"OKULLARDA SERBEST OKUL KIYAFETİ İSTER MİSİNİZ?" ANKETİ

14.4.10

Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Okullarda Serbest Okul Kıyafeti İster misiniz?" anketi var. 30 Nisan'da sona erecek.
Siyah önlükle başladığım okul günlerine; lisede de siyah forma giyerek devam ettim. Şans işte.. O zaman doğal olarak sevmiyordum ve serbest kıyafetle gitmek en büyük isteğimdi. Tabii ki bunun hayalini bile kuramıyorduk; çünkü renkli üst, siyah dışında bir ayakkabı giymek yasaktı. Bu kadar kuralcı olmak da çok doğru değil. Günümüzde artık daha esnek bu kurallar ve ben bu ankete "HAYIR" dedim. Çünkü gelir düzeyleri arasında ciddi farklılıklar var. Bazı çocuklar farklı ve güzel kıyafetlerle gelirken, bazıları hergün aynı ya da eskimiş kıyafet giymek zorunda kalacak. Ne kadar anlatmaya çalışsak da ilköğretim 2. kademedeki çocuk için bu durumu anlamak çok zor, üzülecekler, utanacaklar boş yere..
Zaten eskisi gibi değil artık okul formaları. Renkler, renklerin uyumları, farklı model seçenekleri vs. okul yönetimi tarafından belirleniyor. Tek tip olsa bile, güzel görünüyor çocuklar..
İnsanı kısıtlayan şeylerden hoşlanmasam da bu konudaki görüşüm böyle..
Siz de düşüncelerinizi ankete oy vererek paylaşabilirsiniz.


21 yorum:

cecilia dedi ki...

çok teşekkürler daha ne yazdığına bakmadan seninle aynı fikirdeydim nazo çocuklar için kesinlikle hayır diyorum,çünkü bu gerçekten ciddi bi sebep onları üzmek adına ;)

hersheyler dedi ki...

benim de oyum hayır
seninle aynı fikirdeyim aynı kıyafeti giyerken bile farklılıkları birbirlerine hissettirebiliyorlar
ben hiç siyah forma giymedim bu arada galiba şanslıydım :) hep devlet okulunda okudum ama hep renkliydi formalarımız ama bi ara lacivert lise üniforması giydim 1 sene kadar öğg iğrençti

Abuk Kraker dedi ki...

aynı sebeplerden ötürü benim de oyum "hayır" nazo'cum.

! POSH BUTİK ! dedi ki...

Yazını gördükten sonra (kesinlikle her noktada senle aynı fikirdeyim ) birazdan gidip oy kullanmaya karar verdim! Yeğenim de serbest kıyafetle gidilen bir okulda okuyor düşünki aralarında "cool giyinenler" "cool giyinmeyenler" diye grup kurmuşlar! Ağzım açık kaldı! Aralarındaki gelir farkından dolayı yaşanacak tatsız üzüntüler en başta olmak üzere, her sabah bugün ne giyilecek davası da ayrı bir dert! Hemen gidip hayır oyumu kullanıyorum! Ayrıca ben formayı minik öğrencilere çok yakıştırıyorum:)İnşallah aksi yönde bir karar çıkmaz! Aileler de çocukları da rahat eder!

! POSH BUTİK ! dedi ki...

Ayrıca bu cool giyinenler giyinmeyen diyen veletler 9 yaşında!!! Bunu da belirteyim büyük sınıflar falan değil yani:)

3prenses dedi ki...

haber verdiğin için sağol.kullandım oyumu hemen.

ANTİGONE dedi ki...

söylediklerine tamamıyla katılıyorum canım. benim ortaokul ve liseyi okuduğum okul devlet okulu olmasına rağmen biraz "torpilli zengin çocukları"nın okuduğu bir okuldu ve kıyafet konusunda da çok sıkı değildi. haliyle orta halli bir memur ailesinden bir çocuk olarak çok sıkıntı çekmiştim. maddi durumu iyi ailelerin çocukları sürekli marka ayakkabı, çanta, kazaklar ile okula gelir, sürekli aldıkları yeni ve pahalı şeyleri anlatırlardı. bizim toplumumuzda sıkça gördüğümüz görgüsüzlük örnekleri bunlar. sonuçta çocuklar aileleri nasıl davranırsa öyle görüyorlar.
yani formanın ne kadar gerekli birşey olduğu fikrini daha 11-12 yaşlarında anlamıştım.

Haydins dedi ki...

Bende gazetede okudum ve hayır derim dedim, seninle aynı düşünceden..Zaten şimdi o kadar serbest giyiniyorlar ki..İster etek ister pantolon , saçlar şekil şekil..Biz de nasıldı uzunsa örülecek o saçlar ben özellikle kestirirdim örmememk için !! Şimdiki öğrenciler rahat..
Hem her sabah ne giyeceğim diye düşünmekten de kurtuluyorlar bu sayede :)

tuku dedi ki...

enfazla istediğim şeydi serbest gidebilmek okula, formaya aykırı ne varsa yapardım zaten,

insan kafası oturunca düşünebiliyor
söylediklerne harfiyen katılıyorum, formalar kalmalı.
oyumu kullanacağım bende hemen.

Gizzy dedi ki...

aynen benim fikrimde hayır...daha çocuk yaşlarda ekonomik farklılıkları vurgulayıp çocukları üzmenin bir anlamı yok...ben de okurken serbest kıyafet günümüz vardı bir gün onu iple çekerdim ama şimdi düşünüyorum da çocuklar haftasonu ne giymek istiosa giysinler ama okulda bu şekilde serbest kıyafeti getirmek hiç uygun diil...

nazo dedi ki...

