Las Vegas

26.8.08

Las Vegas günlerimi yazmaya başlasam iyi olacak, hazır evde yalnız kalmışken. Onca koşuşturmanın ardından 1 yıldır olması için uğraştığımız, kimi zaman gitmesem mi diye düşündüğüm, kimi zaman hiçbir engel olmadan gelmek için dua ettiğim yerdeyim. 1 hafta oldu geleli ve ben olanca gücümle alışmaya çalışıyorum. Memleketimizden 17 kişilik uğurlama kafilesi ile ayrıldık ve tabii ki çok ağladık. İlk durağımız İstanbul'du. Daha önce otobüsle gitmediğim için Esenler'i görmemiştim. Ne acayip yermiş orası, çok kısa bir süre kalmamıza rağmen ürktüm :) O gün öğleye doğru bizi New York'a götürecek uçağa bindik. 11 saatlik uzun ama rahat yolculuk sonucu New York'a vardık. Las Vegas uçağı için 4 saatlik bir bekleme süremiz vardı maalesef ve epey sıkıcıydı. Önce bişeyler yedik ve ilk yemek kabusumla karşılaştım. Amerika'da coca cola i-çil-mez-miş! Eşim bahsetmişti ama ben bu kadarını düşünmemiştim. Bizdekinden çok farklı ve bence kötü bir tadı var. Fast food satan yerlerdeki ağır kokudan çok rahatsız oldum. Sanırım yağdan kaynaklanıyor. Neyse iyi kötü karnımızı doyurduk ve yarı uyur vaziyette beklemeye devam ettik. Uçağa bindiğimizde ise (kalkışımızı hatırlamıyorum) hemen uyumuşum. 5 saat sonra nihayet Vegastaydık. Tahmin edeceğiniz üzere havaalanı dahil olmak üzere adım arası kumar makinelerinin olduğu, rengarenk ışıklarla dolu bir şehir. Eşimin geçen yıl ki ev arkadaşı ve sevgilisi karşıladı bizi. Kısa bir şehir turundan sonra evimize geldik. Ev oldukça kirli ve dağınıktı. O gecelik idare ettik bir şekilde ve ertesi gün bir dizi önlem paketiyle evi yaşanabilir hale getirdik. Şuan gayet iyi durumda :) İlk 2-3 günüm çok zor geçti. Aile özlemi, çok farklı bir ülke, insanlar vs. ama alışmaya başladım sayılır. En azından kendimi daha iyi hissediyorum. Amerika ile ilgili ilk izlenimim ise herşey devasa boyutlarda. Yollar, binalar, arabalar, insanlar, meyveler, sebzeler... :) Güzel şeylerde olmuyor değil. Eşimin aldığı vazo ve güller, alışveriş merkezinde bulduğum güzel ve değişik çeşitlerin olduğu boncuk standı, akdeniz marketinden aldığımız eti cin ve daha pek çok Türk abur cuburu, evlendiğimizden beri yaptığım ilk yemeğin hüsran olmaması....
Las Vegas'ın kalbi en hareketli bölgesi olan Strip'te atıyor. Burada oteller, eğlence merkezleri var ve insanların otellere girmesi serbest. Yani otel müşterisi olmak gerekmiyor çünkü kumarhaneler otellerin içinde. Türkiye'deki 5 yıldızlı otellerle kıyaslanamayacak kadar lüks oteller var ve tüm otellerde yaz-kış % 99 oranında doluluk mevcut. Gezdiklerimi ayrı başlıklar halinde, ayrıntılı şekilde ve fotoğraflarla anlatacağım ilerleyen zamanlarda. Şimdilik bir kaç fotoğraf..


18 yorum:

NzlGl dedi ki...

Merhaba sevgili nazo

Geçirdiğin sıkıntılara rağmen resimlerden mutluluğun okunuyor. Türkiyede de olsaydın yeni hayatına insanın alışması zaman alıyor şimdi bu dönemdesin merak etme bunlarda geçecek

önemli olan sevdiğinin yanında yanı başında olması birlikte her zorluk aşılacaktır.

Mutluluğunuz daim olsun

sevgilerimle

Haydins dedi ki...

Sana bir sir vereyim evliligin ilk zamanlarinda uzaklarda olmak cok daha iyi oluyor,deneyimle sabittir..Senin ki 9 aylik supper bir tatil :)
Ne guzel yerler bunlar boyle..Venedik bile orada :)Ne ararsan var.Keyfini cikarmaya ve bol bol yazmaya devam..

B U K E T dedi ki...

Ben nete girmeyeli gelin olmuşsun bile Allah mutluluğunuzu daim etsin,sağlıklı,huzurlu bir ömür diliyorum nazocum...
Birbirinize iyi bakın oralarda:)

mermaid dedi ki...

İkiniz beraber olduktan sonra, dünyanın neresinde olursanız olun cennet orası...
Çok güzel bir dönemden geçiyorsunuz.
İyi şanslar ve sevgiler...

yass dedi ki...

nazosum dıyorlardı kı hep 2 ayı devırırsen alısmaya baslarsın.. ben 2.5 ayda pes ettım:) sen sevdıgınle berabersın bence bu bır artı en azından bır destek aglayabılecegın bır omuz.. ondan bence keyfını cıkarmaya bak.. sımdı dusununce cıdden keyıflıymıs bea dıyorsun.. ozgur sokaklar, yargılamayan gozler, dedıgın gıbı cesıt cesıt yemek, ınsan, yer.. cok guzel bı tecrube bence.. bu arada donus var mı? yanı hep orda mı yasıcaksın?

Sinem dedi ki...

