ETAMİN KELEBEĞİM

8.1.09

Nihayet bitti kelebeğim. Aslında zor değildi ama acemiliğim sebebiyle uzun sürdü. Çevresini yaparken tek bir kare atlamamla, sökmek zorunda kaldığım bir çok yer oldu. Dikkat eksikliğine pek izin vermiyor :) Deseni buradan buldum. A4 kağıdına çıktısını aldım, çok net görünüyor. Renklerin bazılarını değiştirdim ama genelde aynı şekildekiyle. Bir de Banu ve Ayşe'den, sonradan öğrendiğim kadarıyla kullanmam gereken tel sayısı 2 olmalıymış. Etamin ipleri 6 telden oluşuyor. Kumaştaki deliklerin büyüklüğüne göre tel sayısı belirleniyor. Benim kumaşımda 2 tel daha iyi duracaktı, ben 3 telle yaptım.
Fotoğraflarını bahçemizde çektim bugün. Kelebeğimi doğayla buluşturdum :)
İçime sinen bir desen bulursam devam edeceğim ama allı güllü desenlerden pek hoşlanmıyorum. Ayşe'nin burada koyduğu resimlerden dans eden çift ve balıklar çok hoşuma gitti, o tarz desenlere bakıyorum. Bu arada arama sitelerinde punto cruz (İspanyolca'da çarpı işinin karşıtı) şeklinde aratırsanız, değişik desenler çıkıyor.
Resimleri daha büyük boyutta görmek isterseniz, üzerine tıklayınız.


32 yorum:

a_y_s_e dedi ki...

Nazocum, eline saglik. cok guzel olmus. Istersen gelirken sana bir dergi alip gelince gondereyim.. Ister misin?

Ben dans eden cifti yapmaya basladim... Ama tam deli postekisi gibi... Daha on sira yapabildim... :)

nazo dedi ki...

** Canım ya çok teşekkür ederim, çok düşüncelisin. Aslında hiç fena olmaz ama sana yük olsun istemem. Almaya vaktin olursa, ağırlık yapmayacaksa isterim. Sen yine de kendini zorlama, nasılsa acil bir ihtiyaç değil. Bu arada beğendiğine sevindim. İlk başlarda yavaş oluyor ama sonra alışıyorsun. Hatta gözle görülür bir düzgünlük oluyor :) Kolay gelsin..

serrose dedi ki...

Waowww ellerine saglik Nazo
cok super olmus
renklerde super bravo vallahi

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

canım ellerine sağlık harika olmuş :)

öpüyorum seni

Moonish (moonsun) dedi ki...

Nazom, kelebek cok guzel olmus, eline gozune saglik :)) Ben de o kadar sabir yok sanirim :))

Gözde dedi ki...

Vallahi renkler harika olmuşş bence...
Resimleri büyütüp de baktım hiç acemiliğin belli olmuyor, tabii çok da anlamayan birinin gözünde :)))
Ellerine sağlık :)

yass dedi ki...

nazosss harıka olmuss..ne super bı yetenek.. cok taktır ettım ve kıskandım benım bu tıp ıslerde hıc yetenegım yok.. ellerıne , gozlerıne saglık..

nazo dedi ki...

** Serrose, Elçin, Moonsun çok teşekkür ederim. Öpüyorum sizi..

** Gözde hanım, hoşgeldiniz efendim :) Beğenmene sevindim, var falsolar ama genel olarak bakıldığında benim de hoşuma gitmiyor değil :)

** Yasscım, yetenekle ilgisi yok. Tamamen boş zaman doldurma aktivitesi :) Beğenmene sevindim ;)

Benim Hayatim dedi ki...

Bende orta okul dönemlerde fena takılmıştım etamin olayına. Çok zevkli, kafa dinlendirici bir iş.

Çok güzel olmuş :)

Mehtap dedi ki...

Çok şahane olmuş.Ellerinize emeğinize sağlık.Bende çok zevk alıyorum etamin işlemekten ama bende çok küçük yaşlarımda yapmıştım sizinki kadar mükemmel değil tabii.Küçük örneklerdi benimkiler.komşu kızlardan özenir annemden malzemesini ister yapardım.oradan biliyorum keyifli olduğunu.sevgiler.

mermaid dedi ki...