* cecilia, sağol canım..

* hersheyler, evet şanslıymışsın.. bizim forma çok kötüydü gerçekten.. şimdiler harika bence.. kuzenimin eteği pembe-lacivert mesela.. sonra bizim okulun ki turkuaz.. Bu kadar seçenek varken serbest kıyafete gerek yok bence..

* Abuk Kraker, çok teşekkür ederim oy verdiğin için..

* Posh Butik, önceki okulum iyi bir okuldu ve sürekli marka savaşı yapılırdı forma olduğu halde. converse sahte mi değil mi? nike yeni çanta modeli çıkarmış, hurraa... o yaştaki çocuklar için tüm bunlar çok gereksiz.. Teşekkür ederim oyun için..

* 3 Prenses, teşekkür ederim. Sonuçta hepimizi ilgilendiren bir olay değil mi? Bencil düşünmemek lazım..

* Antigone, seninle benzer bir okulda okudum ve daha ilkokuldayken ve küçük bir Anadolu şehrinde, memur çocuğu iken tüm markalardan haberdardım arkadaşlarım sayesinde ki o zamanlar sıkıydı kurallar.. Şimdi olsa al sana psikolojik travma.. Evet diyenlerinde kendine göre haklı sebepleri vardır elbette ama başkalarını da düşünmemiz lazım. Basit gibi görünen, önemli bir konu bence. Desteğin için teşekkür ederim..

nazo dedi ki...

* Tukucum, lise döneminde ben de öyleydim. Üzerime renkli hırka bile giymek mutlu ederdi beni ya da kravatı çıkarmak.. Desteğin için sağol canım..

* Haydins doğru söylüyorsun. Çocuğun okula gidiş amacı hava atmak olacak.. Keşke bireylerin her yönden eşit olduğu ya da herşeyi kabullenmiş bir toplumda yaşasaydık da böyle sorunlarımız olmasaydı.. Gerçi yabancı ve zengin ülkelerde bile pek çok okul forma giyiyor..

* Gizzy, çocuk olunca kendi açından bakıyorsun, hepimiz öyleydik. Bakalım nasıl sonuçlanacak anket..

Flame dedi ki...

Aslında gönlüm serbest kıyafetten yana.. Hergün beyaz gömlek ütülemek zor geliyor ama gelir farklılığı yüzünden HAYIR demek istiyorum bende..

nazo dedi ki...

* Alevcim, ütü büyük dert çok haklısın. Kızların da etekleri zor ütülenir piliden dolayı. İşte keşke imkanlar eşit olsa.. Aslında okullar daha kullanışlı kıyafetler belirleyebilir. Mesela bizim okulda beyaz uzun kollu tshirt giyiliyor.

Dela dedi ki...

lisede olmama rağmen benim de istemediğim bişeydi bu. şu an bile disiplini sağlayamıyolar formalı olunduğu halde o zaman iyice suyu çıkacak olayın. Ve dediğiniz gibi durumu olmayanlar için kötü.
Böyle iyi ya her sabah ne giycem derdi yok.

nazo dedi ki...

* Fofotcuk, bir öğrenci olarak böyle düşünmen çok güzel. Oyunu kullan öyleyse ;)

^zeynep^ dedi ki...

canim ben de seninle ayni görüsteyim. zaten bu yüzden degil miydi bu formalarin sebebi?

hilall dedi ki...

bir sınıf oğretmeni olarak kesinlikle forma şart diyorum..meslekte 6. senem ve çok farkı okullarda çalıştım eşimin tayinleri nedeniyle..sadece ayakkabının çok havalı olması bile maddi sorun yaşayan çocuğumun moralini bozabiliyorsa serbest kıyafette psikolojileri ne olur tahmin etmek zor değil..zaten artık çok cici tişörtler ve eteklerle gidiyorlar okula rengarenk ne gerek varki serbest kıyafetee..sevgili bakanlığımız bunu oylamaya almakta bile hata etmiş bence..çocuk psikolojisini azıcık düşünen bi insan buna evet dermi?

Hayatın Ressamı dedi ki...

kesinlikle sana katılıyorum.bende HAYIR diyorum.
Zaten pantolon serbest oldu.ve üstelik neredeyse hiç bir okulun formaı yok gibi herbir öğrenci ayrı kıyafet giyiyor.biz öyle değildik.Altımdaki çorap neden lacivert değilde siyah diye giriş sırasından çevrilip eve gönderilip değiştirdiğimi biliyorum.Bizim zamanımızdada normal değildi.meddi manevi sıkıntılı olacağını düşünerek ankete hayır oyu vericeğim bende.

loveandsmile dedi ki...

Sizinle hemfikirim...Çocuklar hassas. Birbirlerinden etkilenecekler ve belki aileler zor durumda kalacaklar. Hem okullu olmak önlüklü formalı olmak bence çok güzel, anlamlı. Ben önlüklü fotoğraflarıma bakınca mest oluyorum :)

Cocukla Cocuk dedi ki...

Aynı sebeple oyumu hayır olarak kullandım. sohbetlerle bile bir dolu etkileşim, moral bozuklukları olabiliyor çocuklarda, bir de kıyafetle kafaları karışmasın ne olur. Formalar daha rahat olabilir ama ona itirazımız olmaz.