ROMA'DA YEME İÇME, ALIŞVERİŞ II

22.11.13

Bloglardaki yeme içme tavsiyelerine güvenirim ben, hele ki bir çoğunda da karşıma çıkmışsa.. 
Pastificio, Via della Croce 8 numarada. İspanyol Merdivenleri'nin karşı tarafındaki ara sokaklardan birine girip, haritaya gerek kalmadan bulabilirsiniz. Küçücük, daha çok imalathane havasındaki bir makarnacı. Adamların öyle yenileyelim, şuraya masa atalım gibi bir gayeleri hiç yok, olmasın zaten de.. Sadece 13.00-15.00 saatleri arasında tüm yapılış aşamalarını gördüğünüz iki çeşit makarna çıkarıyorlar. Yanında su ve şarap ücretsiz. Makarnalar plastik kaplarda, plastik çatal ile servis ediliyor. Şarap da plastik bardakta tabii :)) 1 porsiyonu 4 €. İsterseniz orada ayakta yiyebilirsiniz ama biz İspanyol Merdivenleri'ne oturup yemeği tercih ettik başka Pastificio tutkunları gibi. 
O gün şansımıza patlıcanlı, domates soslu makarna vardı ve gerçekten enfesti.
Tekrar dükkana dönüp makarna alışverişimizin bir çoğunu oradan yaptık. Ortalama 6 € paketler.
Bir diğer yemeden gitme/ölme mekanı Pompi
Via della Croce 82 numara. 
Makarnacı ve az sonra bahsedeceğim şarküteri ile aynı sokaktalar. 
O nasıl bir tiramisu anlatamam. Gerçekten çok güzeldi. Kahveli klasik tiramisuya ek olarak orman meyveliden de aldık ve kalbimizi orada bırakıp ayrıldık. 
Yine dışarıda yedik ve o koca porsiyon 4 € idi. 
Sıradaki lezzet durağımız Via della Croce 27 numara, Fratelli Fabbi
Bir şarküteri ancak istediğiniz peynir ve etlerden soğuk sandviçler de yapıyor. İçinde ne olmasını istiyorsanız az az kestiriyorsunuz ve hazırlıyorlar. Biz yemedik ölecek kadar tok olduğumuz için ama bayağı kalabalıktı dükkan. Buradan da peynir aldık. Vakumluyorlar ve hiçbir şey olmadan getirebiliyorsunuz.
İşte böyle geçti, gözlerimiz ve midemizin bayram ettiği bir kaç gün..
Arrivederci Roma..


4 yorum:

Ece G dedi ki...

Blogunuza gezinirken rastladım ve takibe aldım :) bana da beklerim http://ecegucel.blogspot.com/

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Çok hoş görüntüler yakalamışsın Nazocum. :))

Adsız dedi ki...

Mrb Nazlo. yillardir bir kac blogu takip ederim. o zamandan kalma, ama birdaha bulamadigim bloglardan birtanesi seda´nin blogu (sihirli eller ankara, hayat tuval olunca, bonisimo vs) kac blog degistirdi, bir sekilde buldum. ama artik uzun zamandir yazmiyor, yada ben yeni blogunu kacirdim. insan merak ediyor iste. Sizleri takio edince, kendini yakin hissediyor. o kadar üzücü seyler geldi ki basina, onunla beraber bizde üzüldük. bi bilginiz, instagram, twitter, yeni bir blogu var mi acaba?

cok sükür sizden haber aliyoruz :)bu cok hos, cünkü ilham veriyorsunuz bana. benim gözümde hayal ettigim bir genc ögretmen iste :)

Tskler. kendinize iyi bakin.

Leyla Naz

darkolivee dedi ki...

ne güzel yazmışşsın
akşam yemeğimi plastik tabakta yiyesim geldi ne lezzetlidir off offf