TÜRKAN TEK VE TEK BAŞINA / AYŞE KULİN

12.12.09

Tüm Türkiye yağışlı, soğuk, kapalı.. Böyle havada evde kitap okumak ideal bir düşünce olabilir. O yüzden hemen son okuduğum kitabı anlatayım. Bu hafta kitap yazısı iki tane olmuş olacak ama bu kitap çok özel..

Hala almadıysanız bugün ya da en kısa zamanda alın; Ayşe Kulin'in Türkan Saylan'nın hayatını anlattığı kitabı Türkan Tek ve Tek Başına'yı..

* Bir ülkeden cüzamı kovdu. Türk, Kürt, Süryani demeden, kırsalın evlere hapsedilmiş kızlarına kapıları araladı, ışık tuttu yollarına.
Hırpaladılar, yerden yere vurdular, ne gâvurluğu kaldı ne Kürtçülüğü, ne komünistliği. Ömrünün son döneminde de darbeci yerine kondu. Umurunda bile olmadı.
Çünkü o sadece yüreği insan sevgisiyle dolu bir hekimdi. Hayatı boyunca tek isteği, iyi ve dürüst bir insan olmaktı.
"Bütün işlerimi tamamladım. Konser gecesini de atlattıktan sonra, kemoterapiyi kestireceğim. Yolcu yolunda gerek!"

* Tanıtım Yazısı'ndan
Beni 'boşuna yaşıyorum' dedirtecek kadar etkildedi bu kitap. Hayranlıkla okuduğum bir hayat öyküsüydü..
Kendini bilime, insanlığa, gençlere, kadınlara, hastalarına adamış, hastalar ki ailelerinin bile yanlarına yaklaşamadığı, yaratık muamelesi gören insanlar.. Kendi hayatınından vazgeçmiş, giyim, kuşam, lüks, maddiyat hep geri planda kalmış, ışığı içinde bitmek tükenmek bilmeyen insan sevgisi olmuş...

Kitap hakkında yazabileceğim herşey yarım kalıyor gibi. O yüzden dünya görüşünüz ne olursa olsun alıp okuyun ve ne demek istediğimi anlayın. Unutmadan böyle bir hayatı Ayşe Kulin'in kaleminden okumaksa ayrı bir keyifti.. Öyle yalın, gerçek ve akıcı anlatmış ki..
Şurada Ayşe Kulin ile kitap hakkında yapılmış bir röportaj ve kitaptan bölümler var, okumadan geçmeyin.


9 yorum:

Merve dedi ki...

canım bende alalı nerdeyse 1 ay oluyor ama bir türlü başlayamadım :( bu gün bu havada dediğin gibi en güzel şey bu kitabı okumak!

Pebbles dedi ki...

En kısa zamanda alıp okumayı düşünüyorum ben de.

Zeynep'in Evi dedi ki...

yeni bitirdim canım öyle güzeldi ki sahiden bunu okuduktan sonra boş yaşadım demedim değil..

nazo dedi ki...

* Mervecim, okumaya başlayınca, bir de bakmışsın kitap bitmiş. Hemen başla..

* Pebbles, pişman olmayacaksın ;)

* Zeynepcim, hayran olmamak elde değil değil mi?

Moda Çıkmazı dedi ki...

bende kahvemi aldım köşeme çekildim kitap okuyorum. Bu kitabı da en kısa sürede almak istiyorum.

mermaid dedi ki...

Ben cenazede bir annemi kaybettim diyerek ağlayan kadın gördüm, doğulu, hasta, kocadan eziyet, bir sürü çocuk, hani bildik korkunç tablo. bunları türkan hoca'ya anlattığı günü aktardı, çaresizliğini ve "kimsem yok" dediğini... Ve türkan hocanın "hiç olur mu, ben varım ya" deyişini. "Ben varım"

ZencefilliÇörek dedi ki...

ne guzel bir tanitim yazisi olmus :)
okunacaklar listeme ekledim canim :)

nazo dedi ki...

* Moda Trendi, en güzeli ;) Ben de bugün aynı pozisyonda olmayı hayal ediyorum ama önce temizlik :(

* Mermaid, kitapta o hikayelerden öyle çok ki.. Hastalarını iyileştirmekle ya da hayatlarına dokunmakla kalmıyor. Hayatlarını tümden değiştiriyor.. Her insanın yapamayacağı şey.. Nur içinde yatsın..

* Zencefilli Çörek, istersen sana gönderirim canım. Haber ver olur mu?

Adsız dedi ki...

merhaba kelebek çok şık elınıze sağlık