PEYNİRLİ BİSKÜVİ

12.1.10

Anne bisküvisi :)
Çok kolay, deneyin!
Annem yapardı, okuldan gelince yerdim ben de.. O zamanlar zor bir şey gibi gelirdi ama o kadar kolaymış ki.. Malzemesi az, hazırlaması basit, pişirme süresi kısa.. ee daha ne olsun ama değil mi?

1 çay bardağı sıvı yağ,
margarinin 1/4'ünden bile azı
2 yumurta (birinin sarısını ayırıyoruz)
1 kabartma tozu
1 kibrit kutusunun 3 katı büyüklüğünde beyaz peynir (bu da isteğe bağlı aslında; ne az ne çok olacak)
Aldığı kadar un (hamur biraz cıvık olacak, ben yaklaşık 1,5-2 su bardağı kullandım sanırım)

Malzemeleri karıştırıp, cevizden birazcık büyük toplar yapıyoruz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpiştiriyoruz. 180 derecede 25-30 dk. pişiriyoruz.

İşte bu kadar.. Şimdiden afiyet olsun ;)


21 yorum:

Flame dedi ki...

Hafif bit tarif Nazooo..
Aklımda olsun Alper'e yaparım bende tadarım hem :p

İlk... dedi ki...

ooof nasıl güzel görünüyorlar anlatamam,canıım ellerine sağlık...tam 5 çaylık :):)

Adsız dedi ki...

hımmm!!! nasılda güzeller bana tuzlu kurabiye de başka birşey deme zaten:) hele birde mami kurabiyesi olursa hepsini homhomlarım boş bir zamanımda yapacağım tarifi aldım şeker,bu arada bir kaç güne kadar cicilerinden almak istiyorum.Çok tatlılar öpüldün

baharbahar dedi ki...

ama bu kurabiyeye benziyor nazo:)
Bisküvit diyerek kendimi kandırıp kiloma aldırmadan iri kurabiyemsi bisküvilerinden yapıcam ben de bir ara.
Teşekkürler

Scarlet dedi ki...

o kadar çok acıkmışım kii göründe yutkundum resmennnn:((
enfess gözüküyyooo:)

zeynepin sesi dedi ki...

çoook enfes gözüküolar nazocum ya..

zeynep topçu dedi ki...

çayımı aldığımı
bir tabak dolusu peynirli bisküviyle birlikte bilgasayarın başına geçip blog okuduğumu hayal ettim
inan hayali bile yetti :)
çok güzel gözüküyor eline sağlık

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık,nefisss görünüyorlar.sevgilerimle...

Zeynep'in Evi dedi ki...

canım ellerine sağlık harika olmuşlar yemiş gibi hissettim hatta yemiş gibi yorum yazdım:)

Haydins dedi ki...

Kolaymış :( benim annemde hep birşeyler yapardı okul sonrası yiyelim diye ama o zaman aklım mutfak işleirnde olmadığından hiç birinin tarifi yok!!

Şehnaz dedi ki...

harika...malzeme az ama lezzet büyük..ellerine sağlık canım...

muzooo dedi ki...

oooo çok güzel gözüküyor canm deneyeceğim bakalım bende nasıl olacak çayla da çok güzel olur valla:)))

Unknown dedi ki...

Resimden sanki 'gel beni ye' diyor her biri!Ellerine sağlık!

cansudere dedi ki...

harika görünüyor sevgiler..

Nazpek dedi ki...

eline sağlık nazo kokusu buralara geldi çayımın yanına aldım birtane haberin olsun

nazo dedi ki...

* Alevcim, yap yap.. Hem basit, hem doyurucu..

* İlk... evet canım 5 çaylık tam ama ben akşam çayına yaptım misafirlerime ;)

* Pearl, :)) ben de çok severim anne elinden çıkan mamaları :) Tamam canım, ne zaman istersen..

* Baharbahar, ben de yazarken, kurabiye mi bisküvi mi bilemedim. Kurabiye denince sanki tatlı olmak zorundaymış gibi bir his uyandı :)

* Scarlet kıyamam canım, bu saate karnını doyurmuşsundur artık ;)

* Zeynepçim aman canım sen fazla bakma ya da hemen yap ye ;)

* Zeynep Topçu, keşke gerçekte de yiyebilsek karşıklı ;)

* Neslihan, teşekkür ederim. Ben de sevgiler..

nazo dedi ki...

* Zeynepcim gerçekte de ikram etmek isterdim ;)

* Haydins, canım benim kıyamam sanah hiç.. Sen neler neler yapıyorsundur kimbilir.. Yakın olsak kapıp gelirdim şimdi ;)

* Şehnaz, evet canım aynen öyle.. Misafir için de uygun ;)

* Muzooomm, sen daha güzellerini yaparsın canım benim..

* Kitap Kurduyum Ben, öyle mi diyorlarr ;) sağol canım..

* cansudere, teşekkürler ;)

* Nazpekcim aşk olsun, kızlara da al ;)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

canım ben de en kısa zamanda deneyeceğim.ama geçen gün tuzlu çubuklar yapmıştım nedense sert oldular undan kaynaklıdır diye düşündüm ama biraz isteğim kırıldı..yine de deneyeceğim.ellerine sağlık.bu arada güzel bir yere değindin.bu sıralar da nedense annemin yaptığı herşey bana off ya aslında hiç de göründüğü kadar kolay değilmiş dedirtiyor düşündürüyor.bunun üzerine yazmalıyım sanırım:)öpücükler sevgiler:)ayrıca yaptığın el emekleri süper bayılıyorum canım ve severek takip ediyorum.

ZencefilliÇörek dedi ki...

tam cayin yanina gore, ellerine saglik canim :)

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

Nazocum kapadokyada lux,kaliteli,otantik otel adı lazım bana.yardımcı olabilirmisin?butik falan da olur onemli olan kaliteli olması.çok sagol sımdıden:)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Haftasonu yapılacaklar listesinde, ellerine sağlık. Yapalım, yiyelim, löp löp et pıt pıt yağ olsun:)