YARDIM KAMPANYAMIZ SONA ERDİ

23.12.09

Yardım kampanyamız sona erdi. Aslında son tarihi 24 Kasım olarak belirlemiştim; ancak kargoların ulaşması zaman aldı. Biz de bilinçli olarak yavaştan aldık bazı sebeplerden dolayı.
Şimdi neler yaptık anlatayım en baştan.
Bana göre okuldaki her çocuğun kıyafete, ayakkabıya ihtiyacı var; ancak hepsine yetmemiz münkün değil. O yüzden içlerinden en çok ihtiyacı olanları belirledik önce. Her sınıftan 5'er kişi şeklinde. Onlara dağıttık sınıf öğretmenleri ile birlikte ve o zamana kadar gelen eşyalar sanki onlar için özel getirtilmiş gibi oldu. Tek bir çorap dahi kalmadan dağıttık. Kimi hemen o an giydi, kimi ben bayramda giyeceğim dedi. O zaman hava o kadar soğuk değildi zaten. Neyse bayram bitti, 1-2 hafta geçti verdiğimiz ayakkabıları giymeyen 4-5 çocuk gördüm. Hala eski, yırtık ayakkabıları giyiyorlardı. Birine sordum; "annem sakladı, bulamadı" dedi. Bir diğeri "sonra giyeceğim" dedi. Başka bir öğrenciye sordum hiç sesini çıkarmadı. Sonra öğrendim ki; bu çocuklar okulda dağıtılıyor diye eski ayakkabı ve giysi giyiyorlarmış. Resmen bu konuda damgalanmışlar. Aileleri giydirmiyor anlaşılan, evdeki diğer çocuklara veriyor olabilirler. Sonra o çocuklara güzellikle anlattık. Çünkü giydikleri kıyafetler perişan. Sürekli hasta geziyorlar. Bazıları anladı, ertesi gün yeni montlarıyla ayakkabılarıyla geldiler ama 2 kız hala daha giymiyor. Bazıları da sadece karlı havada bot giyilmesi gerektiğini düşünüyordu. Aileler öyle çok ilgili değil maalesef.

Bu durumda gerçekten ihtiyacı olanları bulmanın güç olduğunu anlamış oldum. Köyün standartlarına göre iyi durumda olanlar yardım dağıtıldığını duyunca istemeye geldiler. Bu durumda daha dikkatli karar vermeye çalıştık ve havanın biraz daha soğumasını bekledik. Kendi imkanlarıyla alabilenler alsın, diğerlerine dağıtalım diye. Sonuç olarak öyle oldu. Bugün tüm eşyaları dağıttık sınıf öğretmenlerimizle birlikte. 7 ayakkabı kaldı dağıtılmayı bekleyen. Onları da bu hafta sonu alacağım ve bitecek.
Dağıtım esnasında fotoğraf çekmeyi istemiştim ancak hem eşyalarla ilgilenip, hem o kargaşada fotoğraf çekme fırsatı bulamadım. Çünkü çocukların üzerinde deneyerek dağıttık. Giydir, çıkart biraz zor oldu.

Aslında tam fotoğraflık olan bir kız çocuğu vardı.
Bir tane tavşanlı, süslü sırt çantası çıktı kolilerin birinden; içinde boya kalemi ve ufak tefek oyuncaklar vardı. Sarışın, minyon, 2. sınıf öğrencisine verdim. Bir gün boyunca tüm tenefüslerde çantaya sarılarak gezdi. Size mutluluğunu kelimlerle anlatmam mümkün değil. Onun fotoğrafını çekmeyi isterdim ama fırsat yaratamadım.

Sonra Enes adında bir öğrenci dağıtımdan sonra ki tenefüs yanıma geldi, teşekkür etti bana. Biraz sohbet ettik ve laf arasında sadece çorap aldığını öğrendim. Bir çorap için minnettar kalan bir öğrenci anlayacağınız. Sonra  ki dağıtımda ona ayakkabı ve eşofman da verdik.

7. ve 8. sınıf öğrencileriyle yaşımdan dolayı arkadaş gibi oluyoruz. Yani daha iyi anlaşıyoruz, kendilerini daha yakın hissediyorlar. Onlara birşeyler vereceğimizi anlatmak biraz güç oluyor; çünkü utanıyorlar. Gurur yapıyorlar, zaten ergenlik dönemi nedeniyle hassas oluyorlar. 2. kademe öğrencileriyle ben ilgilenmedim o yüzden. Çünkü biliyorum beni her gördüklerinde utanacaklar.

