KAKAOLU TARÇINLI KEK

6.11.08

Kek seanslarımız olanca hızıyla devam ediyor :) Eski evde yapmıştım, yazmak bugüne kısmet oldu. 
Şimdi gelelim kekimizin tarifine;

Malzemeler:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı sıvı yağ
2,5-3 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
1-2 çay kaşığı tarçın
1/2 su bardağı ceviz
1 vanilya
1 kabartma tozu
Yapılışı:
Yumurtaları ve şekeri iyice çırpıyoruz. Un hariç tüm malzemeleri sırayla ekliyoruz. En son unu ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Karışımı yağlanmış kalıba döküp 180 derecede 40 dk. kadar pişiriyoruz. Soğumaya başlayınca 1 su bardağı kadar sütü döküp afiyetle yiyoruz. Süt sayesinde yumuşak, tarçın sayesinde de mis kokulu oluyor.


12 yorum:

Adsız dedi ki...

amanda aman Nazo'ma bakın siz :) ellerine sağlık yeni gelinimiz

ASLI dedi ki...

nazo ben tarçınlı keke bayılırım çok güzel görünüyor eline sağlık :D

serrose dedi ki...

Ohooo sen costun iyice
Ellerine saglik

Haydins dedi ki...

Eline saglik canim, bende haftasonu yapsam diye geciriyordum aklimdan kek..Hafta ici ise de getiriyorum sabahlari iyi gidiyor.Ama tabi kilo olaylarini sormayacaksin!!
Seninkini deneyebilirim :)

Flame dedi ki...

Nefisss gözüküyor. Kalıbın şeklinide çok sevdim :)

Eline sağlık, sobeledim seni canım.

NzlGl dedi ki...

Nazom

Kokusu buraya kadar geldi. En sevdiğim kek türü kakaolu, cevizli ve tarçınlı
yemede yanında yat misali
ellerine sağlık canım
sevgilerimle çok öptüm

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Oyyyyy, dayanamam ben keke. Ellerine sağlık valla.

İz dedi ki...

eline sağlık cnm gelsin kilolar;)şurdan yaptım ben de bir tiramisu..ceyda abladan görmüştüm onun da asıl kaynak http://www.devletsah.com/hazir-kekten-tiramisu/ devletsahtan.. yaptım hem blog için bir post olacaktı ki fotograflayana kadar bitti..öpüyorum çok..buarada inciili kolyen kına gecesinde takıcam.. annem dikcek kumaşı kolyeye göre aldık;) mail atarım haftaya resmimi;)

el*ff dedi ki...

N@zocumm süper görünüyor yumuşacık nasılda lezzetli miss kokuludur afiyetler olsunnn :))

nazo dedi ki...

** CW, utandım :p

** Aslıcim hemen dene o zaman ;) Tarçınını daha fazla yapabilirsin. Ben bir kaşık daha fazla yaptım tariftekinden. Yoğun bir kokusu ve lezzeti oldu.

** Serrose, yapabildikçe hoşuma gidiyor mutfağa girmek :)

** Haydins, valla ben bu ara 1 kilo aldım ama ev taşıma olayında dışarda yediğimizden sanırım. Kek falan olunca dayanamayıp götürüyorum bende. O yüzden kısa bir süre ara vermekte fayda var :p Sen çalışıyorsun, sabahları bir tanecik yemeyle bişey olmaz :)

nazo dedi ki...

** Annem de kalıbın şekli güzelmiş dedi. Nereden anlıyorsunuz anlamadım :p Daha çömeziz tabii, bunu gördüm, aldım. Alev, senin yaptığın keklerin takipçisiyim bundan sonra. Son yaptığını da deneyeceğim :p

** Nazlı Ablacım, senin yaptıklarının yanında lafı bile olmaz :) Teşekkür ederim yüreklendirdiğin için..

** Ben de dayanamıyorum Banu :))

** Pınarr gülmekten öldüm. Kolyeye göre kumaş aldınız demek. Elbiseye göre takı olurdu benim bildiğim :)) Neyse merak ettim bak şimdi, eminim harika diker annen. Tarife hemen bakıyorum. Öptümm..

** Elifcim, teşekkür ederiz :)

3prenses dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık.