GRAND CANYON - ARIZONA

25.3.09

Merhaba herkese,
Anlık bir kararla yollara düştük yine. Bu sefer ki gezimiz kısaydı ama bir kaç gün internetten uzak kaldım. Başka bir yazının konusu olmaya aday sanırım, internetsiz yaşam. Kısaca bahsetmem gerekirse, 2 gün boyunca internete girebileceğim anları kovaladım ve bilgisayarımı yanıma almadığıma pişman oldum. Maileme bakayım (sanki çok yoğunum), bloguma ve bloglara bakayım, yorumları onaylayayım, haber okuyayım... Ben interneti 5 yıldır aktif kullanıyorum. 5 yıl önce sadece ödevler için kullanırdım. Şimdi bağımlı olduğumu görüyorum.
***
Neyse, esas konumuza dönelim hemen.. Los Angeles gezimizde ev sahipliği yapan arkadaşımız Şafak geldi, Vegas'a.. Hafta sonunu o ve kız arkadaşı Jennifer ile geçirdik. Pazartesi sabah ise erkenden Grand Canyon'a gitmek üzere yola çıktık.
Kolajın ilk resmindeki gibi güzel güzel ilerlerken, arabanın lastiği patladı ve 2. resimdeki duruma düştük :p 15 dk. süren lastik değiştirme molasından sonra devam ettik yola ve başka bir engelle karşılaşmadan ulaştık.
Grand Kanyon, Colorado Irmağı'nın kanalı milyonlarca yılda yarmasıyla oluşmuştur. Tam 2 milyar yaşında ve 11 bin yıl Kızılderililere ev sahipliği yapmış. Yaklaşık 445 km uzunluğunda. Genişliği 1.5 km ile 30 km arasında değişiyor ve 3 bin kilometrekarelik bir alanı kaplıyor.1540 yılında İspanyol araştırmacılarca keşfedilmiş. En yüksek yeri 2 bin 400 metrelik South Rim zirvesi.
North Rim, kış olduğu için kapalı. Yüksek yerlerinde 5 metre kar olduğu söyleniyor. Colorado Irmağı North Rim'den görülüyor sanırım. Biz şuan açık olan South Rim'deydik. Güzel gibiydi hava ama arabadan iner inmez 10 dk. içinde kar yağmaya başladı. Hava bir anda buz kesti. Bir kaç fotoğraf çekene kadar ellerim dondu.
Yukarıdaki fotoğrafların ilki eski bir gözlem evi, diğerleri aynı tepeden inilen bir patika yolda çektiklerim. Bu tepe 10 dk.lık bir mesafedeydi ve hava güzeldi diğer tarafa göre. Görüş noktaları arasında her yarım saatte bir ücretsiz hizmet veren otobüsler var. Ayrıca otobüs şoförü o noktalar hakkında kısa bilgiler veriyor.
Günümüzden 245 milyon yıl önce bütün bu bölge tropikal denizmiş. Belki de bu nedenle son derece ilginç bir toprak ve kaya yapısına sahip olan Grand Canyon'da bin 500 tür bitki, 290 tür kuş ve 67 tür av hayvanı yaşıyor.
Aşağıdaki evler tepelere yapılmış. Birinde hediyelik eşya satılıyor, diğeri kanyonla ilgili geçmişten günümüze gelen fotoğrafların sergilendiği bir stüdyo. Restoranlar vs. ahşaptan. Her adımda Kızılderilileri ait birşeyle karşılaşmak mümkün. Hediyelik eşyalar genelde Kızılderilileri anımsatan şeyler.
Hava güzel olsaydı daha güzel olurdu gezimiz ama elimizden geldiğince gezmeye çalıştık. Soğuğa rağmen bisikletle kamp yapmaya gelenler vardı. Kanyonda hiking yaşam biçimi haline gelmiş onlar için. Kar, kış demeden yürüyorlar, sırtlarındaki yükle. Her türlü donanıma sahipler. North Rim'de en tepeden, Colorado Irmağı'na kadar inmek için mutlaka 1 gece konaklamak gerekiyormuş (özellikle amatörler yürüyüşçüler). Ayrıca aşağı inmek ve konaklamak için izin almak gerekiyor. Belirli noktalarda kamp alanları ve ahşap konaklama yerleri var. Beni böyle geziler pek sarmasa da kalabalık bir arkadaş grubuyla denemek isterdim :)
Fotoğraflar hava şartları nedeniyle net değil ama şuraya tıklarsanız, pek çok fotoğrafa ulaşmanız mümkün. Burada ise kısa bir Grand Canyon tanıtım filmi var. Bu arada tanıtım filmindeki cam köprü (seyir köprüsü) 2006 yılında açılmış. Gitmeden önce bilgim yoktu. Hala daha hangi tarafta bilmiyorum ama görmeyi çok isterdim. Korkutucu görünüyor değil mi? Google'a göre, tüm mühendislik testlerini yüzde 400 fazlası ile geçmiş. Öyle ki üzerinde tam yüklü 71 adet Boeing 747 tipi ucağı taşıyabilirmiş (yaklasik 35.000 ton). Ayrıca, 8 ayrı istikametten esebilecek yaklaşık 160 km hızındaki rüzgarlara ve 8.0 şiddetindeki depremlere de dayanıklıymış. Yapımında 500.000 kg çelik kullanılmış.


