PATLICAN BÖREĞİ

4.6.10

Patlıcanlar bol, taze ve lezzetliyken; tamamen Afyon'nun yöresel yemeği olan bir tarif yazayım dedim (40 yıllık aşçı konuşuyor ^_^) Geçen hafta annem yanımdayken yaptı, afiyetle yedim :)
Her ne kadar ismi "börek" de olsa, öyle bildiğiniz börekler gibi hamur işi değil. Patlıcan garip bir sebze; ya çok sevilir, ya nefret edilir. Sevmeyenler belki bu şekilde sevebilirler, sevenler de daha çok sever :))
Malzemeler:
6 adet orta boy patlıcan
Yarım kg yağsız kıyma
Yarım demet maydanoz 
2 yumurta
2 adet domates
1 su bardağı sıvı yağ
Sivri biber
Tuz, karabiber, kırmızı biber
Yapılışı:
Patlıcanların dış kabuklarını alacalı bir şekilde soyduktan sonra, küçük kuşbaşı şeklinde doğranır. Yağda kızartılır ve yağı süzdürülür. Kıymanın içine maydanoz, yumurtalar, baharatlar ilave edilir. Yağı süzülmüş patlıcanların yarısı alınarak fırın tepsisine yayılır. Bir adet domates küçük küçük doğranır. Üzerine hazırlanan kıymalı harcın yarısı ilave edilir ve iyice karıştırılır. Artan patlıcanlar eklenir, geri kalan harç üzerine ilave edilir. Halka biçiminde doğranmış domatesler böreğin üzerine yerleştirilir, aralarına istenirse sivri biberler konulur ve önceden 200 deredecede ısıtılmış fırında 30-40 dk, üzeri kızarana kadar pişirilerek sıcak servis yapılır.


13 yorum:

Burcu Çalışkan dedi ki...

çok severim patlıcanı ilk defa böyle bir tarife denk geldim bende annemden isteyeyim kesin anne eli değince daha lezzetli olacak bir yemek bu :))

Ess dedi ki...

mmmmm. çok lezzetli görünüyor.
olsa da yesek ;)
anneciğinin ellerine sağlık.

sibel dedi ki...

ohh çok lezzetli görünüyor,patlıcan vazgeçilmezlerimin arasındadır.sevgiler

tuku dedi ki...

İlkdefa gördüm bu yemeği, çok lezzetli görnüyor, beşamel soslu sandım ama değilmiş. Hafif olabillir hergün ne yapsam derdine birgünlük çözüm:)

Nazpek dedi ki...

nefis görünüyor elinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim.

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

Ben de bayılırım patlicanin her türlüsüne.burdakilerin maleaef tadı yok ama az kaldı gelince kesin denerim...bu arada burcu ya kAtılıyorum kesin anne eli değerse daha güzel olur... Birde senin california yazılarını okuyorum haftaya gideceğiz biz de isime yarayacak bilgiler edindim teşekkürler. Taşınma valiz hairlama telasenide okudum Suan ayni durumdayim AMA biticek haftaya sevgiler...

3prenses dedi ki...

ilk defa duydum ve gördüm bu yemeği.bir patlıcan sever olarak denemeliyim.

Yeşim dedi ki...

mmmhh neffis görünüyor canım. Anneciğinin ellerine sağlık. Muthiş bir tarif mutlaka deneyeceğim :)

.ankara düşleri. dedi ki...

patlıcana bayılan biri olarak içim gitti :))
hemen denemeliyim...
annenin ellerine sağlık.

Hayatın Ressamı dedi ki...

annenin ellerine sağlık.ben bunu kendimi iyi hissetiğim zaman mutlaka yapıcam patlıcanı çok severim.

HaNdE... dedi ki...

AY PATLICAN OLSUN ÇAMURDAN OLSUUUUUNNN :))

Adsız dedi ki...

Şahane görünüyooooor, nasıl da canım çekti gurbet ellerde:) Anneciğinin ellerine sağlık Nazocum.

Bu arada Twitter açtım ve ___asli___ olarak ekledim seni canım:-)

Sevgilerimle,
Aslı (ilovebows)

[ beLLe ] dedi ki...

yum yum yum '___' aynısından yapıcam =) manyak bişeye benziyo <3 patlıcana da bayılırım ha! +++