DİYET DİYET DİYET

23.11.14

Uzun bir zaman sonra tekrar 'sağlıklı beslenme' çalışmalarına başladım. Çünkü Ankara'ya yerleştiğimizden bu yana okulda sürekli yiyecek üretmek, arkadaşlarla uzun geceler boyu zaman geçirmek, çok sık dışarı çıkmak vs. ile ipin ucu kaçmıştı. Toplamda çok kilo almadım belki ama yağ oranım arttı. Çünkü bazı günler neredeyse sadece karbonhidrat ile beslendim.
Yapmam gerekenleri de yapmamam gerekenleri de çok iyi bildiğim halde oralı olmadım. Zaten yemek yemeği oldum olası sevmişimdir. *-* 
Sonuçta dur demek için kolları sıvadım ancak beni disipline sokacak birine ihtiyacım vardı. Bir diyetisyene gitmeye başladık arkadaşımla birlikte. 3. haftadayım şu an ve 2 haftanın sonucu: 1.3 kg verdim. 1.5 kg yağdan gitti. 200 gr. da kas-su kazandım.  
Sürekli hale getirmemiz gereken şeyleri yaptığımızda zaten kilo kaybediyoruz.
Diyet demek yerine doğru beslenme demek daha doğru o yüzden. Şu kahvaltı aslında o kadar doyurucu ki, bunun yerine nutella, reçel, bol ekmek yemek anlık mutluluktan başka bir işe yaramıyor.
Gün içinde saçma sapan şeyler yiyince esas yemem gereken şeyleri es geçiyordum ki ben meyve yemeği de çok severim. Zaten benim sorunum hiçbir zaman yiyecek seçmek olmadı. Hatta seçmiyor olmam sorun oldu bence :p Şimdi ara öğünleri atlamıyorum ve meyve, badem, ceviz, fındık en iyi dostlarım. Nerede olursam olayım! ^^
Bir türlü alışkanlığa dönüştüremediğim şey su içmek! Maalesef yaz-kış fark etmiyor, susamıyorum :( İçmekte zorlanmıyorum yani öyle içince midem bulanıyor durumları falan olmuyor. Sadece ihtiyaç duymuyorum dolayısıyla da içmiyorum.
Şu an yanımda şişe ile geziyorum. Evde en çok oturduğum yere su dolu bardak koyuyorum ki unutmayayım. 2 haftada etkisini gösterdi, aynı zamanda tok tutuyor. 1.5 litre ile başlayacaktım ama 2 litreyi rahat içebiliyorum şimdilik.
Dışarı çıkarken ve işe giderken yanıma ara öğünümü alıyorum çoğunlukla ama unuttuğumda oluyor, düşündüğümden daha uzun süre dışarıda kalıyorum ya da ıvır zıvır yemek isteyebiliyorum. O zaman wasa'lar güzel birer alternatif oluyor. Diyetisyenim yiyebileceğimi ancak kalorisine göre dengelemem gerektiğini söyledi. Zaten bunu tamamen öğrenip, uygulayabildiğimizde olay bitiyor. Yemek istediklerini ye ama yeterli ve dengeli!
.
Bunlar dışında yürümeye çalışıyorum sık sık. Düzenli olmuyor ama ihmal de etmiyorum.
Motivasyon zaten tavan :) Her şey güzel yani, umarım sürekliliği de olacak.


5 yorum:

Sevgi dedi ki...

Harikasın!
Tam olarak yapmak istediğim şey bu.. Nedense hep aburcuburlar kolay geliyor bana ama sonrası hep pişmanlık! Ama senden okadar güzel enerji aldım ki, bende yarın sabahtan itibaren dikkat etmeyi ve SAĞLIKLI BESLENMEyi seçmeyi düşünüyorum :) Öncelikle çook teşekkürler sonra da musmutlu günler! :)

filiz oran dedi ki...

fotograflar telefonlamı çektin sanki öyle ama asırı kaliteli merak etttimm ??

nazo dedi ki...

Evet, tel. ile çekiyorum genellikle.

nazo dedi ki...

Kendi kendimize doğru olmayan alışkanlıklar yaratıp, sonra da vazgeçemiyorum diyoruz. Halbuki sağlıklı beslenmek daha kolay ve ucuz ;) Umarım yasam sekli haline doner!

Unknown dedi ki...

sağlıklı yaşamak demek kiloyu korumak demek devamını dilerim :)