18 yorum:

NzlGl dedi ki...

Süper yerler. yine zenginlik kattın bize sevgili nazom
teşekkürler,

zehra dedi ki...

gezmek gıbısı varmı yenı yerler kendınce yenı kesıfler ne guzelde anlatmıssın gıdıp gormus kadar oldum derler ya ıste ondan:)

^zeynep^ dedi ki...

Fotograflar her ne kadar net degil desende harika!!
Grand Canyon - hem ürkütücü hem büyüleyici bir havasi var. Kisa süre de olsa gezmek gezmektir, gördüklerin yasadiklarin yanina kar kalir;)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Canım ya süpersiniz yine ne güzel gezmişsiniz.fotolar pek güzel.ben de çok görmek isterdim orayı..filmlerde hep böyle kocaman gözlerle izlerdim kanyonu.cam köprü de ne kadar sağlam olsa da ürkütücü yahu.orda olmak istemezdim sanırım.zira ben atakuleye bile çıktığımda asansörle ürküyorum:):)

Adsız dedi ki...

fotolar süpper.
özellikle 3.sıra 3. foto ve 4.nün hepsine bayıldım. oranın eskiden deniz olduğunuda şimdi öğrendim ;)

ayci dedi ki...

anam o evlerde yasayasim geldi. ucsuz bucaksiz...yanlizliktan cildirasim geldi!

nazo dedi ki...

* Nazlı Ablacımi rica ederim ;)

* Zehracım, gidip görürsün umarım ;) Öpüyorum..

* Zeynepcim hava güzel olsaydı, alt taraflara inerdik ve daha güzel fotoğraflar olurdu. Bu kadarlık da olsa görmüş olduk. Gerçekten ürkütücü..

* Tuğbacım ben de en uca kadar kesnlikle gidemiyorum. Uzak uzak duruyorum, ayağım kayacak gibi geliyor :) Cam köprüye çıkıp çıkmayacağım konusunda garanti veremiyorum. Çünkü tabanı da şeffaf. Boşlukta yürümek gibi bişey, korkarım!

* Özlemcim esrarengiz değil mi? :) Hava güzel olmadığı ve hafta içi olduğu halde çok kalabalıktı. Meraklsı çok yani ;) Bir gün fırsat olur umarım size de..

* Ayci vallahi bana öyle şeyler gelmedi hiç.. Daha çok kaçasım geliyor benim :)


*

selen dedi ki...

