KAPUZBAŞI ŞELALESİ

26.8.11

 Haziran'da, okul henüz kapanmamışken arkadaşlarla Kapuzbaşı Şelalesi'ne gittik.
Araya tatil girince çektiğim fotoğraflara bile doğru dürüst bakamamıştım.
Fırsat bu fırsat yerlerini alsınlar blog arşivimde..
 
Kapuzbaşı Şelalesi Kayseri'nin Yahyalı İlçesi'nde ve
dünyanın en yüksek 2. şelalesi durumunda (ABD'deki Niagara'dan 55 m. daha büyük).
Birincisi Uganda'daki Victoria Çağlayanı imiş.
 Yol topraklı, engebeli, dar ve virajlı olduğu için gidene kadar ecel teri dökmüş olsak da
değişik ve güzel bir tecrübeydi.
Karadeniz yollarını görmediğim için (çok daha kötüsüymüş) oldukça korkutucuydu benim için.
Belli etmemeye çalıştım ama bildiğim bütün duaları okudum giderken :p
Uçurumdan korkmayanlar için orman manzarası müthişti, o ayrı..
Bölgede değişik yüksekliklerde 7 ayrı şelale var ve
vadinin yamacından irili ufaklı, büyük bir gürültü ile akıyor.
Görülmeye değer bir doğa harikası..
Okulumdaki bir öğretmen arkadaşım yemek olayına çok düşkündü.
Yıl boyu birçok kez mangal yaktı bizim için. Bu yıl tayini çıktığı için O'na da veda pikniği oldu.
Son kez mangal yaptık birlikte..
       Daha doğrusu o yaptı, biz yedik.        
 
Ben et severimdir, özellikle mangal olayına hayır diyemem hiçbir zaman ama
közde pişmiş biber, domates, patlıcanın yeri de ayrıdır.
.
Yukarıdaki domateslerin içinde yeşil sivribiber, sarımsak ve tuz var.
Bu şekilde mangalda pişip, tabağa ters çevrilip, eziliyor.
Biraz da zeytinyağı ekleyince çok leziz bir meze oluyor.
Tavsiye ederim ;)
.

Dönüş yolunda çay ocağında mola verdik.
Sahibi amca saz çaldı, türkü söyledi.
Yıllar önce şelaleye gelmiş bir turiste aşık olmuş.
Galiba turist de biraz ilgi göstermiş ya da amcam öyle hissetmiş, yazık..
Turist gittikten sonra aramış, bulamamış tabii ki ve o gün bugündür aşıkmış.
Dinlemeniz lazımdı, bol bol güldük ama üzüldüm sonra.
Trajikomikti.
Kızın ismi kimbilir neydi de Anişa olmuş ;)
İşte böyle..
Tatil olmamışken gittiğimiz gezi, tatilin bitmesine 10 gün kala hatırlandı tarafımdan :) 

Şimdiden mutlu bayramlar herkese!


20 yorum:

serrose dedi ki...

ilk defa duydum ben bu selaleyi bilmedigimiz ne kadar cok yer var degil mi?

Fotograflara bayildim hele o meze fikri supermis :)

Gec bile olsa iyi ki paylastin :)

^zeynep^ dedi ki...

demekki her cennet kösesi gibi burasi da zorlu yollarin ardinda gizli...
dogal güzelliklerin yani sira o sarimsakli domates yok mu??? müthis leziz görünüyor! :)

sana da simdiden mutlu bayramlar!!!

Elifinelizi dedi ki...

çok müthişmiş gerçekten şelale , Kayseride diyorsun , inşallah birgün yolumuz düşer ve görme şansımız olur , çok heybetli gibi sanki.
Bu arada o domatesler nedir öyle :D bildiğin bomba ayy denemek için sabırsızlanıyorum .

Unknown dedi ki...

İyi Bayraaammlarrr..
Ne güzellikler var ülkemizde ya,göremeden gideceğiz bu dünyadan ..:)))))))))))

Meyra dedi ki...

aşık amca tatilin unutulmazı olmuş belli,hikayesini bizde öğrenseydik fena olmadı hani;) ne kadar güzel bir yermiş doğa harikası resmen,bayıldım canım..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Aaaa ben bilmiyorum burayı. Çok güzelmiş ama en çok mangal fotolarına takıldım itiraf ediyorum Nazooo:))) Nefiss:)) Mutlu bayramlar:)

Zeynep'in Evi dedi ki...

karadenizin yeşili var nazo oralarda, ne kadar güzel.. nevşehirin taşı beni sıktığında bu şelalede alırdım ben soluğu, sen de öyle yap:)

Rumeysa dedi ki...

