BEYPAZARI | ANKARA

12.11.14

Mayıs ayında gitmiştik Beypazarı'na. Ankara'ya yaklaşık 1.5 saat uzaklıkta küçücük bir yer.
Pazar günü gittiğimiz için müzeler kapalıydı ama hava güzeldi ve dar sokaklarında turlamak, sergilerden değişik otlar almak hoşumuza gitmişti.
İlk önce Hıdırlık Tepesi'ne gittik ve ilçeyi tepeden izledik.
Ben nedense daha büyük düşünmüştüm ama bayağı küçük bir ilçe. Tepeden inince rastgele sokaklarda turladık ve çarşıya geldik. Sanırım İmaret Meydanı diye geçiyor bu gümüş dükkanlarının, yöresel ürün satan dükkanların bulunduğu meydan.
Pazar günü olmasaydı müzeleri de gezmek istiyorduk aslında. Yaşayan Müze'de çeşitli el sanatları (ebru gibi) uygulamalı olarak gösteriliyor, gözleme vs. yaptırılıyor ziyaretçilere bildiğim kadarıyla. Hatta kurşun dökme de yapıyorlarmış ücret karşılığı ki zaten her yerde nazara bire bir diye üzerlik otu da satılıyor.
Yemeğimizi tavsiye üzerine Tarihi Taş Mektep'te yedik ve memnun kaldık. Fiyatlar çok uygundu. Toprak kapta güveç, Beypazarı sarması çok güzeldi.
Eve dönerken meşhur 80 katlı baklavasından aldık, gerçekten lezzetliydi. Ben Beypazarı kurusu sevmediğim için almadım ama seveni çok onun da..
... ve tabii ki havuç suyu içmeden dönemezdik. ^^
Gümüşçüleri de gezdik, çok farklı bir şey bulamadım açıkçası ve bence pahalıydı.
Standın birinden el dokuması örtü, birinden de zahter, meyve kuruları, domates kurusu aldık annemle ve ayrıldık Beypazarı'ndan.
Dönüş yolunda İnözü Vadisi'ne uğradık. İnözü Çayı'nın aşınmasıyla oluşmuş vadi de su yok denecek kadar azdı. Etrafındaki mesire yerleri gayet huzurluydu. Çayımızı içip yola devam ettik.
.
Ankara'dan sıkıldığınız bir hafta sonu nereye gitsek diye düşünürseniz Beypazarı güzel bir alternatif olabilir.


5 yorum:

Unknown dedi ki...

canıms foto mak modeli ve lensi ne acibaa?

Adsız dedi ki...

merhaba,
blogunuz sıcacık..
ankara'yı orada geçrdiğimiz 2 yıl boyunca çok sevmiştim ben de. bir çok istanbul'lunun aksine ben sevenler grubundandım. beypazarı da güzel bir ilçe.
sevgiler, aynur.

nazo dedi ki...

2, 9, 10, 11 iphone ile çekildi canım. Digerleri canon 500d, 18-55 lens ile ;)

nazo dedi ki...

Merhaba, tesekkur ederim. Ankara ya seviliyor ya da nefret ediliyor maalesef. 2 yıl guzel anılar bırakmış demek ki ;)
Sevgiler..

tülin dedi ki...

Sokakları tereyağı-tarçın kokan bu güzel ilçeyi siz de pek güzel fotoğraflamışsınız.

Özlemiştim, iyi geldi. Teşekkürler.