Nazo'cum;
eminim 1 ay sonra daha iyi, 1 yıl sonra daha da iyi olacak ve alışacaksın. Ne kadar süre ordasınız ya da artık hayatınızın sonuna kadar yaşamınızı orada sürdürmeyi mi düşünüyorsunuz bilemiyorum ama şundan eminim ki senin için herşey çok güzel olacak ve kısa sürede rayına oturacak. Bizler her zaman senin yanındayız, bunu unutma. Kocaman öpüldün...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

takipteyim.yazmaya devam et ve kendine iyi bak nazocum...

Flame dedi ki...

Nazocumm,
Canım yaaa, yazdıklarını okurken içim bir tuhaf oldu. Neden bilmem. Sanki uzaklarda bir başına kaldın gibi geldi, ne biliyim. Sevdiğin adam yanında benimkide laf işte :)

Saçlar sararmış. ben çok yakıştırdım. fotoğraflar şahane. İlk resimdeki kayıkta olmak isterdim doğrusu :)

Düzenini kurmaya başlamışsın. Yavaş yavaş çok daha güzel olur zamanla her şey.

Bolca yaz, özledik seni.
bu arada dönüş tarihi belli mi ?

Adsız dedi ki...

Nazo'cum insan herseye alisabilen bir varlik. Hepimiz bu ulkeye ayak bastigimizda biraz bocaladik ama alistik nihayetinde (alistik biraz genis bir anlam ifade ediyor aslinda/ burada yasamayi ogrendikte diyebiliriz). Hem sen cok sanslisin, yaninda seni seven-sana her konuda destek olan bir hayat arkadasin var. Ikiniz elele verdiginiz surece dunyanin neresine giderseniz gidin ustesinden gelemeyeceginiz zorluk olmaz. Las Vegas'in tadini cikar canim :)

Adsız dedi ki...

Canım ya fotoğraflarda eşinin yüzünde sanki '' bak bekledim nazoyu aldım amerikaya getirdim sonunda'' der gibi bir hava var:)
Mutlaka zorluk olcak canım benim.Düşünsene biz TR de şehir değiştirince bile ilk etapta alışma dönemini yaşıyoruz ki orası kültürünü bilmediğimiz bir yer!
Allah yardımcın olsun canım.
Eşin yanında olduğu için çok daha kolay alışcaksın eminim.
Bol bol foto ve izlenim istiyorum lütfennn:)
Foto-roman gibi oluyor okurken:P
Canım gide gide gitmişsiniz sizde kumarhaneler şehrine:)
Bol bol gez ve fotoğraflamayı unutma canım tamam mı:)

nazo dedi ki...

** nzlgl, desteğin için teşekkür ederim. Her geçen gün aşıyoruz zorlukları. Herşeye rağmen birlikte olduğumuz için şükrediyorum Allah'a.

** Haydinscim senin kadar olmasa da yazmaya çalışacağım buraya dair ne varsa. Teşekkür ederim desteğin için. Kimsenin somut desteğini almadan birlikte birşeyler yapmak güzel gerçekten.

nazo dedi ki...

** Buketcim teşekkür ederim canım.

** Mermaid, şansa ihtiyacımız var. Teşekkürler ;)

** Yasscim en güzeli; en büyük destekçim yanımda ve dönüşün olması. Haziran'da bitiyor. O zamana kadar uzun bir tatil yapıyoruz varsayıyorum :)

nazo dedi ki...

** Sinemcim destek almak çok güzel biliyor musun? Hazirana kadar buradayız. İyi ki varsınız..

** Teşekkür ederim içimden geldiği gibi. Ben de takipteyim. Umarım senin içinde güzel günler başlar artık..

nazo dedi ki...

** Alev, ilk günler kendimi çok yalnız hissettim ve ağladım ama geçti. Ne de olsa en büyük destekçim yanımda. Birlikte herşeyin üstesinden geliriz. Resimdeki kayığın olduğu yer Venedik'in küçük bir kopyası. Otelin ismi de Venedik. Ayrıntılı resimlerini koyacağım zamanla. Bu arada saçlarımı farkedip, beğenmene sevindim. Gölge yaptırdım. Düğündede böyleydi aslında ama kestirince iyice belli oldu. Kocaman öpücükler sana ve Alper'e..

nazo dedi ki...

** Banucum teşekkür ederim. Söylediğin herşeyi destekliyorum ve burada yaşamayı öğrenmeye çalışıyorum.
Sevgiler..

** Elacım, kendisi gayet memnun hayatından ve benim alışmam için elinden gelen herşeyi yapıyor :) Bol bol fotoğraflayacağım. Beni izlemeye devam et şekerim :)

Hayatın Ressamı dedi ki...

saçların çok yakışmış düğünde de bu renkmiydi resimlerde koyu çıkmış.
moonsunda yazmıştı ilk zamanlarını.
ama sen mutlu ve umutlu olman lazım.çünkü sadece 1 sene var orada yaşaman için ayrılan zaman.
bence tadını çıkart.çok eğlen güzel fotolar çek.
ama resimlerinde çok mutlu olduğunu görüyorum.maşşallah
eşinlede çok yakışmışsınız.
çocuğun oralarda burnundan getirme.keşbe beni şöyel yurt dışına taşıyan bir eşim olsaydı.inan ben çok iyi tadını çıkartırdım.

Adsız dedi ki...

Allah daha mutlu etsin canım. Çalışmayacakmısın orada

nazo dedi ki...

** Sihirliellercim düğünde de aynıydı ama uzundu. Spreyle falan daha koyu durmuş. Buraya gelmeden kestirdim. Sanki daha ortaya çıktı gölgeler. Yurt dışı gezmek için çok güzel ama kalmak için bana göre değil. Yine de mutsuz değilim. Ne de olsa döneceğiz.

** Ceylan, teşekkür ederim. Çalışmayı düşünmüyorum şuan için.