İRMİK HELVASI

27.8.10

Ben önceden irmik helvası yapmayı becerebiliyordum. Hatta çok güzel, tane tane oluyordu.
Sonra yapamamaya başladım. Sanırım ilk zamanlardaki başarım acemi şansıydı.
Her defasında hüsran olunca, canım sıkılmaya başladı
Geçen haftalarda son defa yapmaya karar verdim. Yine olmazsa, bir daha hiç denemeyecektim.
Hatta twitter'daki arkadaşlarımın başını ağrıttım, sonra onlarda yapmaya karar verdi. 
İrmik helvası akımı başladı :)
Neyse Devletşah'ın tarifini denedim o gün ve harika oldu.
Tane tane, tadı, kıvamı tam istediğim gibi..
Sonra bugün yeniden yaptım ve yine güzel oldu.
O yüzden gönül rahatlığıyla bu tarifi "tarif defteri"me geçirebilirim.
Yapmak isterseniz malzemeleri yarıya indirerek yaptım.
Bir de çok az tarçın serptim, kokusu da mis oldu.


9 yorum:

nazpek dedi ki...

en sevdiğim tatlılardan biri
off mis gibi kokusu buralara kadar geldi:))

zeynep dedi ki...

hiii ben öyle severim ki nazocum, sana tarif edemem:) ama un helvasını da çok severim helvanın her türlüsü makbul..
devletşah'ın sayfasını bu sıra öyle sık ziyaret eder oldum ki şimdi birde helva için gitmem gerekecek:)

n@zo dedi ki...

* Nazpek, ben de çok severimmm :) İkram etmek isterdim :(

* Zeynep, bende canım, çok çok severim. O yüzden üzülüyordum yapamayınca. Devletşah'ın tarifleri çok güzel ve hep tutuyor. Benim de ilk baktığım yer :)

sihirlieller dedi ki...

Nazo'cuğum sen dondurmayıda seviyorsun okuduğum kadarıyla ?
N e yap biliyormusun?
Minik bir kasenin içini irmik helvasını bastırarak kapla ortası çukur kalsın.Çok ezme ters çevirince kalıp çıkmıyor. Bir kaç top dondurma koy o çukura.
Sonra düz tabağa çevir.
Kaşıkça irmik hevasını yedikçe içinden dondurma çıkıyor.
Ben yapıyorum ama hiç yemedim.Misafirlerim çok beğeniyorlar ama.
Ellerine sağlık görüntü harika.

keyf_i sibel dedi ki...

merhabalar nazo; bende evlendiğimde hiç bilmeme rağman netten, kitaptan baka baka çok güzel yemek yapıyordum ama şimdi daha usta olmam gerekirken yok olmuyor yapamamıyorum. sinir oluyorum bu halime.en sevdiğim şey poğaça yapmak son 5 denemedir içi çiğ kalıyor delircem valla . neyse senin şansın dönüyor darısı benim başıma...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

GErçekten çok güzel olmuş Nazocum:) Nefis gözüküyor! Tane tane:) Ellerine sağlık!

neslihan dedi ki...

Ya aynı şey benimde başıma geldi. Acemilikte güzel oluyor olması gerçek mi? ilk yaptım fındıklı böyle nefis oldu herkeş barmaklarını yidi. Sonra aynı tarif, aynı miktar, aynı kavurma usulü.. Olmuyor :(

n@zo dedi ki...

* sihirlieller, harika bişey olur değil mi? Mutlaka deneyeceğim bir daha ki sefere.. Çok teşekkürler..

*keyf-i sibel, bazı şeylerde acemi şansı olabiliyor :)
Senin poğaçanın içi pişmiyorsa fırından da olabilir. Fırında yaptığın başka şeylerde sorun oluyor mu?

* Seblacım teşekkür ederim. Tuttu bu tarif, bundan sonra hiç değiştirmem artık :)

* Neslihancım olabiliyor işte. Bu tarifi bir dene şstersen..

"Objektifime Yansiyanlar" dedi ki...

Ahh bide dondurmayla dene inanılmaz :)