UNIVERSAL STUDIOS HOLLYWOOD

29.1.09

Gezimizin son bölümü Universal Studios ama ondan önce San Diego'dan geldiğimiz akşam gittiğimiz yemeği anlatayım. İlk gün bahsetmiştim Saadettin Amca ve Saadet Teyze'den. Zamanımız kısıtlı desek de yemek için çok ısrar ettiler. Tam bir misafirperver Türk ailesi örneği :) Afyonlular biz gibi. Ortak noktamız da bu zaten. Şafak tanıştırdı fakat resmen saf dışı kaldı. Konuşacak o kadar çok şey bulduk ki.. 35 yıldır California'dalar. Saadettin Amca'nın ingilizcesine hayran kaldım. Öyle kibar, akıcı ve aksansız konuşuyor ki.. Tabii bu arada Türkçesi de çok düzgün. Onca seneye rağmen Türkiye'den de kopmamışlar. Bizim için memeleketimize has yemekler yapmışlar, birlikte.. Tüm akşamı masa başında sohbet ederek ve yemek yiyerek geçirdik ve çok keyif aldık. İyi ki tanıdık onları.. Şafak'a bizi tanıştırdığı, gezi boyu isteklerimizi yerine getirdiği ve evini/odasını açtığı için teşekkürü borç biliriz, tekrar.. ;)
Şimdi Universal Studios.. Gezimizin bu bölümündeki fotoğrafların en güzelleri maalesef yok. Çünkü en can alıcı yerde fotoğraf makinesinin hafıza kartı bozuldu. Aniden hata vermeye başladı, fotoğraf çekiyordu; fakat göstermiyordu. Ben herşeye rağmen çektim, belki bilgisayara yükleyince açılır diye ama nafile.. Maalesef teknolojik aletlere güven olmuyor. Bir girişlik daha hakkımız var, belki ilerleyen günlerde yeniden gitme şansımız olur.
City Walk'da yemek yiyebileceğiniz farklı kültürlere ait restoranlar, kafeler, filmlerdeki karakterlere ait maskotlar, hediyelik eşya dükkanları var. Ben en çok magnet dükkanını beğendim. Gezi boyunca sadece magnet aldım zaten.
7 magnet daha katıldı küçük çaptaki koleksiyonuma. En manidarları ise "Take Me To PARIS" ve "Every day I give my family two chocies for dinner... Take it or Leave it" :)
Universal'da dev bir araziye kurulmuş tematik park. Gerçek stüdyolar burada değil ama bire bir benzerlerini kurmuşlar. Filmlerdeki karakterlerin kostümlerini giymiş insanlar geziniyor etrafınızda. Özel efektlerin sergilendiği bölümlere girmek, filmlerde gördüğümüz uçakların, arabaların simülatörlerine binmek mümkün.
Kovboy filmlerinden kalma kasabalar, evler, arabalar ve daha pek çok şey görülmeye değer..
Revenge of the Mummy filminin setini inşaa etmişler. Küçük bir hız treni ile önce setin içinde geziyorsunuz. Bir anda kararıyor her yer. Etraftan mumyalar, yarasalar ve böcekler falan çıkıyor. Daha sonra tren piramit tarzı karanlık bir yerin içine giriyor ve filmin korkutucu efektleriyle karşı karşıya kalıyorsunuz. Tren gittikçe hızlanıyor ve bir tepeye çıkıyor. Her zaman ki gibi hız treninin tepeden aşağıya doğru düşeceğini beklerken, birden tren geri geri hızlı bir şekilde gitmeye başlıyor, sonra korku dolu dakikalar..
Universal Studios'daki en ilgi gösterilen aktivitelerden biri Jurassic Park. Filmin setinin neredeyse aynısını inşaa etmişler. Yine bir trene binip önce setin içinde geziyorsunuz. Ormanda gezerken, çeşitli dinozorlar ve ilk çağdan hayvanları görüyorsunuz. Hiç beklemediğiniz anda suyun içinden birden bir dinozor çıkıveriyor ya da başka bir canlı üzerinize su fışkırtıyor. Daha sonra bir şelalenin tepesine çıkıyor tren ve aniden aşağıya düşüyorsunuz. Gayet eğlenceli..
The Simpsons Ride ise 2008 yılının en iyisi seçilmiş. Simülatöre binip Simpsonlara 4 boyutlu bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Çocuklar için, çocukluğunu tekrar yaşamak isteyenler için çok güzel bir aktivite, ben çok zevk aldım.
Tüm Universal'ı gezdiren 45 dk.lık bir tren turu ve binmediğimiz pek çok ride vardı ama vaktimiz yoktu. Yani bütün bir günü ayırmak gerekiyor. Tabii bu gezinin şöyle bir dezavantajı var. Filmlerde yapılan pek çok hileyi öğreniyorsunuz ve ünlü Amerikan filmleri de inandırıcılıklarını yitiriyor. Gerçi bu benim gibi pek çok efekten korkan bir insan için iyi birşey ;)
İşte bu kadar..
Bir başka gezi de görüşene kadar esen kalın :)


15 yorum:

serrose dedi ki...