Merhaba, fotograflara bayildim. ben de su an amerikadayim. new yorktayim. san diego yazini da cok keyifle okudum. bundan tam 9 sene once gitmistim san diegoya. fotograflardan herseyin yerli yerinde durdugunu gordum, sea world'deki balinanin bile :). benim de en basindan beri vegas olsun, kaliforniya olsun gezme hayallerim vardi. grand canyon da ayri bir guzellikmis.. ulkenin neresini gezecegimi sasirdim. daha dogu yakasini dogru durust gormedim :)

herşeyden azıcık dedi ki...

Benim yerimede gez diyorum başkada bişey demiyorum:))sevgiler.

Flame dedi ki...

Kayıp bulundu sonunda :) Neyseki gezmeye gitmişsin sayende bizde dolaşıp geldik Kanyonu. sağolasınnn

Adsız dedi ki...

Çok gezen çok bilir boşuna dememişler.

nazo dedi ki...

* zsa merhaba,
NY'desin demek.. Ben de doğu yakasını görmeyi çook isterdim ama olmadı. Belki yeniden fırsat doğar ileride.. Ne var ne yok o tarafta :) Burada görülecek Vegas, San Francisko, San Diego ve LA var. Gerçi ben daha San Franc. bile gidemedim :)Umarım görmek istediğin yerlere gitme şansın olur.. Sevgiler..

* Herşeyden Azıcık :) sevgiler..

* Alevcim,sen sağol canım ;)

* Serapcım estagfurullah :p

şirinem dedi ki...

çok güzel burası ya harikaaa resimlere bayıldım başı biraz sorunlu başlamış olsunda değimiş bu gezeye çıkmanıza bizlerlede paylaştığın için çok teşekkür ederim

Barbygirl_here dedi ki...

Grand Canyon'u bende cok merak ediyordum, hakkinda okumak guzel oldu;)

selen dedi ki...

nazo merhaba, New York -gerci sevmeyen bir arkadasim oldu ama- genelde ziyarete gelen her tanidigimin begendigi bir sehir. istanbul gibi, buyuk, kalabalik, trafigi oluyor, muhit muhit degisik kimliklere burunuyor. ama daha duzenli istanbula nazaran. umarim firsatiniz olur gelip gormeye.. onun disinda sadece Washington'a gittim yaklasik bir ay once. Bedava muzeleri, anitlari, beyaz sarayi vs. ile degisik ama tam bir baskent havasi da hakim. Her yer hukumet binalari ile dolu. Onun disinda baska bir yerini daha gormedim. Onumuzdeki haftalarda Boston'a gitme ihtimalim var. Gidersek orasi ile de ilgili bilgi veririm. Zaten derslerden basimi kaldirirsam bir Washington yazisi da yazacagim. Size de daha nice nice gezmeler... Sevgiler, selen.

nazo dedi ki...

* Şirinem, teşekkür ederiz. Evet, güzel oldu sonu, başı da çok sorunlu sayılmaz aslında :)

* Ferah Feza, öyleyse umarım bir gün görme fırsatın olur.

* Selencimi ben görmeyi isterdim New York'u.. Her zaman diyorum eşime.. Keşke doğu tarafında olsaydık. Boston'da merak ettiğim yerlerden. Neyse ya bakalım fırsat olur birgün :) Washington gezini okumayı bekliyorum. Derslerinde kolaylık diliyorum..

serrose dedi ki...

Benim ve baligin hayalinde ki bir yer ben degormek istiom iyi yaptin tanittin :)
daha da gidesim geldi :)
optum

Derya dedi ki...

Çok güzel manzaralar, çok şanslısın Nazocum buraları gezip görüyorsun.
Şimdiye kadar hiç yurtdışına çıkma fırsatı da sebebi de olmadı şimdiden sonra olurmu bilmiyorum. Ama gezip görmeyi çok isterdim New York'u.