SONBAHAR

11.12.08

Takvimlere göre sonbahar çoktan geçti ama biz yaşamaya devam ediyoruz. Sebebi ise burada kışın neredeyse hiç yaşanmaması. Bir kaç saat uzaklıktaki yerler karla kaplıyken, Vegas yağmurla yetiniyor. Hatta yağmur bile nadir yağıyormuş ama bu yıl epey yağdı. Öyle sel falan götürmese de bir kaç saat yağdı, hava yumuşadı. O bile yetti.
~Son günlerde geceleri Ankara'nın ayazını aratmasa da, küresel ısınma sebebiyle alışılagelmiş hava şartları ufak değişiklikler gösterse de, benim en kalın kıyafetim hırkam ve en kışlık ayakkabım beyaz converselerim de olsa~ çok sevdiğim sonbaharı uzun süre yaşayıp, sonra en sevdiğim mevsim olan ilkbahara geçeceğiz. Kışı atlamak ne güzel :) Bakın işte burada olmayı sevecek bir sebep daha buldum. Kış yok!

Vegas'a çöl ikliminin hükmetmesi sebebiyle yeşil alan çok az; çünkü su yok. O yüzden yol kenarlarına falan dekoratif taşlar dökülüyor, görünümü güzelleştirmek maksadıyla. Yalnız biz eski evimizde olduğu gibi, bu evimizde de şanslıyız. Çünkü büyük bir alanda, yeşilin fazla olduğu bir bahçemiz var. Bugün turladık bahçede ve ben sonbaharın izlerini fotoğrafladım.
Sararmadan önce kızaran yapraklar
Sararan ve sarardıkça güzelleşen; ama sonra kuruyan yapraklar
Ve sonra da dökülen yapraklar..

Küçükken en sevdiğim şeylerdendi; yerdeki kuru yaprakların üzerine basıp, hışır huşur seslerin çıkmasını sağlamak. Hala daha çok seviyorum. O yüzden fotoğrafı çektikten hemen sonra aynı sesi büyük bir zevkle çıkarttım, hışırrrr, huşuuurr.. !! ;)


22 yorum:

ayci dedi ki...

KEHÜÜÜÜ ya bana inat mi buuu?
burda KIS VAR!
hemde cok acaip bir sekilde var, kar yagiyor sürekli, donuyoruz, kayiyoruz ve burnum kirmizi kirmizi oluyor!

ve ben kisi hic sevmiyorum :(
ve sende oraya kapak gibi kocaman KIS YOK yaziyorsunnn kehüüü :))) :(((((

nazo dedi ki...

** Ayci bak şimdi ne düşündüm. Acaba konumun başlığı, "Ayci'ye Kapak Olsun" mu olmalıydı? :))
Ben İç Anadolu'da doğup büyüyen bir insan olarak soğuyu iliklerime kadar yaşadım. Bu yıl biraz dinleniyorum. Sonra burnum, kulaklarım, ayak parmak uçlarım başta olmak üzere donmaya devam edeceğim :)

B U K E T dedi ki...

teman süper şans getirsin o uçan böcük:))
çok öptüm

şeker pasta dedi ki...

Nazocum ne güzel kış yok,soğuk yok, kat kat giyinmek yok, Benim kışın en sevmediğim taraflarından birikat kat giyinmektir. Hep ilkbahar olsa...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

fotolar sonbaharı tamamiyle anlatmış zaten...

serrose dedi ki...

ha haha Ayci guldurdun beni :)

CAnim tadini cikar donanlarin yerine de :)
bende donmuyorum cok sukur kis cok hafif geiyor bu sehirde bir tek ruzgari anam anam :))

nazo dedi ki...

** Buketcim,
Teşekkür ederim, öptüm ben de..

** Şeker Pasta,
Ben aslında kat kat giyinmeyi severim ama çabuk sıkılırım. Çok üşüyen bir insan olarak da kışla aram pek iyi değil. Bence de ilkbahar ve sonbahar enn güzeli!

** İçimden Geldiği Gibi,
Bence de ;)

** Serrose, şanslıyız ikimizde ;)

a. gizem dedi ki...

yaww süper fotolarrrr!
nazo sen de bendensin :)
denizi bazen çok özlediğimde mızmızlanırım kendilerine, hemen beni sakinleştirmenin yolunu bulmuş beyfendi: "daha biz senle ne parklara gidicez! ne yapraklar ezicezzz!"
ben hemen susarım,
cünkü yaprak ezmek gelir aklıma :)
dün de ben seğmenler botanik vs. gezdim,
hala yaprak vardı biliyo musun koca koca çınarlar :)
tek bşıma da olsam ezdim valla :)
biraz da topladım cünkü şu kapı çelenginden yapmak istiyorum ..
ayy çok konustum
opuyorum nazo seni, gezin hayatım gezin!

nazo dedi ki...

