FOTOGRAFIUM.COM VE BİR KİTAP

5.5.11

Son postumdan sonra fotoğraf makinesi alan/alacak olan bir çok kişiyle tanıştım. Alacak olanlar için "makinemı nereden aldım" yazısı bu *-*

Uzun bir araştırma sürecinden sonra fotografium.com'dan aldım ben. Açıkcası ilk başta dikkatimi çeken diğer firmaların satış fiyatıyla arasındaki farktı. Fiyatının uygun olması istendik bir şey ama bu şüpheyle yaklaşmaya da sebep oluyor. Bu noktada beni yeterince tatmin eden yorumlar devreye girdi. Sadece 500 D'nin fiyatı ile ilgilendiğim için diğer ürünleri ile ilgili bilgim yok ama genellikle en uygun fiyatı verdikleri söyleniyor. Aynı gün kargoya vermeleri, gerçekten söyledikleri saatte bunu mesajla bildirmeleri, ürünün ertesi gün elimde olması, taksitli fiyatı ile peşin fiyat arasındaki farkın neredeyse hiç olmaması, çanta-yedek batarya ve hafıza kartı hediyesi olması (-ki sadece bunlar yaklaşık 200 lira) beni memnun etti. Ayrıca telefon ile de sorularınıza yardımcı oluyorlar. Kısaca ben hiçbir sorun yaşamadım ve tavsiye ediyorum siteyi..
Bir de yurt dışından almak elbette çok daha uygun ama Türkiye'de garantisinin geçerli olmaması bence dezavantaj. Bunu diğer makinemde yaşamıştım. Elbette garanti süresi boyunca bozulmayabilir ama risk sonuçta. Sık sık yurt dışına çıkma imkanı varsa düşünülebilir.
Bundan sonraki kısım ise makinesini yeni alan, ben gibi acemi olanlar için :)
Hali hazırda bir kurs bulamadığım için kendi çabamla öğrenmek zorundayım, şimdilik.. Bu konuda internet gerçekten çok büyük yardımcı. Hemen hemen her konuyla ilgili yazı, yorum, örnek fotoğraf bulmak mümkün. Ben elimde kaynak olması açısından Dijital Fotoğrafçının El Kitabı'nı aldım. Ayrıca forumlarda sık sık adı geçen bir kitap. Çok fazla inceleme fırsatım olmasa da teknik terimlerden çok neyi, nasıl çekerim? i konuşma diliyle anlatmış yazar.

Bir de bugün Uv filtrem geldi. Ayci el attı bu işe de. Almalısın deyince hemen aldım, ne de olsa büyük üstad o ^^

İşte böyle.. Hafta sonuna hazırım artık ama yine yağışlı görünüyor hava :/


13 yorum:

ayci dedi ki...

ben utanırım. üstad deyince ben öyle kem küm şey mmm uff derim...ve 1 haftadır 100. kitabını secmeye uğraşıyorum.

aman ne zormuş.
ona bakıyorum olmuyor, şuna bakıyorum olmuyor - tam bir kitap begeniyorum yine olmuyor.
deli birşey.

fakat bugün kendime resti cektim.
o kitap bugün alınacakkkk!

sanada iyi fotograf dersleri ;)

Meyra dedi ki...

bir kitabada benim ihtiyacım var hemen alıcam sen tavsiye ettiğin için baktım bile işimi göreceğine eminim:) kurstaki hoca UV filtresini takmayın fotonu değiştirir objektife iyi bak yeter demişti çıkardım bende ama hala muallaktayım kullanmalıyım diye..

serrose dedi ki...

Hayirli olsun kameran ;)
Ohh bol foto bekliyorum
Kiatptan bende de var okuyorum ara sira ;)

Unknown dedi ki...

Güle güle kullan canım makinanı. Aslında oyuncağını demeliyim :)
Bende yakın zamanda bir 550D aldım ama kurcala kurcala bitmiyor ve işten güçten ve havalardan henüz fotoğraf çekecek zamanı bulamadım :)
Bol bol fotoğraflamalar :))

çakıltaş dedi ki...

merhaba, söylemeden geçemedim gerçekten iyi bir kitap, fotoğraf çekmekle ilk ilgilenmeye başladığımda düşmezdi elimden...
keyifli çekimler:)

nazo dedi ki...

* ayci;
Kem küm deme sırası bende demek ki! :) Çok mahçup ediyorsun beni tatlı Aycim..
Bu arada üstadsın tabii ki de! ;)

* Meyra;
Kursa gidiyorsan kitap çok farklı şeyler anlatmıyordur ama elinin altında bi kaynak bulunması açısından güzel.. Sevdim ben..
Uv filtresi tozdan, kirden koruyor objektifi.. Fotoğrafın kalitesinde her hangi olumsuz etkisi olmadığını okudum. Zaten öyle olsa Ayci de kullanmazdı. Kitapta da bahsetmiş.. Bilemiyorum ki.. Ben taktım bugün..

* serrose;
Canım teşekkürler çok.. Kitap güzel.. Uyuz esprileri zaman zaman gıcık etti beni ama verdiği bilgiler için katlandım :))

* Yemekçinin Mekanı/Nazlı;
Teşekkür ederim. Sen de güle güle kullan ve bol zaman olsn da tadını çıkar ;)

nazo dedi ki...

çakıltaş;
Kitap eğlenceli.. Teknik bilgilerden çok pratik bilgiler vermesini sevdim! Bugün bulduğum her boş vakitte okudum ;) Teşekkürler..

Syhn dedi ki...

tabii ki de üstad! :D
uv filtresi almadan sokağa çıkamadım ben mesela.. hımm demette görmüştüm bu kitabı bewnde alayım bari ay neyim eksik :P

Demet dedi ki...

Hadi hayırlı olsun Nazocan, gelmiş kitabın :) Bazı esprileri gıcık dediğin gibi :)) Faydalı bir kitap yalnız genel olarak... Zaten bizim için ne faydalı değil ki şu aşamada :)) Ben de bu haftasonu fotoğraf çekmek istiyorum ama yağmurlar dinmedi bir türlü. Bakalım ne zaman güneşli günlere kavuşacağız... Takipteyim ;)

nazo dedi ki...

* Syhn,
Al tabii ki ama bak adamın çok uyuz bi espri anlayışı var. Demedi deme :) Bu arada Ayci ne derse yaparım ben, üstad o :)

* Demet,
Okudum bitirdim ama dönüp, yeniden okunabilecek bi kitap.. Acaba 2 ve 3'ü nasıl. İncelemeden almak istemedim. Dün ve bugün foto. çektim ama burada taş çekmekten fenalık geldi.. Yaz gelse de farklı birşeyler çeksem artık :))

Aslı dedi ki...

Güle güle kullan makineni Nazom, hep mutlu kareler yanısısın inşallah =) Hemen döktürmeye başlamışsın, ne güzeller öyle! Ve o kitabın üç cildi de var bende, samimi ve kısa ipuçları içermesi, teknik bilgi ile sıkmaması güzel ama 3ünü de aldığıma değmedi bence...

muhabbetsofrasi dedi ki...

benimde makinam canon ama öyle kalitelisinden değil
idare ediyor beni işte

ama makinanın daha bilmediğim bir sürü özelliğide var

bu kitap her makina için uygunmudur
bide kullanım klavuzu gibi anlatıyorsa bana yaramaz yani

bilgilendirirmisin :)

Adsız dedi ki...

Bu kitabın üçüncüsü çıktı :)) bende onu almak için yada hediye bekliyorum :D

ayrıca bende conon 500 d ciyim :D