İşte böyle..
Şimdi gelelim iyilik meleği arkadaşlarıma :)
Blogcu arkadaşlarımdan Alev ve arkadaşları, Nazlı Abla, Alize, Moonsun, Kiraz Sevdası, Elçin, Colors of Angel ve arkadaşlarıZeynepNymphea ve Decaf Latte; blogu olmayan ancak yardım gönderen Fatma Hanım, Gül Hanım, Şeyma Hanım, Aslı Hanım, Zeynep Hanım, Nilüfer Hanım, Dilek Hanım, Senem Hanım, Naciye Hanım; blogu olmayan ama arkadaşım olan :) Esra,
sizlere ne kadar teşekkür etsem az. Gönderdiğiniz herşey öyle çok işe yaradı ki.. Çocukların yeni birşeylere sahip olması, bunun için heyecanlanmaları, mutlulukları görülmeye değerdi. Çok önemli ve çok güzel birşey yaptınız. Sizlerin adına ben tanık oldum, teşekkürleri hepiniz adına kabul ettim. Şimdi kendi adıma da binlerce kez teşekkür ediyorum her birinize..
İyi ki varsınız..
Bir teşekkürüm de okul müdürümüze..
Böyle işler maalesef angarya olarak görülür ancak; Mustafa Bey herşeyle ilgilendi. Hatta bazı kolileri kendi alıp getirdi. Destek vermesi beni gerçekten çok sevindirdi.


20 yorum:

el*ff dedi ki...

N@zocumm öyle harikasın ki :)) Yardım dağıtmak güzel olduğu kadar da zahmetli bi iş evet ve bazen üzücü :(( Zor karar vererek en ihtiyaçlı olanı bulmaya çalışırken aslında hiçte ihtiyacı olmayan velilerden okulda yardım yapılıyormuş bize niye verilmedi diye talepler geliyor ki resmen çıldırmalık... Bizde de çok var maalesef ihtiyaçlı öğrenciler bişeyler yapmaya çalışıyoruz tabii ama ne kadar çare olsun ki... Bazen içim acıyo aklıma bikaç cümleleri geldiğinde...

Unknown dedi ki...

Böyle bir kampanya başlatarak, ihtiyaç sahibi öğrencilerimizin mutlu olmasını sağlayan, iyi kalpli Öğretmenim Nazmiye hanım başta olmak üzere, Türkiye'nin her tarafından okulumuza yardım kolileri gönderen tüm hayırseverlere Okulum ve Öğrencilerimiz adına çok teşekkür ederim. Mustafa ATEŞ

nazo dedi ki...

* Elifcim, utandırma canım.. Her yerde aynı işte.. Ne çok insan tipi var.. Yine de gerçekten ihtiyacı olanlar zor da olsa belli oluyor. Ben de çok üzülüyorum ama insan alışıyor zamanla.. Kötü belki ama böyle :(

nazo dedi ki...

* Mustafa öğretmenim, şaşırttınız beni bir kez daha.. Teşekkür ederim hem bu yorum için, hem desteğiniz için..

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

o çocukların yüzündeki mutluluğu görmek dünyalara bedel değil mi nazom...bende izmir ve ankara daki kanser hastası çocuklarda bunu yaşadım.kelimelerle ifade etmek imkansız o sevinci...

asıl ben teşekkür ederim bizlere bundan bahsedip vesile olduğun için ...

çok öpüyorum seni ve kuzucukları

colors of angel dedi ki...

Sevgili Nazmiye öğretmenim güzel yüreğinizle düşüncenizi hayata geçirmenize çok sevindim...Mustafa Bey ve size arkadaşlarım adına sonsuz teşekkür ederim.Sevgiler

nazo dedi ki...

* Beni çok iyi anladığını biliyorum Elçinciğim.. Keşke tüm çocukların bir an olsa da mutlu edebilsek.. Ben teşekkür ediyorum..

* Ebrucuğum, biz sana ve arkadaşlarına minnettarız esas.. Tekrar tekrar teşekkürler..

nergisce dedi ki...

cok iyi bir is cok duygulandim okurken... yürekten kutluyorum seni ve yardim edenleri

#dailyela #elos dedi ki...

Nazocum yuregine saglik. Umarim kampanyalar devam eder cocuklar icin. Ben de katilmayi cok isterim.

^zeynep^ dedi ki...

Allah vesile olanlardan razi olsun.

yass dedi ki...

nazos senı ve arkadaslarını ve bu yardımlasmaya yardımcı olan herkesi tebrık edıyorummm

Flame dedi ki...