ahhh... Kapuzbaşı Şelalesinin benim için apayrı bir yeri var.. İlkokul 5 teydim sanırım,bi haftasonu karşıkomşumuz(babamın yakın arkadaşı,iş arkadaşı,Canım Rahmetli Ali Amcam)öğlen gibi hadi hazırlanın sizi şelaleye götüreceğim dedi. Çıktık Kırşehirden yola.. O engebeli, korkunç yolu bitirdiğimizde neredeyse akşam olacaktı. Şelalenin tadını çıkardık,gezdik falan derken hava karardı ve bi anda elektrikler gitti. :) Tabi geri o yoldan dönmek namümkün. Şimdi varmı bilmiyorum, o zamanlar bekçi kulubesi vardı. Bekçi ile anlaşıp orayı kiralamıştık. Çünkü 3 yaşında bir bebekle 10 kişiydik ve geceyi hazırlıksız olarak orda gecırmek zorunda kaldık. :) Bekçi evinden yastık,yorgan getırmıstı.:) yarımız arabada,kımımız dısarıda,kımımız kulubede geceyı gecırdık selalenın dıbınde. :) Sabah sessizliğinde yüzünü o buz gıbı suda yıkamak harıkaydı! :) Ne yazık ki bu tatlı hatıram iki ailenin beraber yaptıgı son seyahatti.. Kısa bır zaman sonra Ali Amcamı kaybettık.. Ne zaman Kapuzbaşı/Şelale desem aklıma gelir..

Çileksuyu Sibel dedi ki...

fotograflar super,iyiki paylasmissin gec bile olsa..canimmm karadeniz...iyi bayramlar...

halime dedi ki...

bende kayseride doğup büyüdüm ama 2 yıl önce ğördüm buraları.büyüleyiçi.......

nazo dedi ki...

* serrose;
Haklısın canım, bir sürü gizli kalmış güzellik var. Okl gezisi olmasa, o kadar yolu göze alıp gitmezdim ama gidince de iyi ki dedim. Meze süper, denemeyi unutma ;)

* ^zeynep^;
Zeynepcim, aynen söylediğin gibi.. Fırsat yaratıp, çok göz önünde olmayan güzellikleri görmek lazım.
Mutlu bayramlar canım..

* Elifinelizi;
Elifcim domates çok içime oturdu twitter'daki yazışmamızdan sonra :) Umarım en kısa zamanda yeme şansın olur.
Şelale çok heybetli gerçekten.. Bazı yerlerde ıslanıyorsun ve su buzz gibi ;)

* HAYATIMDAKİ D'ler-Pınar;
Pınarcım, görmeden gitmeyelim :)) Fırsat yaratmak lazım böyle yerler için ama bilindik yerleri tercih ediyoruz kısa tatillerimizde değil mi? İyi bayramlar..

* Meyra;
Amca çok değişikti. Kız yeşil gömlekli, beyaz pantolonlu, yeşil gözlü.. Bak şimdi bile aklımda. Bildiğin körkütük aşık olmuş. İşin en trajikomik yani hala daha geleceğine inanıyor.

nazo dedi ki...

* Kirpikteki Gözyaşı;
Bilmemen çok normal canım. Belki de çok fazla bilinmediği için güzel kalmış. Mangal fotoğrafları şuan benim bile gözümü döndürüyor :)

* Zeynep;
O kadar yakın değil maalesef.. Km. olarak uzak zaten, bir de yol çok kötü iyice uzuyor. Okul gezisi bahanesiyle gezdim gördüm canım :)

* Çileksuyu Sibel;
Sana da iyi bayramlar Sibelcim..

* Halime;
İnsan böyle güzellikleri geç farkedebiliyor ama görmemiş olmaktan iyidir değil mi? ;)

nazo dedi ki...

* Rumeysa;
Ne kadar maceralı bir geziymiş. Ömür boyu unutamazsın sanırım. Ayrıca iyi ki geceyi orada geçirmişsiniz. Yol cidden kötüydü. Dönerken daha rahat geldik biz de ama giderken viraj-dar toprak yol-uçurum-tırmanış epey meşakatliydi :)
Yorumun sonuna ise nasıl üzüldüm. Ne güzel anılar bırakmış sana Ali Amca ve çocuk olmak ne güzeldi..
Nur içinde yatsın inşallah..

Unknown dedi ki...

Ben Kayseri'deyken universitede arkadaslarla gitmistik,cok guzel bir yer.senin yazini okurken ve resimlerine bakarken o gunlerime dondum.Meze tarifin cok pratik,hemen deneyecegim!Bu arada yemekler de istahimi kabartti:)

Adsız dedi ki...

mekan şahane , sana da iyi bayramlar..

HÜSNÜZAN dedi ki...

Merhaba nazo,bende Kayseri'de yaşıyorum.Blog serüvenüme yeni başladım,bloğuma beklerim.Tanışmak ümidiyle...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Ne kadar güzel,baktım haritadan belki bayramda gider geliriz dedim ama epey varmış.
Bu arada bayramını en içten dileklerimle kutluyorum Nazocum.

a. gizem dedi ki...

ah ahh nazom şu makinan ne kadar guzel kareler yakalamış yıne :)
gerçekten cok guzel bir yermiş burası ve meze fikrini de bizimkilerle paylaşacagım teşekkürler

Aslı dedi ki...

Ne güzel fotoğraflarla, süper bir meze tarifiyle ve gülümseten bir hikayeyle dönmüşsün bu geziden ama yeni okuyorum :) Acaba o domatesleri fırına sürek de olur mu, mangal için fazla soğudu buralar... Yazık amcama, ne olacak bu Türk erkeklerinin bir turist gülümseyince hopadanak aşık olması durumu!

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

Fotoğraflar süper gözüküyo iştahım kabardı :)

http://santiyeningulu.blogspot.com/