Nazo bayıldım tek kelimeyle.
Ben de yapıyorum bunlardan bazen ama sneinkiler kadar super değil.
Ya hani hazır renklendirilmişleri oluyor üstünden gidiyorsun, oralarda görüo musun onlardan? Burda var ama çok kro şeyler:) dallı güllü sadece.
Çok öpücük:)

nazo dedi ki...

** Benim Hayatım, ben o dönemleri sokakta oynarak geçirdiğim için, ancak bu dönemde yapıyorum :)) Kesinlikle zevkli ve kafa dinlendirici. Vaktin varsa yeniden başlayabilirsin sende. Teşekkürler..

** Mehtapcım, o kadar büyük bir model değil bu da. Çok çok zorları var. O kadarına kalkışamam henüz :) çok seviniyorum beğenilmesine, teşekkür ederim.
Sevgiler..

** Mermaidcim, var burada da ama geçen sefer baktıklarım senin bahsettiğin gibi dallı güllüydü. Ben de pek hoşlanmıyorum onlardan :) O yüzden kumaşını ve ipini aldım. İçime sinen deseneleri yapacağım. Maksat beynim rahatlasın, elim boş durmasın :)
Çok öpücük benden de..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş.

elfeyp dedi ki...

Çook özledim ya ben de etamini. Ne zamandır yapmıorum. Bi de ortalıkta iğne falan unuturum diye elime almıorum hiç. Malum mg, gözleri açtı, fıldır fıldır bişey oldu :) o linkteki balıklara bayıldım bu arada. Vaktin varken yap mutlaka. byyyee..

gunduz68 dedi ki...

çok şık olmuş ellerine sağlık.Canım etamin işlemek istedi şimdi.Şu evimizin dekorasyonu için uğraştığm boncuk işi biterse tabii..

nergisce dedi ki...

cook güzel olmus:) mutlaka devam etmelisin

nazo dedi ki...

** Esracım, teşekkür ederim.

** Elfcim, aman ha sen bir müddet ara ver. Ben de bir kaç kez kaybettim, çok korktum. Sen de başlarsın MG biraz daha büyüyünce. Balıklar benim de favorim ;)

** Gündüzcüm, vaktin olunca uğraş canım, gerçekten çok rahatlatıcı :)

** Nergiscim, model bulayım, devam edeceğim. Teşekkür ederim.

el*ff dedi ki...

Nazoo süper olmuş ellerine sağlık..Doğaya da acaip yakışmış :))

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Nazocum;
senin daha evvel bana söylediğin gibi arattığımda google da ben de aynı deseni buldum kaydettim ama daha yapmadım.seninki süper güzel olmuş ellerine sağlık.ben de günlerden bir gün yaparsam eğer gösteririm sana:):)ellerine sağlık canım.kelebek olması ayrıca bir güzel bencee.öptüm kocaman..

Flame dedi ki...

Çoook güzel olmuş Nazocum sabrına hayran kaldım. Epey dikkat isteyen bir şey bende belki yaparım diye kaydediyorum ama neyse :)))

Bu arada headerlarına ve kelebeklerine bayılıyorum bilesin :)

Mavi Bahçe dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş.Bu arada bloğun da çok güzel

Hayatın Ressamı dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık.bu etaminden kursta bir bayan yelek yapmış.ön tarafı tamamen etemin arkası kumaş.harika duruyordu.çok emek isteyen bir şey sanırım bu ben hiç denemedim.

lale kunt dedi ki...

amanın.. ne zor iş, çok güzel olmuş ama. gerçekten sabır işi.. benim teyzemin gençken yaptığı o kadar çok etamin var ki.. sandık sandık, valiz valiz dolu.. gençliğini, gözünün nurunu akıtmış hep.. şimdi de verecek yer arıyo..
alakasız olacak ama, sende bu sabır varken süper bi anne olursun nazo :)

a. gizem dedi ki...

eline sağlıkkkkk :)
nası şeker olmuşşşş!
ya nazo bu işler insanı mutlu eden hayata bağlayan şeyler yaaa :)