Nazocum asıl biz sana teşekkür ederiz..
Sayende bir çocuğun bile yüzünü güldürebildiysek ne mutlu bize..
Mustafa ATEŞ öğretmene de ilgisinden ve özeninden dolayı teşekkür etmek isterim. Bu zamanda iyi insan bulmak çok zor çünkü..

Sevgiler..

sine'mden dedi ki...

Bir yardım kampanyası düzenlenmiş,amacına ulaşmış...bunu duymak çok güzel ama katılamamış olmak,şimdi,herkes katkıda bulunmuşken öğrenmek kendimi üzdü doğrusu...Emeği geçen herkese sevgiler.Bir dahakine benim de katkım olsun :)

Adsız dedi ki...

nazmiye hanım anlattıklarınıza çok sevindim
inanın herkese yardım elini uzatmak istiyor insan,
ama kimseyi kırmadan gücendirmeden.
bende çok soğuk bir günde kızımla okulunuza kargoyu göndermiştim,
büyük kızım böyle insani yardımlaşmayı tatsın istedim.
ona bunu yaşatabildik.inşallah onlarda hep ellerini insanların üstünden eksik etmezler
müdür bey ve sizi bu yapmış olduğunuz işler için çok tebrik ediyor ve yetişdirdiğiniz öğrencilerin vatana hayırlı olmasını diliyorum.
kolay gelsin
gül nurdan saim

ayci dedi ki...

nazocum,
az önce annemle görüstüm,acaip cok üzüldüm.
ev numaran var mi? varsa bana face´den yazarmisin.
telefonda görüsürsek daha iyi sanki.
makbuz bende. hemen ilgilenicem.
öpüyorum.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Nazocum süpersin. Ne sevinmiştir o çocuklar kimbilir. Ben o dönem gççebe hayatı yaşadığım için :) katılamadım bir sonraki yardımda beni de unutma. Sevgiler...

nazo dedi ki...

* Nergiscim sağol canım..
Shopping Mage, teşekkür ederim canım.. Bloglarda oluyor bazen bu tür kampanyalar.. Gördüğümde haber veririm.

* Zeynep A., senden de canım..

* Yasscım, teşekkür ederizz..

* Alevcim, ben aracı oldum ama sizler el uzatmasaydınız bir adım bile ilerleyemezdik. Çok teşekkürler sana ve arkadaşlarına..
Mustafa Bey'de takip ediyor, görmüştür yorumunu..

* Sine'mden, çok teşekkür ederiz.. Sevgiler..

* Gül Hanım, ilk gelen paketlerdendi sizinki. Nasıl işe yaradı bir bilseniz.. Kızınıza, size sonsuz teşekkürler..

* Esincim, çok sevindiler :) Bir kez daha yaparsak haber veririm.

nazo dedi ki...

Aycicim, sizin gönderdiğiniz pakette pembe ve siyah kız çocuk çizmeleri var mıydı? 2 tane koliyi hizmetli açıp, büyük kolilerin içine eklemiş ama isim almamış. Eğer öyleyse gelmiş ama değilse kargo takip numarasından buluruz canım.

sünter dedi ki...

Nazom bizim pakette hatirladigim kadariyla
4 tane kazak, bir cift siyah+sari renklerde spor ayakkabisi, üc cift de corap, diye kalmis hatirimda. Ama simdi senin yorumunu okuyunca icimde bir umut olustu belki bizim paket de gelenlerin arasina karismistir. Biz bayramdan 5 gün önce yolladik.Üc gün icinde ellerine gecer dediler postanede.Yani bayramdan önce gelmis olmasi lazimdi.
Dedigim gibi benim bir paketim daha böyle yerine ulasmamisti. Onuda Almanyadan göndermistim burdan aradigimda ise bana Alman postanesi "Bizden cikmis, siz Türkiyeden sorun" demisti.
Kisacasi pek bir sey elde edememistim.
Simdi yine bir hayal kirikligi yasiyorum.
Nazocum seninde basini agrittim kusura bakma nolur.

mermaid dedi ki...

İşte bu yüzden sadece bir öğretmen değilsin. İyi kalpli ve farklı bir öğretmensin. Ve işte bu yüzden dünyada değişiklik yapacak güce de sahipsin. Çok güzel. Gurur verici bir şey. İşte öğretmenler gününde, kendisi hediye beklemek yerine, öğrencilerine sahici hediyeler veren gerçek bir öğretmen.
İyi ki varsın.