ROMA SOKAKLARI I

22.11.13

Bir anda kendimi Roma'da buldum desem yalan söylemiş olmam. Karar verip, yola koyulmam 1 hafta sürdü. O 1 haftada da zaten gidiş işlemlerini hallettim. Gidiş amacımız gezmek değildi ve daha da kötüsü Roma'da kalmayacaktık. O yüzden kısa zamanı en iyi şekilde değerlendirmemiz lazımdı. Haliyle ben blogları taradım, gidilecek yerler listesi yaptım. Yol arkadaşım zaten tam bir harita canavarı olunca hiç zorluk yaşamadan, toplam da 12 saatte çok yol katettik, harika yemekler yedik. 
Bilindik, turistik yerleri temel alarak bir rota oluşturduk ama benim için o bilindik yerlerden ziyade sokaklar ve insanlar ilgi çekiciydi. Roma'nın göze batmayan eskiliği, sokakta var olan her şeyin bu eskilikle bütünlük içinde oluşu büyüleyiciydi. 
İlk durak Piazza Venezia. Sonraki duraklar ise aynı çevrede ve yürüme mesafesinde.
Fontana di Trevi (Aşk Çeşmesi) çok etkileyici gelmedi. Evet o heykellerdeki ince işçilik insanı şaşırtıyor ama beklentilerimin daha farklı oluşundan belki Aşk Çeşmesi'nden ziyade, oraya giden daracık sokaklar daha eğlenceliydi benim için. Usulünce paramı attım tabii, bir gün eşimle gidelim diye.. Hem o zaman fikrim de değişebilir, belli olmaz ^^
Pantheon'un nasıl korunmuş bunca yıl deyip boynumuz tutulana kadar baktığımız devasa kubbesi, kocaman sütunları.. 2000 yıl, dile kolay..
Öğleden beri sinyalini veren ve nihayet bastıran yağmur. Sanki yağmurla daha bir güzel oldu sokaklar -ki yağmurdan hiç hazzetmem- 
Boynumda fotoğraf makinesi, sırtımda çanta varken, bir yandan da şemsiye tutmak dahi bozamadı keyfimi..
Benim için şehirlerin, yaşadığım bazı anların kokusu ve sesi vardır. O dönem kullandığım parfüm ya da dinlediğim müzik çok uzun yıllar geçse de hatırlatır bana o zamanı.. 
Zucchero // Guantanamera da bu günlerin sesi işte ♫ 
Arkası az sonra ;)


1 yorum:

SMİLENA dedi ki...

Bizde mayısta Romadaydık 4 gün kaldık ,hiç bir araca binmedik Romayı baştan sonuna kadar hep yürüyerek keşfettik.İnanılmaz bir şehir daracık sokaklar,enfes yemekler dondurması bizi yine davet ediyor doyamadım açıkçası