Super super super
bayildim
resimlere anlatiminaa
sevgiler kocaman

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

valla helal olsun bizide gezdirdin resmen.eline,kalemine sağlık..

a_y_s_e dedi ki...

ben 10 sene evvel gitmistim. o zaman en "hot" ride jurassic parkti... Mummyde kullanilan arabayi gormustuk, ama daha seti acilmamisti... keske ride'ina binebilsem.

eglendiginize cok sevindim.
cok sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler nazom
Bu gezi yaza kadar bize yeter:)))
çok öptüm

Bng.U dedi ki...

Harika! benim de aklımda bakalım ben ne zaman göreceğim oraları :)

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

canım ne güzel eğlenmişsin senin adına çok sevindim...

ama en çok da bir türk aile ile geçirdiğin gece senin özlemlerine bir nebzede olsa çare olmuştur

kocaman öpüyorum

Flame dedi ki...

Oğluşta bayılır kesin buralara. Spiderman ve Hulk'ı gördüm tatamdır bizim için :)

Misafirperver dostlarada kocaman teşekkür...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ohhh canina degsin Nazocum :)) Resimler superr :))

turkuaz kıyılar dedi ki...

Nazo'cum tatilinizin tüm yazılarını keyifle okudum, güzel, keyifli bir tatil geçirmenize çok sevindim. En beğendiğim kısım Universal Studios oldu, çünkü bende Japonya Osaka'daki Universal'da çocuklar gibi eğlenmiştim. Yaş kaç oldu ama hala kocişi sürükleye sürükleye götürüyorum bu tür yerlere:)))

hep böyle güzel tatiller geçirmenizi diliyor, sevgiyle kucaklıyorum canım...

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Merhaba canım;
benim en çok merak ettiğim yer burasıydı herhalde.süpermiş gerçekten de.aklım en çok da magnetlerde kaldı.aldıkların pek de güzelmiş.paris olanı sevdim çook.o dükkanda ben kendimi kaybederdim sanırım.simpsonları da merak ettim çok severim ben kendilerini.keşke fotoları daha kocaman kocaman koysaydın da biz de içlerine girebilseydik gitmiş gibi.çok teşekkürler bu güzelikleri paylaştığın yaşattığın için.öpüyorum canım.sevgiler

ayci dedi ki...

a-ha iste texastan gecmissin, tamda evimin önünde ama ugramamissin ayip - oysa bende bir oda acardim size ;)

gunduz68 dedi ki...

SÜPPERRR

Benim Hayatim dedi ki...

Her gittiğin yerden Magnet almak çok güzel bir fikir bence. Resimdekiler börek mi? Çok güzel görünüyor :)

nazo dedi ki...

*** Beğendiğiniz için ben teşekkür ederim hepinize.. Öpüldünüz!

** Aysecim eskiler de var hala. Yeni eklenenler de güzel. Belki yine fırsatın olur..

** cCc, öyleyse en kısa zamanda görmeni dileyeyim ben ;)

** Elçincim, Türk aile ile diyaloğumuz kopmaz umarım, gerçekten çok iyi insanlardı.

** Alevcim, Alper simpsonları da çok sever emin ol. Onunla gelme fırsatınız olursa Disneyland'da deli olur esas :)

** Turkuaz Kıyılar,
İnan büyük sayısı daha fazlaydı çocuklardan. Çok eğlenceli bence de.. Siz de ufaklık büyüyünce gidersiniz belki :)) Ben zamanımız olsaydı Disneyland'a bile girmek istiyordum :)) Sevgiler benden de kocaman..

** Tuğbacım resimleri ayıklamam zor oldu. Aslında güzel resimlerde vardı da işte hafıza kartının azizliğine uğradılar :( Magnet dükkanı harikaydı valla ama gezi de çok para yiyince onu da alalım, bunu alalım yapamadım :))) Simpsonların fotoğrafı yok maalesef, 4 boyutlu olduğu için çekilmiyordu.
Sevgiler benden de canım..

** Aycicim bir dahakine ;)

** Benim Hayatım, o böreklerin ismi "bükme" Afyon'a özgü. Mercimekli ve patatesli olmak üzere 2 çeşidi var. Normalde haşhaşlı olur ama buradakiler sadeydi haşhaş olmadığı için. linkten bakabilirsin.
http://www.afyonyemekleri.com/content/view/46/64/
peynirli veya kıymalısına da ağzı açık denir.
http://www.afyonyemekleri.com/content/view/45/60/

ASLI dedi ki...

Nazocum çok güzel günler geçirmişsin,Özellikle universal studioları maceraların harikaa..Geçtiğimiz günlerde burda bir kanalda izlemiştim trene geziyordu spiker aynı şekilde tren kazası olan efektler suların yükselmesi mumy filminin akrepleri falan çok hoşuma gitmişti şimdi senden dinleyince ayrı güzel oldu gezmeye devam;D sevgiler canım..