gibi gencecik birinin farkındalığıyla mutluluk buluyorum.
Seviyorum seni, günün güzel geçsin :)
Kolumda bir dikiş var, faça gibi :)

n@zo dedi ki...

* Lalecim aynen söylediğin durum.. Cevaplar ağır geleceği için, savunduğu şeyi, niçin savunduğunu kendisi bile bilmediği için adsız olmayı tercih ediyor. Belediye Başkanı iş veriyormuş, sen neden boş oturuyorsun? Olmuyor böyle Lalecim nutella kaşıklamakla!! Canımı sıkmıyorum elbette, sadece birilerine normal olmadığını anlatmaya çalışıyorum.
Öptüm canım bende..

* Lalcim, kimse bozamaz moralimi.. Burada olmak mutluluk veriyor bana.. Teşekkür ederim canım, sevgiler..

Flame dedi ki...

Moralini bozacak bişey yok zaten canım.. Sen keyfine bak.. Bende öyle :) Öpüyorum canım..

beliz dedi ki...

Bizim gidecek yerimiz yok o yüzden cumhuriyetimize sahip çıkalım.Bazılarının gidecek Amerikaları,İranları,Afganistanları var onlar çok istiyorlarsa oralara gidebilirler...

a. gizem dedi ki...

nazocum;
gecen yazının yorumlarını ben de okumamış kaçırmışım. Sadece İsmini yazmaktan korkan arkadaşa benim bir çift lafım var:
ben işim gereği pek çok devlet kurumunu ziyaret eden biriyim, 657 ye tabi değilim. Bizler nasıl transparan kıyafetlerle, şurtlarla, parmak arası bikinilerle işe gitmiyorsak, kılık kıyafet yasasına bir şekilde uyuyorsak herkes uymalı.

çok ilginçtir ki yine bir kurum ziyaretindeydim; baş örtülü bir bayan sabah herkesten önce kuruma geldi imzasını attı ve gitti, akşam herkes yine servislere binerken imzasını atmaya geldi. servistekilere sordum kimdi bu kadın; baş örtülü olduğu için kuruma giremiyormuş!! SABAH AKŞAM GELİP İMZASINI ATMAYA DEVAM EDİYORMUŞ. BÖYLELİKLE MAAŞ HESABINA ALINTERİYLE KAZANMASI GEREKEN PARA TIKIR TIKIR YATIYORMUŞ!
birgün kurumdakilerden biri, imza atacagı yere şu satırları yazmış:

UĞRUNA BAŞINI ÖRTTÜĞÜN İNANÇ, O PARAYI HAKETTİĞİNİ DÜŞÜNDÜRÜYOR MU SANA?

gerisini senin ve okuyucularının yorumuna bırakıyorum nazocum.

çok devlet kurumu gezdim çoğu yerde baş örtülü insanlar gördüm...

Herkes, kimin ne olduğunu biliyor.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Feminist değilim ama neden çöp adam ve sevgilisi yaaaa?
Hayır efendim;
'ÇÖP ADAM VE SEVGİLİSİ' değil,
'ÇÖP KADIN VE SEVGİLİSİ'
var mı itirazı olan :)

ufuk çizgisi dedi ki...

Blog ve kazançlar çok güzel gerçekten.

n@zo dedi ki...

* Alevcim bakalım tabii ki keyfimize ;)

* Belizcim çok haklısın.. Yapabileceğimiz başka birşey yok..

* Gizemcim ne söylenebilir ki.. Artık herkes kimin din için, kimin çıkar için kapandığını çok iyi biliyor. Okusunlar, utansınlar..

* Gülen Ablacım şimddii ne söylesem de sıyrılsam işin içinden bilemedim.. Çöp kadın çirkin olur ya ondan öyle dedim ben :p

* Ufuk Çizgisi, kesinlikle çok güzel.. Merhaba bu arada..

σzℓєм dedi ki...