Adsız dedi ki...

motif cok guzelmis Nazo'cum, rengarenk-insanin icini aciyor bakinca. Sende cok muntazam islemissin-ellerine saglik. Uzaktan hic anlasilmiyor ama fotografi buyutup yakindan bakinca {merakli insan banu:)} 2 iplik bu kumasa sanki daha iyi olurmus gibi dusundum. Sakin yanlis anlama canim, sadece bir oneri. Hem senin icinde i$lemesi de daha kolay olur. Kumasin delikleri sIk olunca ve iplik sayisi cok olunca i$lemesi zorlasiyor cunku. bu arada internetten hic motif indirmeyi denemedim, aslinda iyi fikir-bakicam hemen:) Eger Barnes&Noble'a gidersen orada cok guzel CrossStitch dergileri bulabilirsin. birde ben gecenlerde bizim burada ki halk kutuphanesinden iki tane etamin kitabi aldim, uyeligim vardi-3 hafta suresi var kitaplarin-cok ilginc motifler buldum iclerinde-sizinde yakinlarda halk kutuphanesi varsa bir bak istersen-tavsiye ederim. cok konustum ben yine-gidiyorum:) Optummmmm...

Gizem. dedi ki...

kusursuz gözüküyo:)) ellerine sağlık :))

nazo dedi ki...

** Elifcim, teşekkür ederim.

** Tuğbacım, başla sende. gerçekten eğlenceli, öyle aman aman da zor değil bu desen. Kolaylıkla yaparsın sen. Öpüyorum..

** Alevcim, yap sen de.. Ne var ki, Alper izin verir sana ;) headerı bi siteden hazır alıp, üzerine adımı yazdım. İstersen veririm, unuttum adını sitenin. Bulduğum tüm kelebekleri de saklıyorum :)

** Mavi Bahçe teşekkür ederim, hoşgeldin..

nazo dedi ki...

** Sihirlicim, emek istiyor ama dikiş kadar zor değil inan. Sen çok daha güzelini yaparsın. Ben de net.te gezinirken tüm kıyafetlerde gördüm. Herkes beğenisine göre eklemiş birşeylere.

** Uyuz cadıcım, senin resimlerin kadar değil emin ol. Ben ve anne olmak aman ha, iyiyiz böyle şimdilik, ilerde inşallah :)

** Banucum, kesinlikle daha iyi olacaktı. Ben zorlandıkça farkettim, o zaman da sana sormuştum işte. Tabii büyük kısmı bittiği için çok geçti :) Bundan sonra 2 telle yapacağım. Aslında internette çok fazla model de iyice bir araştırmak lazım. Barnes&Noble'a hiç gitmedim. Kütüphaneyi de bilmiyorum ama eğilmek lazım bu konuya :) Öpüyorum ben de..

** Gizemcim, teşekkürler..

NzlGl dedi ki...

Sevgili nazom

Öncelikle kelebeğin çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

Etamin işi çok zevklidir bende ilkokul yıllarından beri ara ara yaparım. Hatta elimde bir masa örtüsü var tamamlanmayı bekleyen.
İnsanın kafası acayip dağılıyor tıpkı bir terapi gibi. Ve sana bir sır vereyim etamin işi asla ve asla hatasız olmazmış. Bunu bana bu işte çok usta olmuş bir komşu teyzem söylemişti. Onun için canını sıkma bence etaminlere devam...

sevgilerimle çok öptüm canım

İz dedi ki...

çok güzel yapmışsın eline sağlık cnm picasaweb den de baktım bikaç kolay model orayı da tavsiye ederim sevgiler

nazo dedi ki...

** Nazlı Ablacığım öyleyse hedef hataları en aza indirmek :) Gerçekten çok zevkli, annemin de yaptığı pek çok şey var kanaviçeden.

** Pınarcım, baktım şimdi picassaya. Cidden varmış oradada. Beğendiğine sevindim, öpüyorum..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

çok güzel olmuş.bende etamini kasnak üzerinde tığ ile çalışarak bir yastık yapmıştım.zahmetli bir iş...şimdi aynı sabırı gösterebilirmiyim bilmiyorum.eline sağlık nazo.