** Gizem ya Deniz biraz fazla akıllı geldi bana. "Park de, sustur" mantığını bertaraf etmek lazım bence :) Benim eşimde, "ben sana daha neler alcam, nerelere götürcem" diyor mızmızlanınca :) Neyse yaprak ezmek çok eğlenceli değil mi? Kapı süsünü sen de göster.
Öptüümm..

Benim Hayatim dedi ki...

Sonbahar ve yapraklar hastasıyım :)
Bazen ağaçlar torpil yapıp kafamdan aşağı döküveriyorlar yapraklarını kendimi film çekiminde gibi hissediyorum.

Mükemmel bir his yapraklar arasında yürümek!

a. gizem dedi ki...

valla bi öğretmen olarak deniz deki pratik zekayı hemen keşfettiğin için teşekkür ederim nazooo :)) yemin ederim kaç sene beni kandırdı bilio musun :PP
bazen çocuklarda olan deli muzip bakışlar olur ya, aynı o halde bakıyo beni deniyo nazooo :))
nası bertaraf edicez şeker?

nazo dedi ki...

** Benim Hayatım,
Yapraklar hep torpil geçsin sana ;) Bence de çook güzel bir his..

** Gizemcimm,
Kanmayacaksın. Bundan sonra böyle, işine geliyorsa Deniz Efendi'nin:p Öğüt verene bak, ben sanki hemen kanmıyorum :) Böyle masum şeylerde kandırılalım hep, napalım ;)

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Nazocum yaa ben bayılırım yaza.Bana kalırsa şu sayılı zamanlarının tadını çıkart sen:)
Ahh o yaprak ezme sesine ben de bayılırım:)
Kocaman öpücük sana

ASLI dedi ki...

Ne güzelmiş kışı atlatmak ben kışı seviyorum ama üşümek istemiyorum nazocum:D Yaprak hışırdatmak bnmde hobilerimdendir.Eşimi askere yolladığım zaman bndan 1 yıl önce,, askeriyede muayne oluyordu, dışarıda onu beklerken yerlerde birsürü kuru yaprak buluştum, hem ağlayıp hmde toplamştım resim yapıcak biryerde mutlaka kullanacaktım o hatıra yaprakları ama o gittiğinde yanlız kalınca çok ağladığım bir gün ellerimle haşırdattım yaprakları parçalayıp üflemiştim :D şimdi kuru yapraklar bana hep o günleri hatırlatır sevgiler nazocumm:D

ZencefilliÇörek dedi ki...

ne guzel resimler Nazo'cum. ben de sonbahar ve kisi cok severim. hele ki su hasir husur yapraga basma sesi kismina da aynen katiliyorum.:)
ne guzel iki cok sevdigin mevsimi arka arkaya yasacaksin demek ki.:)

Moonish (moonsun) dedi ki...

iste ben bu renkeleri seviyorumm ama o agaclar bile yok burda :((

Tadini cikart manzaranin Nazocum benim :))

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Canım ya sonbaharı çook seviyorum ben. ama burda kış geldi valla.sevmiyorum kış ı. en çok ilk bahar ve sonbahar ikisinin de tadı başka.yaprak hışırtıları ise bambaşka bir keyif..ankarada kendimi atardım kocaman yığınların arasına.keyfini çıkart canım o güzeliklerin..

nazo dedi ki...

~~ Zarifecimm, teşekkürler..

~~ Aslııı,
ne güzel bir anının varmış. Yine de daha güzel şeyler hatırlatsın bence :)

~~ Zencefilli Çörek,
Soğukla aram iyi değildir ama kışında gecelerini severim. Aslına bakarsan her mevsimin tadı başka ;)

nazo dedi ki...

~~ Moonsuncum,
Burada da sulak bir alan yok :) Sende tadını çıkart ;)

~~ Tuğbacım,
O zaman ben bugün senin için ezeğim yaprakları ;)

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Benim bu yaprakları eve götüresim geliyor. Kaban, manto giymemenin zevkini çıkar benceeee.

Demli Hayat dedi ki...

Kış olmaması harika birşey tam Gamze'ye göre..

nazo dedi ki...

~~ Banu ve Demli Hayat, Sizi ilerleyen yazılarımı okumaya davet ediyorum. Zira kötü bir dumur olma durumu söz konusu :p