Zion National Park & Saint George Mormon Kilisesi

11.9.08

Eveet, kaldığımız yerden devam ediyoruz. Pazar günü 8. resimdeki kahverengi yoldan geçerek Zion National Park'a ulaştık. 1909 yılında Amerikan başkanlarından William Howard Taft tarafından ulusal park haline getirilmiş. Utah eyaletinin en çok ziyaret edilen yeri. İsmini İbranice'den alan Zion, tapınak ya da kutsal sığınak anlamına geliyor. 24 km uzunluğunda ve insanlar hiking yapıyorlar. Ayrıca uzunluğunu bilmiyorum ama su geçiyor ortasından. Biz de yürüyüşümüzün bir kısmını suyun içinde yaptık ayakkabılarla :) Yol üzerinde bir çok sincap vardı. Sevimliler falan ama uyarı levhalarından gördüğüm kadarıyla hırçınlar aynı zamanda da. Bir adamın elini 2 kez ıstırıp 13 yerinden yaralamışlar. Zavallının tek suçu yemek vermek :) Bir de ağaçkakan gördüm, çok sevdim. Eşimle tamamını yürümedik bu kez ve ayrıldık yarı yoldan. Geri ile İbo devam ettiler. Biz de onları beklerken başbaşa oturup; muhabbet ettik, yemek yedik ve şu sonuca vardık. Ülkemiz her yönüyle cennet. Zion Park güzeldi; ama Türkiye'de çok daha güzel yerler var. Bir de bir türlü çözemediğimiz tanıtım eksiği..
Dönüş yoluna koyulamadan önce de Utah'ı mesken tutan Mormonların en büyük 5 kilisesinden birini görmeye gittik.
Mormonluk, Joseph Smith tarafından 1830'da kurulan bir dindir. Yaklaşık 10 milyon takipçisi vardır. Bunların büyük bir bölümü ABD'nin Utah eyaletindedir. Mormon öğretisi bir melek aracılığıyla Smith'e indirildiğine inanılan Mormon Kitabı'na ve Kutsal Kitap'a dayanır. Mormonlar dini ve fiziki dünyanın birbirine bağlı olduğuna inanırlar. Her erkek 12 yaşından itibaren dini rütbeler kazanmaya başlar. Alkol ve tütün kullanılması doğru değildir ve eşcinsellik gibi kavramlar onların inancında yoktur. Mormonlar'daki çok eşlilik uygulaması 1890'da Mormon kilisesi tarafından kaldırılmış olsa da hala yaşlı Mormon erkeklerinin çok eşlilik durumu ve reşit olmayan kızlarla evlilikleri Amerikan halkından tepki görmektedir.
Kiliseye girdiğimizde bizi yaşlı fakat güleryüzlü ve bakımlı karı koca karşıladı. Sanırım gönüllü olarak orada çalışıyorlar. Kiliseyi kısaca tanıtıp, bilgiler verdiler. Sevgi, saygı, hoşgörü, iyi bir aile olabilme gibi evrensel değerlerden bahsedilen kısa filmler izledik. Ardından Hz. İsa'yı ve Mormonluğu anlatan filmler izledik. Tabii biz bu arada nasıl kurtulacağız ellerinden diye birbirimize bakıp, birşey söyleyemiyorduk. Türk olduğumuzu söyleyince, hemen Türkçe yazılmış Mormonları anlatan bir kitap getirdiler. Adresinizi verirseniz göndereceğiz falan dediler. Bir şekilde atlattık. Öylesine ikna yetenekleri var ki dini konusunda birazcık şüphesi olan insan Mormon olmaya karar verebilir. Takdir etmeden geçemeyeceğim nokta ise iyi organize olmalarıydı. Çalışanlar güleryüzlü ve ilgili, ortam dikkat çekiciydi.
Sonrasında Las Vegas'a doğru yola çıktık. Ve ben evimizi özlediğimi hissettim. Demek ki benimsedim burayı :) Happy end !
Yakında evimi de paylaşacağım. Annem, babam ve anneannem de merak ediyor nasıl bir evde yaşadığımızı.
Görüşmek üzere..
Notcuk: Lake Powell, Bryce Canyon ve Zion National Park hakkında kısa kısa bilgiler yazmama yardımcı olan eşime teşekkürü bir borç bilirim. Bilgiler Google'dan derlenmiştir.

begumgum dedi ki...

heyecanla ev fotograflarini bekliyoruum!Bu arada agackakan'a bayildim,cok tatli biseymis :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Nazo,

Mormonları Habitat II de cok yakından tanımak durumundan kalmıstım ki standlarımız yanyanaydı.. Bi de onlarla ilgili hatırladıgım Goodman family diye bir aileydi...11 yada 12 cocukları olan hepsi birbirinden guzel ve sevimli...Bunlar aile boyu mormon ogretilerini iceren sarkılardan olusan konserler veriyorlardı ara ara...Cocuklar o kadar tatlıydı ki anlatamam sana.. Sonradan aldıgım bi haberle cook uzuldum.. Ulkelerine dondukten sonra gecirdikleri bi trafik kazasında cocuklardan 3u hayatını kaybetmis..:( Mormonlar aileye cok baglılar ve boyle bi ailenin nazara kurban gittigini dusunmeden edemedim:/ Neyse cook basını agrıttım ama napiim icimden geldi..

nazo dedi ki...

Begümgüm, tamam canım, en kısa zamanda ;)

5th avenue, çocuklara üzüldüm gerçekten :( Aile bağlılığına, anne-baba-çocuk ilişkilerine çok önem veriyorlar. İzlediğimiz filmlerde de belirgin bir şekilde gördük. Bize de öğütler verdiler sürekli. Bu arada baş ağrıtmak olur mu hiç, mutlu etti yorumun beni..

mermaid dedi ki...

Nazo bir araştır mormonları acaiptirler:)
eminim çok değişik gelecek

nazo dedi ki...

Mermaid, gerçekten acayipler. Kilisede bulunduğumuz 40-45 dk.da bile acayip olduklarını anlayabildim :)
Sevgiler..

elfeyp dedi ki...

Merhaba,
Gezi notları çok güzel. Belgesel izler gibi okuorum her gün :)
İnsanın evi, eşyası nerdeyse orası özlenior.
Çoook uzaklardan sevgiler :)
Bu arada ben Bodrum'da yaşıorum.
Balayı yazılarınızı da okudum.
Bye..

nazo dedi ki...

Bodrum'da yaşamak.. Ben de çok isterdim :) Huzurlu bir yer bence. Yazılarım okuyor ve beğeniyor olmanıza çok sevindim. Bundan sonra yorumlarda da görüşelim :) Benden de kocaman sevgiler..
Minik bebeği bekliyorum merakla..