THE EXPERIMENT -mutlaka izleyin-

22.12.08

"The Experiment / Deney", Stanford Üniversitesi’nin yaptığı bir deneyden yola çıkarak iktidar sarhoşluğunu işleyen bir gerilim filmi.
Film, 2001 Almanya Bavyera Film Ödülleri’nde "En İyi Yönetmen", "En İyi Senaryo" ve "En İyi Görüntü" ödüllerini, Torino’da da "Turin Özel Ödülü" almış.
Deney, bilim adına bir oyun olarak başlar. 20 adam; iki hafta; 4.000 mark ödül. Deneyin konusu,hapishaneye benzetilen bir ortamda agresif davranışlardır. 8 kişi gardiyan, 12 kişi de mahkum olacaktır. Mahkumların kilitlenip kurallara uymaları istenirken, gardiyanlar da kuralları korumakla sorumludurlar. Günler geçerken, gerçek ile deney arasındaki çizginin gittikçe belirsizleşir. Deneyde olduklarını unutan denekler, amansız bir iktidar mücadelesine girişirler.
Ayrıca filmin konusunu aldığı Zimbardo Deneyi ile ilgili bilgiye buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.
Filmle ilgili ayrıntılı bilgiler ise burada.
İyi seyirler...


7 yorum:

Demli Hayat dedi ki...

Evet gerçekten güzel bir film.

a. gizem dedi ki...

listeme ekliyorummm :))

elfeyp dedi ki...

Çook iidir gerçekten. Sağlam bi ruh hali ister yalnız. Ardından bi de Cube izlenirse tam olur. :P

Adsız dedi ki...

Ben de çok sevmiştim kuzum. Bu arada ciciler için tekrar tşk ederim birtanem az falan demişsin sen bir beyaz kağıda not yazıp ta oralardan yollasan bile değerli benim için güzelim. Çok öpüyor.

Adsız dedi ki...

Canım Ankarada yurtta kalırken 40 kızın (tum yurdun) ızlemesı ıcın gönullu olarak fılm begenmeye gıtmıstım:) ve bu fılmı almıstım.NEyse başladık ızlemeye. Fılm psıkolojık olarak sıkı işlenmıs guzel bır film.
işte bız ızlıyoz ama arada adamlar cıplak ara ara sevısme sahnelerı...ee öğrencı yurdunda da olmuyor tabı. bı gulusmeler bı sesler yukselıyor.neyse ben de yıne gonullu olarak projeksıyonun ısık tarafını elımle kapadım sahne gectı actım. napim kızlar mecbur ettı:)
sımdı o eskı zamanımı hatırladım-hatırlattın.
sağol

Moonish (moonsun) dedi ki...

Nazoooom benim :))

neler neler soyleyip utandirdin beni oyle :)) ayrica gozum postacida simdiden :))

Bu arada film cidden ilgimi cekti, mutlaka izlemeliyim.. hemen m&m'e film siparisi veriyorum :))

Canim Nazom seni kocaman opuyorum :))

nazo dedi ki...

*** Arkadaşlar izlemeyenler pişman olmayacak, güvenebilirsiniz!

* Elfcim, ben tüm sahnelere bakamadım maalesef. Dayanamıyorum pek, o yüzden bir süre ara vermek ruh sağlığım için iyi olacaktır :p

* Craftcım beğenmene çok sevindim, öpüyorum çok..

* Esracım, benim yurdumda 40-50 kişilikti ve ben de Ankara'da okudum. Öyle film izleme günleri yapardık bizde. Genelde duygusal komediler izlenirdi. Macera ve korkuda çığlık çığlığa kalırdı herkes. Güzel günlerdi değil mi? Hatırlamana sevindim..

* Moonsuncum, postayı bir gün gecikmeli verebildim. Tahminimce perşembe elinde olur. Söylediklerime utanmana gerek yok, az bile :) Öpüyorum çok..