"hay ben bu siyasetin" diyesim var :))
ama demiyim dimi nazocum.
mazallah buda bi polemik yaratmasın ;)

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

a.gizem unuttuğum bir şeyi hatrlattı bana.Elma yarısının öğretmenlik yaptığı bir okulda türbanlı bir hanım öğretmen kızımız eşinin kurumlar doktoru olmasını kullanarak aldığı raporla bütün bir yılı okula uğramayarak geçirmişti.Çocukların dersleri de boş geçmişti ama olsun çocuklar önemli değil.Önemli olan o inancın yaptırımı!Vicdani olarak rahatsa o öğretmen ne desek kuru laf!
Çöp kadın işte, çöp kadın :)

n@zo dedi ki...

Özlemcim bu saatten sonra istediğini de, içini dök :)) Bu arada sen karşıt görüşdesin şu durumda ama bak anlaşabiliyoruz.. Demek ki herkesle aynı olmuyor.

n@zo dedi ki...

Tamam çöp kadın olsun :))
Gülen Ablacım, o kadar çok örnek var ki.. Çıkacak sonuç şu: Vicdan sahibi olmak erdemdir. Bunun inançla ilgisi yok demek ki.. Ayrıca kul hakkı yememe, haram yememe dinimizin gereği değil mi? Biz onlardan yüzbin kat dindarız bu durumda..

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

N@zo'm; sanırım yeni yazı ekleyemeyeceksin çünkü ne güzel; forum tadında bir konu oldu son yazın.Çok hoşuma gitti bu.Fikirler paylaşıldıkça iyi hissediyorum kendimi.Başka bir yerlerde aynı gibi düşünen insanlarla aynı yerde buluşup konuşmanın hoşluğunu yaşattığın için teşekkürler.
Ne kötü değil mi;bizi biz ve onlar diye grupladılar :( hepimiz aynı ülkenin insanlarıyken :(
Yormuyorum kendimi, yavaştan alıyorum.İyiyim şimdilik.
Çöp kadınla sevgilisine sevgilerimle :P hahahahaha

SedA dedi ki...

NAzo haklısın..Ama bloglarda genelde bayanlar böyle konuları tartışıyor,ben beylerin böyle tartışıp hatta biribirine hakaret ettiklerini hiç görmedim.
Özellikle bayanlar siyasetten hoşlanıyorlarsa ,siyasete atılsınlar burda açık kapalı ayrımı,sağ sol ayrımı a partisi b partisi ayrımı yapmasınlar.
Sonuçta kimse kimsenin ne oyuna ne de dini inançlarına karışamaz,yargılayamaz...
Bunlar milleti bölmekten başka bir şey değil. Zaten doğuda kanayan yaralarımız ve ortada bir bölünmüşlük varken bir ikincisinne gerek yok dimi?.Sevgilerimle:)

gunduz68 dedi ki...

rica ederim canım benim güle güle kullan...bu arada ben dünkü bir grup tanıdığımızın anlamsız sözlerinden sonra şikayet etmeyi bile bıraktım...yaşayıp göreceğiz...

n@zo dedi ki...

* Gülen Ablacım şuan itibariyle yeni konu girdim ama olması gerektiği gibi bir tartışma ortamı yaratılamaması kötü. Tartışma deyince insanlar olumsuz düşünüyor sanırım. Neyse bakalım bizden de sana sevgiler..

* Sedacım herkes düşüncesini olması gerektiği gibi söylese ne güzel olur. Tartışmak, farklı görüşleri paylaşmak sanıldığı kadar kötü değil bence.. Erkekler başarıyor bu işi desene.. Sevgiler canım..

* Gündüzcüm umarım herşey güzel olur.. Tekrar teşekkürler ;)

simla dedi ki...

nazocum, bloğun çok güzell:) bu arada gecenin bu saatinde pariste olasım ve eyfel kulesinin tepesine çıkıp, ÖZGÜRLÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜKKK diye bağırasım geldi.

AssoRTieK dedi ki...

nazocummm onları hiç takmıcannn :)
bak böle gülcen geççen :)
banada ilk öle bi yorum geldi ilk burda sölüom acayip çöküntü oldu yani bide adsız düşün düşün sinir oldum ama ne yapmam gerektiğini düşündüm ve en iisine karar werdim yok size papuç bırakmak dedim ve blogta hiç anlatmadım sonra tekrar oldu sabır katsayım denenio heralde yine tınnnn! :)
ve artık yok :)
en güzelii çokta fifi dicez tatlım okadar,bizi çekemeyen anten taktırsıııınnn:)